|
 |
სილაბუსი PSYC4111 ასაკობრივი ფსიქოლოგია
|
|
ბაკალავრიატი
საქართველოს უნივერსიტეტი 2025 წ.
კრედიტების რაოდენობა: 6 ECTS
საგნის კურატორ(ებ)ი : გუმბერიძე ნონა
ელ. ფოსტა: ngumberidze.webexug@ug.edu.ge
|
|
კურსზე დაშვების წინაპირობა |
- PSYC3111 განათლების ფსიქოლოგია - წინაპირობა
|
|
აღწერა |
კურსი მოიცავს ბავშვთა ასაკობრივი განვითარების არსებით ეტაპებთან დაკავშირებულ ძირითად თეორიებსა და კონცეპტუალურ მოსაზრებებს და გამოირჩევა მოზარდობის ასაკის შესწავლისადმი ინტერდისციპლინარული მიდგომით. მასში წარმოდგენილია ასაკობრივი განვითარების ბიოლოგიური, კოგნიტური, სოციალური და პიროვნული ასპექტები მათ მჭიდრო კავშირში პედაგოგიურ პრაქტიკასთან. კურსი ასევე ეხება მოზარდობის ასაკთან დაკავშირებულ ისეთ საკითხებს, როგორიცაა ეთნიკური იდენტურობის ფორმირება, გენდერული საკითხები, ინტერნეტის ზეგავლენა, არასრული ოჯახების პრობლემა, ნარკომანია და ა. შ. |
|
მიზნები |
კურსის ძირითადი მიზანია სრულყოფილი წარმოდგენა შეუქმნას სტუდენტებს ბავშვისა და მოზარდის ასაკობრივი განვითარების კონონზომიერებებსა და იმ კომპლექსურ ბიოლოგიურ, ფსიქოლოგიურ და სოციოკულტურულ ფაქტორებზე, რომლებიც განსაზღვრავენ მათ ქცევებსა და გადაწყვეტილებებს. დაეხმაროს მომავალ მასწავლებელს მოსწავლეთა ქცევის სწორ გაგებასა და მათთან შესაბამისი ურთიერთობების დამყარებაში. |
|
შედეგები |
ცოდნა და გაცნობიერება
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტი იცნობს:
· სხვადასხვა ასაკის ბავშვების ბიოლოგიური, კოგნიტური, სოციალ-ემოციური და მორალური განვითარების აქტუალურ თეორიებსა და საკითხებს;
· სხვადასხვა ასაკის ბავშვთა განვითარების თავისებურებებსა და მახასიათებლებს;
· ბავშვის განვითარების ეტაპებს და მათ შესაძლო გავლენებს ქცევაზე.
ახასიათებს:
· სპეციალური საჭიროებების მქონე ბავშვების მოთხოვნებს და მათთვის შესაბამისი გარემო პირობების შექმნის აუცილებლობას.
უნარი
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია:
· სწავლისა და განვითარების თეორიების გამოყენება პრაქტიკულ საქმიანობაში მოსწავლეზე ორიენტირებიული სასწავლო პროცესის წარმართვისათვის;
· ბავშვის განვითარებასთან დაკავშირებულ პრობლემურ სიტუაციაში ოპტიმალური პედაგოგიური ქცევის გამოვლენა და დახმარების გადაწყვეტილების მიღება;
· ბავშვის განვითარებასთან დაკავშირებული კვლევის შედეგების გამოყენება;
· ბავშვის ასაკის შესაფერისი აღზრდისა და ურთიერთობის განსხვავებული სტრატეგიების გააანალიზება და შესაბამისი დასკვნების ჩამოყალიბება (რეალურ თუ ჰიპოთეტურ სიტუაციებთან დაკავშირებით);
ასაკობრივი ფსიქოლოგიის სპეციფიკური ტერმინოლოგიის ადეკვატური გამოყენებით
დარგის სპეციალისტებთან (ფსიქოლოგი, პედაგოგი) და არასპეციალისტებთან (მედია, ფართო საზოგადოება, დაინტერესებული პირები) პროფესიული დიალოგის წარმართვა;
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია:
ასაკობრივი განვითარების სხვადასხვა ეტაპებისა და მათთან დაკავშირებული პედაგოგიური ურთიერთობის პრაქტიკული ასპექტების შეფასება.
