|
 |
სილაბუსი INFO4330 საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების მეთოდიკა
|
|
ბაკალავრიატი
საქართველოს უნივერსიტეტი 2025 წ.
კრედიტების რაოდენობა: 6 ECTS
საგნის კურატორ(ებ)ი : აბესაძე შორენა
|
|
კურსზე დაშვების წინაპირობა |
ამ კურსს წინაპირობა არ გააჩნია |
|
აღწერა |
კურსში შეისწავლება საშუალო სკოლაში საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების მეთოდიკა. კურსი მოიცავს კომპიუტერის არქიტექტურის, ოპერაციული სისტემების, საოფისე სისტემების, ალგორითმების და დაპროგრამების საფუძვლების სწავლების მეთოდების საკითხებს, რომლებიც გათვალისწინებულია ეროვნული სასწავლო გეგმით. ლექციები შედგება როგორც თეორიული, ასევე პრაქტიკული მეცადინეობებისგან. |
|
მიზნები |
კურსის მიზანია სტუდენტმა გამოიმუშაოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების საკითხების ეფექტურად გადმოცემის უნარ-ჩვევები. დაეუფლოს საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების თანამედროვე მეთოდებს და ტექნოლოგიებს. გამოიმუშაოს თემის სწორად გაანალიზების, ახალი მასალის ახსნის და მიცემული დავალების სწორად შეფასების უნარი. |
|
შედეგები |
ცოდნა და გაცნობიერება
- გააზრებული საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების მიზანი და ამოცანა;
- ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების საკითხების ცოდნა;
- საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების თანამედროვე მეთოდების ცოდნა;
უნარი
- საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების თანამედროვე მეთოდების გამოყენების უნარი;
- კომპიუტერის ძირითადი შემადგენელი ნაწილების და მათი დანიშნულების თვალსაჩინოდ ახსნის უნარი;
- ოპერაციული სისტემების დანიშნულების და მათი მახასიათებლებს ნათლად წარმოჩენის უნარი;
- საოფისე სისტემების მნიშვნელობის და პრაქტიკული გამოყენების თვალსაჩინოდ წარმოჩენის უნარი;
- ალგორითმების დანიშნულების, სხვადასხვა ტიპის პრობლემების ოპტიმალურად გადასაჭრელად ალგორითმული მეთოდების გამოყენების მნიშვნელობის თვალსაჩინოდ წარმოჩენის უნარი;
- დაპროგრამირების ძირითადი პრინციპების, დაპროგრამირების ენების მნიშვნელობისა და პრაქტიკული გამოყენების თვალსაჩინოდ წარმოჩენის უნარი.
- მონაცემთა ანალიზის და დასკვნების ჩამოყალიბების უნარი;
- გადაცემული მასალის ათვისების ხარისხის შეფასებისა და დასკვნის გამოტანის უნარი;
- სხვისი ნააზრევის გაგებისა და გაანალიზების უნარი;
- მსჯელობისა და დასაბუთების სხვადასხვა ხერხების გამოყენების შესაძლებლობა;
- ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემის შესაფერისი საშუალებების შერჩევის უნარი აუდიტორიისა და საკითხის გათვალისწინებით;
- ინფორმაციის გადაცემისას საკითხის წარმოჩენის უნარი;
- საკუთარი შეხედულებების წარმოჩენის უნარი სპეციალისტებთან და არასპეციალისტებთან დიალოგში;
- საკუთარი დასკვნების შესაბამისი ცოდნითა და ლოგიკით დასაბუთების უნარი;
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
- საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლებაში თეორიული და მეთოდოლოგიური ცოდნის მუდმივი განახლების უნარი;
- საკუთარი შესაძლებლობების ობიექტური შეფასების უნარი;
- შეძენილი ცოდნისა და გამოცდილების ახალთან ინტეგრირების უნარი;
- გათავისებული საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების მნიშვნელობა;
- გათავისებული საკუთარი როლი საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების და ღირებულებების ფორმირების პროცესში.
