eng

საქართველოს უნივერსიტეტი
პროგრამა: საზოგადოებრივი ჯანდაცვა
განათლების საფეხური: დოქტორანტურა
ხელმძღვანელი: გიორგი კამკამიძე
სწავლების ენა: ქართული
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: საზოგადოებრივი ჯანდაცვის დოქტორი
პროგრამის მოცულობა: 180
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: სადოქტორო პროგრამაზე სწავლის მსურველთა განაცხადების მიღება ცხადდება წელიწადში ერთხელ. სწავლა იწყება აკადემიური საბჭოს მიერ დადგენილი აკადემიური კალენდრის მიხედვით. სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება პრეზიდენტების ბრძანებით, პროგრამის დაშვების წინაპირობების დაკმაყოფილების საფუძველზე: • სადოქტორო პროგრამაზე სწავლა შეუძლია ჯანდაცვისა და სოციალური კეთილდღეობის ფართო სფეროს მიმართულების მაგისტრის, ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის მქონე პირს; • ინგლისური ენის არანაკლებ B2 დონეზე ფლობის დამადასტურებელი საერთაშორისო სერთიფიკატის (TOEFL, GMAT, GRE, IELTS, FCE და CERTUS), საზღვარგარეთ ინგლისურენოვან ბაკალავრიატში/ მაგისტრატურაში/ დოქტორანტურაში სწავლის დამადასტურებელი საბუთის წარმოდგენა ან საქართველოს უნივერსიტეტის დოქტორანტურაში მისაღები ინგლისური ენის გამოცდის ჩაბარება. ინგლისურ ენაში კომპეტენციის მინიმალური ზღვარი არის მაქსიმალური შეფასების 60%. • შესასწავლი საკითხის მიმართულებით კვლევის კონცეფციის წარმოდგენა; • პროგრამაზე მიიღება აპლიკანტი, რომელსაც სამაგისტრო ან ერთსაფეხურიან საგანამათლებლო პროგრამა დასრულებული აქვს GPA 3 და მეტი შედეგით;
პროგრამის მიზანი:

პროგრამის მიზანია საზოგადოებრივ ჯანდაცვაში ფართო პროფილის მეცნიერის მომზადება, რომელიც შეძლებს დარგში ახალი ცოდნის შექმნას, არსებული ცოდნის სტრუქტურულად გააზრებასა და გაფართოებას, რაც ხელს შეუწყობს ქვეყნის მოსახლეობის ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის ზრდას და, შესაბამისად, საზოგადოებრივი და გლობალური ჯანმრთელობის გაუმჯობესებას.

სადოქტორო პროგრამის კურსდამთავრებულს ექნება საზოგადოებრივ ჯანდაცვაში უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნა,  შეძლებს ინოვაციური ტექნოლოგიების გამოყენებით ჯანმრთელობის დეტერმინანტების კვლევას, მათი მართვის თანამედროვე მეთოდებით მიღებული შედეგების შეფასებას, საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის დაცვის  სასწავლო მოდულების შემუშავებასა და სწავლებას, საზოგადოებრივი ჯანდაცვის სფეროებში სამეცნიერო პროექტების მომზადებას და ჯანდაცვის მენეჯმენტის თანამედროვე  მოთხოვნების შესაბამისად განახორციელებას.

სადოქტორო პროგრამა კურსდამთავრებულს აძლევს უმაღლეს სასწავლო და კვლევით დაწესებულებებში, ჯანდაცვით ორგანიზაციებში, ჯანმრთელობის დაზღვევის სერვისების მქონე სადაზღვევო კომპანიებში, საერთაშორისო ორგანიზაციებში, სამთავრობო და არასამთავრობო სტრუქტურებში საზოგადოებრივი ჯანდაცვისა და გლობალურ ჯანმრთელობის პოლიტიკის,  ჯანდაცვითი სერვისების ფორმირებისა და მართვის საკითხებთან დაკავშირებულ სამეცნიერო-კვლევით დაწესებულებებში მკვლევარის/ხელმძღვანელის/აკადემიურ პოზიციებზე მუშაობის შესაძლებლობას.

სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები:
  • ინტერაქციული სწავლების მეთოდი;
  • ლიტერატურაზე, ელექტრონულ წყაროებზე მუშაობის მეთოდი;
  • სამეცნიერო წერითი მუშაობის მეთოდი;
  • პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული ქეისების შესრულება;
  • სუპერვიზია/ხელმძღვანელობა;
  • სწავლებით სწავლა;
  • გუნდური სწავლების მეთოდი:
  • პრეზენტაცია;
  • პროექტი;
  • კრიტიკული ანალიზი;
  • დისკუსია
  • ლექცია-სემინარები
  • წიგნზე მუშაობის მეთოდი
  • ლაბორატორია
  • ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
  • რეფერატის მომზადება
სწავლის შედეგი:
ცოდნა და გაცნობიერება
  • კურსდამთავრებულს ექნება:

    სისტემური ცოდნა საზოგადოებრივი ჯანდაცვის,  სისტემის/ების, სერვისების განვითარების გლობალური ჯანმრთელობის უახლესი ტენდეციებისა და მიდგომების, მოქმედების მრავალდარგობრივი მექანიზმისა და მტკიცებულებების შესახებ უახლესი  ცოდნა, გაცნობიერებული  მოსახლეობის ჯანმრთელობის განმსაზღვრელი ფაქტორების (მაგ: გლობალიზაცია, კლიმატის ცვლილება, ცხოვრების წესი და ქცევების ცვლილება, კულტურული და ფსიქოსოციალური ფაქტორები, ჯანდაცვის სისტემები/სერვისები და სხვ.)  მტკიცებულებაზე დაფუძნებული მართვის  აუცილებლობა;
    ჯანმრთელობის მეცნიერებებში თანამედროვე კვლევებში ძირითადად გამოყენებული კვლევის დიზაინის ტიპების სისტემური ცოდნა და კრიტიკული გააზრება,  არგუმენტის ვალიდურობის დადგენა მეცნიერების ფილოსოფიის სხვადასხვა თეორიის ურთიერთშედარების დროს
    საზოგადოებრივი ჯანმრთელობისა და ჯანდაცვის პოლიტიკაში ინტერდისციპლინური დონეზე  (გარემოს ჯანმრთელობის, ჯანმრთელობის ხელშეწყობის, ეპიდემიოლოგიის, ქრონიკული და გადამდები დაავადებების მართვის სპეციფიკის, ჯანმრთელობის ფილოსფიისა და კვლევის ეთიკის, ჯანდაცვის სისტემებისა და სერვისების მიწოდების) არსებული ცოდნის სისტემატიზირება, ახლებურად და კრიტიკულად გააზრება, თანამედროვე მოთხოვნების შესაბამისი სამეცნიერო ნაშრომების/პროექტების შემუშავების, სწავლების აქტიური სტრატეგიებისა და პედაგოგიური კომუნიკაციის არსებითი საკითხების სისტემური  ცოდნა ;


  • უნარი
  • კურსდამთავრებულს ექნება:  

    საზოგადოებრივი, გლობალური და ინდივიდუალური სამედიცინო სერვისების თავისებურებების (სამართლიანობა, ხელმისაწვდომობა, სარგებლიანობა, მოცვადობა), ღონისძიებების  შეფასების მიზნით  კვლევების დამოუკიდებლად დაგეგმვის, განხორციელებისა და კვლევით პროცესებზე ზედამხედველობის უნარი;
    ეპიდემიოლოგიური და ბიოსტატისტიკური კვლევის მეთოდების განხორციელებისა და ამ მიზნით, შესაბამისი პროგრამული უზრუნველყოფის პრაქტიკული გამოყენების უნარი.
    საზოგადოებრივი ჯანდაცვის სისტემის გაუმჯობესების, შესაბამისი ჯანდაცვითი პროდუქტების ფორმირებისა და განვითარების მიზნით, ჯანმრთელობის ხელშეწყობისა და დაავადებათა სისტემური მართვისადმი მულტიდისციპლინური მიდგომების გზით ახალი ცოდნის შექმნის, ან არსებულის გადაფასების მიზნით ახალი და რთული, რიგ შემთხვევებში წინააღმდეგობრივი იდეებისა და მიდგომების კრიტიკული ანალიზის, სინთეზისა და შეფასების უნარი;
    მუდმივად ცვალებად გარემოში საზოგადოებრივი ჯანდაცვასა და გლობალურ ჯანმრთელობაში არსებული ცოდნისა და პრაქტიკის  ახალი გამოწვევების შესაბამისად ადაპტირების, საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის დაცვის მიმართულებით სასწავლო კურსებისშემუშავებისა და სწავლების უნარი;


  • პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
  • კურსდამთავრებულს ექნება: 

    ·         პროფესიული კეთილსინდისიერების, საავტორო უფლებებისა და ეთიკური საკითხების დაცვით საერთაშორისო რეფერირებად წყაროებში, საერთაშორისო პროფესიულ სამეცნიერო და ფართო საზოგადოებაში საზოგადოებრივ ჯანდაცვაში მეცნიერული კვლევებით მიღებული, მტკიცებულებათა სისტემაზე აგებული ახალი იდეების წარმოჩენისა და ხელმძღვანელობითი უნარი

  • პროგრამის დამტკიცების თარიღი: 11-30-2006
    პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: 4
    პროგრამის განახლების თარიღი:
    პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: 53-19
    პროგრამის დეტალები:
    სწავლების ორგანიზების თავისებურებები:

    პროგრამის სტრუქტურა, ხანგრძლივობა, კრედიტების განაწილება და მოთხოვნები:

    • პროგრამა შედგება 60 ECTS სასწავლო (მ.შ. 50 ECTS  ძირითადი და 10 ECTS არჩევითი საგნები) და 120 ECTS კვლევითი კომპონენტისგან.
    • სასწავლო კომპონენტების სწავლება მიმდინარეობს სემესტრულად (სემესტრი - 22 კვირა); სასწავლო კურსი ხორციელდება სწავლების ინტენსიური ფორმით, რაც გულისხმობს ყოველდღიურ სწავლებებს(ლექცია, სემინარი, პრაქტიკული), რიგ საგნებში ორ კვირაში ერთხელ  მოდულების მიხედვით, შუალედურ შეფასებებს, დასკვნით გამოცდებს. დასკვნითი გამოცდები ტარდება საგამოცდო პერიოდის კვირეებში.
    • დოქტორანტს ენიშნება სკონსულტაციო საბჭო,  სამეცნიერო-საკონსულტაციო საბჭო შედგება დოქტორის აკადემიური ხარისხის მქონე 3 წევრისგან, ხოლო თანახელმძღვანელის არსებობის შემთხვევაში  - 4 წევრისგან. აწარმოებს დოქტორანტის სასწავლო პროცესის საგეგმო სამუშაოებს, განიხილავს დოქტორანტის სამეცნიერო-კვლევით გრანტის პროექტს, რომლის წარდგენს აპირებს დაფინანსების მისაღებად სკოლაში. ასევე დოქტორანტის სამეცნიერო-საკონსულტაციო საბჭო აწარმოებს კვლევით კომპონენტების დაგეგმვის გრაფიკს, შეთავაზებულ გრაფიკში/გეგმაში ცვლილებების შეტანა შესაძლებელია დოქტორანტის დასაბუთებული მოთხოვნის შემთხვევაში, სასწავლო კურსებისა  და კვლევის ჩატარების, სადისერტაციო ნაშრომის დაცვის პროცედურები და რეგლამენტი გაწერილია (საქართველოს უნივერსიტეტის სადოქტორო სწავლების დებულება)
    • კვლევითი კომპონენტი ძირითადად ხორციელდება მეორე და მესამე სასწავლო წელს, თუმცა შესაძლებელია დოქტორანტის ხელმძღვანელის გადაწყვეტილებით გარკვეული სამუშაოების წარმოება დაიწყოს პირველივე წლიდან.
    • სასწავლო  კომპონენტებს  ხელმძღვანელობენ  შესაბამისი  საგნების კურატორები, ხოლო  კვლევით  კომპონენტებს  კი  -  დოქტორანტის მეცნიერ-ხელმძღვანელი, რიგ შემთხვევაში თანახელმძღვანელი. სასწავლო კომპონენტებზე პროგრამის ფარგლებში წარმოებს თემატური, დარგობრივი საერთაშორისო ექსპერტების, სპეციალისტების ჩართულობა.
    • დოქტორანტი უფლებამოსილია აკადემიური სემესტრის დატვირთვა განსაზღვროს მინიმალური 15 ECTS და მაქსიმალური 30 ECTS კრედიტის ფარგლებში (ე.წ. Full time და Part time).
    • დოქტორანტს, სამუშაო თემატიკიდან და მოცულობიდან გამომდინარე,  კვლევების შესრულება შეუძლია როგორც როგორც ქვეყნის შიგნით, ასევე მის ფარგლებს გარეთ. თემატიკები,  კვლევის ინსტრუმენტი განიხილება სკოლის ბიოეთიკის საბჭოზე, (დებულება ბიოეთიკის საბჭოს საქმიანობის შესახებ) რომლის დადებითი გადაწყვეტილების შემდგომ ხდება კვლევის წარმოება.
    • კვლევები შესაძლებელია ხელშეწყობილ იქნეს ჯანმრთელობის მეცნიერებათა სკოლის სამეცნიერო გრანტებით (დებულება სკოლის სამეცნიერო გრანტების გაცემის შესახებ ასევე სხვა სათანადო  სამეცნიერო-კვლევითი პროექტებით, რომელსაც დადგენილი წესით მოიპოვებს დოქტორანტი, მეცნიერ ხელმძღვანელი.
    • დოქტორანტი ვალდებულია სადოქტორო ნაშრომის დაცვამდე განსაზღვრულ/მოწოდებულ რეფერირებად, იმპაქტფაქტორიან დარგობრივ სამეცნიერო ჟურნალში (ინდექსი = 2 და მეტი) გამოაქვეყნოს ერთი სტატია კვლევის შედეგებთან  დაკავშირებით ან წამოადგინოს რედაქციიდან ცნობა მისი მომავალში გამოქვეყნების შესახებ, ერთი სამეცნიერო სტატია რეფერირებად ჟურნალში, ჰქონდეს მინიმუმ ერთ დარგობრივ საერთაშორისო კომფერენციაზე მომხსენებლის სახით გამოსვლა კვლევით თემატიკასთან დაკავშირებით.