|
|
ხანგრძლივობა |
| ლექცია : | კვირაში: 1 საათი : 2 | |
|
|
|
საათობრივი დატვირთვა |
სულ:150 საათი |
საკონტაქტო
|
| ლექციაზე დასწრება 18 | | გამოცდები 9 | | რეფერატი 2 | |
არასაკონტაქტო
|
| დამოუკიდებელი მეცადინეობა 110 | | რეფერატის მომზადება 11 | |
|
სწავლის და სწავლების მეთოდები/აქტივობები |
- დისკუსიები
- დებატები
- წიგნზე მუშაობის მეთოდი
- ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
- დემონსტირების მეთოდი
- ჯგუფური დავალებები
- შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი
- წერითი მუშაობის მეთოდი
- ვერბალური, ანუ ზეპირსიტყვიერი მეთოდი
- პრეზენტაციების წარდგენა
|
|
ლიტერატურა |
ძირითადი ლიტერატურა დამატებითი ლიტერატურა |
|
1 კვირა |
ლექცია
თემა
შესავალი ასაკობრივ ფსიქოლოგიაში და მისი კვლევის სტრატეგიები.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 1-40
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 55-91
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 4-27
|
|
2 კვირა |
ლექცია
თემა
ადამიანის განვითარების თეორიები.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 41-75
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 7-53
|
|
3 კვირა |
ლექცია
თემა
მემკვიდრეობის გავლენა განვითარებაზე.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 77-117
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 93-112
|
|
4 კვირა |
ლექცია
თემა
პრენატალური განვითარება და დაბადება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 119-160
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 112-161
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
2 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| დახურული ტიპის ტესტი/ დახურული კითხვა |
2 |
|
|
| • |
პასუხი სწორია |
100% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| განმარტებები |
2 |
|
|
| • |
განმარტება ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
100% |
| • |
განმარტება პრაქტიკულად სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა ფრაგმენტულად დარღვეულია |
75% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი |
50% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა დარღვეულია |
25% |
| • |
განმარტება არ არის სწორი |
0% |
| თემა (ესსე) |
2 |
|
|
| • |
სტუდენტი სრულად ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
100% |
| • |
სტუდენტი ფლობს საჭირო ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს, მსჯელობა საკმარისად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
75% |
| • |
სტუდენტი ნაწილობრივ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა მეტნაკლებად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები მეტ დასაბუთებას საჭიროებს |
50% |
| • |
სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია, მსჯელობა არათანმიდევრული და ნაკლებად ლოგიკურია, დასკვნები დაუსაბუთებელია |
25% |
| • |
სტუდენტი არ ფლობს საკითხს |
0% |
| ქეისების განხილვა, ამოხსნა |
2 |
|
|
| • |
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი |
100% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები |
50% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები |
25% |
| • |
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული |
0% |
|
|
5 კვირა |
ლექცია
თემა
ყრმობის ასაკი.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 161-198
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 163-223
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 81-133
|
|
6 კვირა |
ლექცია
თემა
ფიზიკური განვითარება: თავის ტვინი, სხეული, მოტორული უნარები და სექსუალური განვითარება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 199-247
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 225-287
|
|
7 კვირა |
ლექცია
თემა
კოგნიტური განვითარება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 249-340
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 289-405
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 168-186
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
6 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| დახურული ტიპის ტესტი/ დახურული კითხვა |
3 |
|
|
| • |
პასუხი სწორია |
100% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| განმარტებები |
4 |
|
|
| • |
განმარტება ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
100% |
| • |
განმარტება პრაქტიკულად სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა ფრაგმენტულად დარღვეულია |
75% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი |
50% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა დარღვეულია |
25% |
| • |
განმარტება არ არის სწორი |
0% |
| თემა (ესსე) |
7 |
|
|
| • |
სტუდენტი სრულად ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
100% |
| • |
სტუდენტი ფლობს საჭირო ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს, მსჯელობა საკმარისად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
75% |
| • |
სტუდენტი ნაწილობრივ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა მეტნაკლებად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები მეტ დასაბუთებას საჭიროებს |
50% |
| • |
სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია, მსჯელობა არათანმიდევრული და ნაკლებად ლოგიკურია, დასკვნები დაუსაბუთებელია |
25% |
| • |
სტუდენტი არ ფლობს საკითხს |
0% |
|
|
8 კვირა |
ლექცია
თემა
ინტელექტი: გონებრივი აქტივობის გაზომვა.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 343-385
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 407-457
|
|
9 კვირა |
ლექცია
თემა
ენისა და კომუნიკაციური უნარების განვითარება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 387-427
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 459-511
|
|
10 კვირა |
ლექცია
თემა
მეს და სოციალური ცნობიერების განვითარება.