|
|
ხანგრძლივობა |
| ლექცია და სემინარი : | კვირაში: 1 საათი : 2 | |
|
|
|
საათობრივი დატვირთვა |
სულ:150 საათი |
არასაკონტაქტო
|
| დამოუკიდებელი მეცადინეობა 90 | | გამოცდების მომზადება 33 | |
საკონტაქტო
|
| ლექციაზე და სემინარზე დასწრება 21 | | გამოცდები 6 | |
|
სწავლის და სწავლების მეთოდები/აქტივობები |
- ინტერაქტიული ლექციები
- დისკუსიები
- წიგნზე მუშაობის მეთოდი
- ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
- პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა
- პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები
- წერითი მუშაობის მეთოდი
|
|
ლიტერატურა |
ძირითადი ლიტერატურა | ეროვნული სასწავლო გეგმა : ( ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებისთვის) | ლომაია, ალექსანდრე.; წიფურია, ბელა. | 2007 | | პერსონალური კომპიუტერის არქიტექტურა | ბენაშვილი, ა. | 2011 | | ოპერაციული სისტემა Windows 7 | ბენაშვილი, ა. | 2012 | | LPIC-1/CompTIA Linux+certification : Exam guide (+CD) | Tracy, R. | 2012 | | საოფისე კომპიუტერული პროგრამები და ინტერნეტი | ასაბაშვილი, ე. ; ცირამუა, ს. | 2012 | | Introduction to algorithms-3rd ed. | Cormen,Th. Others. | 2009 | | ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 2 | მანდარია, გიორგი. | 2015 | | ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 1 | მანდარია, გიორგი. და სხვ. | 2004 | | Programming : principles and practice using C++ | Stroustrup, Bjarne. | 2009 | | Artificial intelligence in education | Holmes, Wayne & Fadet, Charles & Bialik, Maya | 2023 | | AI in Education- A Practical Guide for Teachers and Young People | Camilleri, Vanessa & Dingli, Alexiei & Montebello, Matthew | 2019 | |
|
1 კვირა |
ლექცია
თემა
საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სასწავლო პროგრამის განხილვა. ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისი ძირითადი მოთხოვნები დაწყებითი, საბაზო და საშუალო საფეხურების მიხედვით. საგნის სწავლების ორგანიზება, შეფასების კომპონენტები საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში. საგნობრივი კომპეტენციების და წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგების გაანალიზება.
საკითხავი მასალა:- ეროვნული სასწავლო გეგმა : ( ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებისთვის) ლომაია, ალექსანდრე.; წიფურია, ბელა. პარაგრაფი: --
|
|
2 კვირა |
ლექცია
თემა
საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების განვითარების ისტორია, კომპიუტერის არქიტექტურა, კომპიუტერის ძირითადი მოწყობილობები და მათი დანიშნულება, პერიფერიული მოწყობილობები და მათი დანიშნულებები.
საკითხავი მასალა:- პერსონალური კომპიუტერის არქიტექტურა ბენაშვილი, ა. პარაგრაფი: --
|
|
3 კვირა |
ლექცია
თემა
ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება სწავლების პროცესში (I).
საკითხავი მასალა:- Artificial intelligence in education Holmes, Wayne & Fadet, Charles & Bialik, Maya პარაგრაფი: --
- AI in Education- A Practical Guide for Teachers and Young People Camilleri, Vanessa & Dingli, Alexiei & Montebello, Matthew პარაგრაფი: --
|
|
4 კვირა |
ლექცია
თემა
ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება სწავლების პროცესში (II).
საკითხავი მასალა:- Artificial intelligence in education Holmes, Wayne & Fadet, Charles & Bialik, Maya პარაგრაფი: --
- AI in Education- A Practical Guide for Teachers and Young People Camilleri, Vanessa & Dingli, Alexiei & Montebello, Matthew პარაგრაფი: --
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
გამოცდის კომპონენტი - ღია კითხვები
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
5 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| პრაქტიკული ამოცანის შესრულება |
15 |
|
|
| • |
ამოცანა სრულად და ამომწურავად არის ამოხსნილი |
100% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები |
50% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები |
25% |
| • |
ამოცანა არ არის ამოხსნილი / არასწორად არის ამოხსნილი |
0% |
|
|
5 კვირა |
ლექცია
თემა
დაპროგრამების შესავალი, პროგრამის სტრუქტურა, ანბანი და ძირეული სიტყვები, იდენტიფიკატორი (სახელი) და რიცხვები, შეტანა-გამოტანის ოპერატორები, კომენტარი პროგრამაში. მონაცემთა ტიპები და მათი აღწერა, მონაცემთა სტანდარტული ტიპის ცვლადების აღწერა, მუდმივთა აღწერა. მინიჭების ინსტრუქცია და გამოსახულება. მინიჭების ოპერატორი, არითმეტიკული გამოსახულება.