    პროგრამის ძირითადი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    METH 7117სწავლება/შეფასების თანამედროვე სტრატეგიები უმაღლეს განათლებაში5 0
    PDPR 7217პროფესორის ასისტირება(სწავლების პრაქტიკა)5 0
    PHDH7120სამეცნიერო წერა და კვლევითი პროექტი ჯანდაცვაში7 0
    PHDH7130კვლევის მეთოდები, ბიოსტატისტიკა და ეპიდემიოლოგია13 0
    PHDH7210საზოგადოებრივი ჯანდაცვა და გლობალური ჯანმრთელობა15 0
    PHDH7100ჯანმრთელობის ფილოსოფია და კვლევის ეთიკა5 1
    PHDH8110კვლევა120 3

    კრედიტების ჯამი:

    170

    პროგრამის ასარჩევი

    კოდი საგანი კრედიტი
    PHDH7220საზოგადოებრივი ჯანმრთელობის სოციალური სერვისები და კვლევები10
    PHDH7230მტკიცებულებაზე დაფუძნებული ჯანდაცვის მენეჯმენტი და ეკონომიკა10

    კრედიტების ჯამი:

    20










    შედეგების საშუალო შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) საუნივერსიტეტო შეფასება   საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება
    97-100 4,00 A+ A ფრიადი
    94-96 3,75 A
    91-93 3,50 A-
    87-90 3,25 B+   ძალიან კარგი
    84-86 3,00 B B
    81-83 2,75 B-  
    77-80 2,50 C+   C კარგი
    74-76 2,25 C
    71-73 2,00 C-
    67-70 1,75 D+   D დამაკმაყოფილებელი
    64-66 1,50 D
    61-63 1,25 D-
    51-60 1,00 E E საკმარისი
    უარყოფითი შეფასება
    41-50   FX FX ვერ ჩააბარა
    <40   F F ჩაიჭრა



    ყველა უფლება დაცულია.Copyright © 2021 საქართველოს უნივერსიტეტი