საკითხავი მასალა:- Programming : principles and practice using C++ Stroustrup, Bjarne. პარაგრაფი: --
|
|
6 კვირა |
ლექცია
თემა
სტანდარტული ფუნქციები, ლოკალური და გლობალური ცვლადები. მინიმალური და მაქსიმალური, სორტირება. ბულის ცვლადები და მათზე მოქმედებები. შედარების ოპერაცია, მოქმედებები ბულის რიცხვებზე. პირობითი ოპერატორი.
საკითხავი მასალა:- Programming : principles and practice using C++ Stroustrup, Bjarne. პარაგრაფი: --
|
|
7 კვირა |
ლექცია
თემა
ციკლური პროცესის ორგანიზება, უპირობო ციკლის ოპერატორი, ციკლი პირობით, ორმაგი ციკლი. მონაცემების სტრუქტურული ტიპები, მასივი,ერთგანზომილებიანიდა ორგანზომილებიანიმასივები, სიმბოლოთასტრიქონი. ფაილები, ტექსტურ ფაილებთან მუშაობა. მონაცემთა შეტანა-გამოტანა ფაილების საშუალებით.
საკითხავი მასალა:- Programming : principles and practice using C++ Stroustrup, Bjarne. პარაგრაფი: --
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
გამოცდის კომპონენტი - ღია კითხვები
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
5 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| პრაქტიკული ამოცანის შესრულება |
15 |
|
|
| • |
ამოცანა სრულად და ამომწურავად არის ამოხსნილი |
100% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები |
50% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები |
25% |
| • |
ამოცანა არ არის ამოხსნილი / არასწორად არის ამოხსნილი |
0% |
|
|
8 კვირა |
ლექცია
თემა
ალგორითმების შესავალი,ზოგადი მიზნების მიმოხილვა. ალგორითმები, როგორც ტექნოლოგია, ალგორითმების პრაქტიკული მნიშვნელობის ახსნა და ცოდნის პრაქტიკაში რეალიზება, კურსის სტრუქტურის ახსნა. თვლის სისტემები, ოპერაციები თვლის სხვადასხვა სისტემებში. ალგორითმები და პრობლემის გადაწყვეტა, ალგორითმების პროექტირება (დიზაინი). ძებნა, ძებნის მეთოდით ამოხსნადი ამოცანების ტიპები, მასივში მოცემული ელემენტის ტოლი ერთი ელემენტის და მოცემული ელემენტის ტოლი რამდენიმე ელემენტის ძებნა, ლოგარითმული ძებნა.
საკითხავი მასალა:- Introduction to algorithms-3rd ed. Cormen,Th. Others. პარაგრაფი: --
- ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 1 მანდარია, გიორგი. და სხვ. პარაგრაფი: --
|
|
9 კვირა |
ლექცია
თემა
სორტირების განსაზღვრება, სორტირება კვადრატულ დროში, სორტირების ალგორითმების ტიპები, ამორჩევით და გაცვლით სორტირების მარტივი ალგორითმები და მათი სირთულის ანალიზი, ჩასმებით სორტირების მეთოდები, მათი სირთულეების შეფასება და შედარებითი ანალიზი.
საკითხავი მასალა:- Introduction to algorithms-3rd ed. Cormen,Th. Others. პარაგრაფი: --
- ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 1 მანდარია, გიორგი. და სხვ. პარაგრაფი: --
|
|
10 კვირა |
ლექცია
თემა
გამყოფი და ჯერადი, რიცხვის მამრავლებად დაშლის მეთოდები და მათი სირთულეების შედარებითი ანალიზი, რიცხვის მარტივობის დადგენის სხვადასხვა ალგორითმები და მათი შედარებითი ანალიზი, 1-დან N-მდე დიაპაზონში ყველა მარტივი რიცხვის პოვნის ალგორითმი და მისი შეფასება.
საკითხავი მასალა:- Introduction to algorithms-3rd ed. Cormen,Th. Others. პარაგრაფი: --
- ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 1 მანდარია, გიორგი. და სხვ. პარაგრაფი: --
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
გამოცდის კომპონენტი - ღია კითხვები
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
5 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| პრაქტიკული ამოცანის შესრულება |
15 |
|
|
| • |
ამოცანა სრულად და ამომწურავად არის ამოხსნილი |
100% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები |
50% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები |
25% |
| • |
ამოცანა არ არის ამოხსნილი / არასწორად არის ამოხსნილი |
0% |
|
|
11 კვირა |
ლექცია
თემა
რიცხვის მარტივი მამრავლების პოვნის ალგორითმები და მათი შედარებითი ანალიზი, საერთო გამყოფი და საერთო ჯერადი, უდიდესი საერთო გამყოფისა და უმცირესი საერთო ჯერადის პოვნის ალგორითმები და მათი სირთულეების ანალიზი. გრძელი რიცხვები და მათი გამოყენების აუცილებლობა, რიცხვის ციფრთა მასივის სახით წარმოდგენა პირდაპირი და უკუმიმდევრობით მისი ციფრებად დაშლის გზით.
საკითხავი მასალა:- Introduction to algorithms-3rd ed. Cormen,Th. Others. პარაგრაფი: --
- ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 2 მანდარია, გიორგი. პარაგრაფი: --
|
|
12 კვირა |
ლექცია
თემა
რეკურსია, რეკურსიის არსი, მისი გამოყენების დადებითი და უარყოფითი მხარეები. რეკურსიული ფუნქცია. ფაქტორიალის გამოთვლა რეკურსიული და ციკლური ალგორითმებით და მათი შედარებითი ანალიზი. რეკურსიული გამოთვლები. რეკურსიული ფუნქციის მუშაობის პრინციპი: რამდენიმე მაგალითი. ფიბონაჩის მიმდევრობის n-ური წევრის პოვნის რეკურსიული და ციკლური ალგორითმები და განსხვავება მათ შორის.
დინამიური დაპროგრამების მეთოდი, მისი არსი და გამოყენების უპირატესობა. ამოცანა და ქვეამოცანა. დინამიური მასივის შევსების წესი. მასივის ელემენტების ჯამისა და ნამრავლის გამოთვლა. კიბეზე ასვლის ამოცანა. ხარბი ალგორითმი და ხარბი სტარტეგია. ზოგიერთი სტანდარტული ამოცანის ამოხსნა დინამიური დაპროგრამების მეთოდის გამოყენებით და ამ მეთოდის უპირატესობის ჩვენება შედარებითი ანალიზის საფუძველზე.
საკითხავი მასალა:- Introduction to algorithms-3rd ed. Cormen,Th. Others. პარაგრაფი: --
- ინფორმატიკა : ალგორითმიზაციის მეთოდები 2 მანდარია, გიორგი. პარაგრაფი: --
|
|
13 კვირა |
შემაჯამებელი ლექცია
|
|
14 კვირა |
მოსამზადებელი კვირა
|
|
15,16,17 კვირა |
დასკვნითი გამოცდა საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - წერითი
გამოცდის კომპონენტი - ღია კითხვები
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
10 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| ამოცანის ამოხსნა |
30 |
|
|
| • |
ამოცანა სრულად და ამომწურავად არის ამოხსნილი |
100% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივ არის ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები |
50% |
| • |
ამოცანა ნაწილობრივად არის ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები |
25% |
| • |
ამოცანა არ არის ამოხსნილი / არასწორად არის ამოხსნილი |
0% |
|
|
18,19 კვირაში
|
აღდგენები/გადაბარებები
|
|
|
| შეფასების სისტემა: |
| შუალედური
|
60 ქულა 60% |
დასკვნითი გამოცდა
- წერითი - 40 ქულა (მინიმალური 20 ქულა)
პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60% შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა |
40 ქულა 40% |
| შედეგების საშუალო |
შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) |
საუნივერსიტეტო შეფასება |
საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება |
| 97-100 |
4,00 |
A+ |
A |
ფრიადი |
| 94-96 |
3,75 |
A |
| 91-93 |
3,50 |
A- |
| 87-90 |
3,25 |
B+ |
|
ძალიან კარგი |
| 84-86 |
3,00 |
B |
B |
| 81-83 |
2,75 |
B- |
|
| 77-80 |
2,50 |
C+ |
C |
კარგი |
| 74-76 |
2,25 |
C |
| 71-73 |
2,00 |
C- |
| 67-70 |
1,75 |
D+ |
D |
დამაკმაყოფილებელი |
| 64-66 |
1,50 |
D |
| 61-63 |
1,25 |
D- |
| 51-60 |
1,00 |
E |
E |
საკმარისი |
| უარყოფითი შეფასება |
| 41-50 |
|
FX |
FX |
ვერ ჩააბარა |
| <40 |
|
F |
F |
ჩაიჭრა |
|