ემოციური განვითარება, ტემპერამენტი და ემოციური დამოკიდებულება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 479-523 ; 429-477
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 575-625
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 513-572
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
4 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| დახურული ტიპის ტესტი/ დახურული კითხვა |
4 |
|
|
| • |
პასუხი სწორია |
100% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| განმარტებები |
4 |
|
|
| • |
განმარტება ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
100% |
| • |
განმარტება პრაქტიკულად სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა ფრაგმენტულად დარღვეულია |
75% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი |
50% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა დარღვეულია |
25% |
| • |
განმარტება არ არის სწორი |
0% |
| ქეისების განხილვა, ამოხსნა |
4 |
|
|
| • |
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი |
100% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები |
50% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები |
25% |
| • |
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული |
0% |
| თემა (ესსე) |
4 |
|
|
| • |
სტუდენტი სრულად ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
100% |
| • |
სტუდენტი ფლობს საჭირო ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს, მსჯელობა საკმარისად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
75% |
| • |
სტუდენტი ნაწილობრივ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა მეტნაკლებად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები მეტ დასაბუთებას საჭიროებს |
50% |
| • |
სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია, მსჯელობა არათანმიდევრული და ნაკლებად ლოგიკურია, დასკვნები დაუსაბუთებელია |
25% |
| • |
სტუდენტი არ ფლობს საკითხს |
0% |
|
|
11 კვირა |
ლექცია
თემა
სექსუალური განსხვავებები და გენდერული როლის განვითარება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 525-563
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 689-738
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 282-290
|
|
12 კვირა |
ლექცია
თემა
აგრესია, ალტრუიზმი და ზნეობრივი განვითარება.
საკითხავი მასალა:- Developmental psychology : Childhood and Adolescense Shaffer,D.,Kipp,K. გვერდი: 565-607
- ბავშვის განვითარება ბერკი, ლორა გვერდი: 627-686
- განვითარების ფსიქოლოგია (სასკოლო ასაკი) გოგიჩაიშვილი, თამაზ. გვერდი: 133-158
|
|
13 კვირა |
პრეზენტაცია
| პრეზენტაცია | | | • | პრეზენტაციის შინაარი ბუნდოვანია, პრეზენტაცია ტექნიკურად გაუმართავი და მონოტონურია, მიზნობრივ აუდიტორიასთან უკუკავშირი სრულადაა დარღვეული. | 0% | | • | შინაარსი არ არის ნათლად ჩამოყალიბებული, თუმცა პრეზენტაცია ტექნიკურად გამართულია, საკითხებს შორის ორგანული კავშირი დარღვეულია, პრეზენტაცია მონოტონურია, მიზნობრივ აუდიტორიასთან უკუკავშირი მხოლოდ ფრაგმენტულია. | 25% | | • | პრეზენტაციის შინაარსი ძირითადად კონკრეტული და ლაკონურად ჩამოყალიბებულია, თუმცა გარკვეული საკითხები ბუნდოვანია. საკითხებს შორის ორგანული კავშირი ფრაგმენტულად დარღვეულია, პრეზენტაცია მონოტონურია, მიზნობრივ აუდიტორიასთან უკუკავშირი არასრულია. | 50% | | • | პრეზენტაციის შინაარსი მეტწილად თანმიმდევრული, კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და კარგად ორგანიზებულია. ძირითადი საკითხები გამოკვეთილია, მათ შორის ორგანული კავშირი ძირითადად დაცულია, პრეზენტაციის ვიზუალური მხარე მაქსიმალურად ეფექტურია, თუმცა მიზნობრივ აუდიტორიასთან უკუკავშირი ფრაგმენტულად დარღვეულია . | 75% | | • | პრეზენტაციის შინაარსი თანმიმდევრული, კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და კარგად ორგანიზებულია, წარმოდგენილია შემოქმედებითად და ორიგინალურად, ძირითადი საკითხები მკაფიოდაა გამოკვეთილი, მათ შორის ორგანული კავშირი ნათელია, პრეზენტაციის ვიზუალური მხარე მაქსიმალურად ეფექტურია, მიზნობრივ აუდიტორიასთან უკუკავშირი სრულია. | 100% |
| რეფერატი | | | • | სტუდენტი არ ფლობს საკითხს | 0% | | • | სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია, მსჯელობა არათანმიდევრული და ნაკლებად ლოგიკურია, დასკვნები დაუსაბუთებელია | 25% | | • | სტუდენტი ნაწილობრივ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა მეტნაკლებად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები მეტ დასაბუთებას საჭიროებს | 50% | | • | სტუდენტი ფლობს საჭირო ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს, მსჯელობა საკმარისად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია | 75% | | • | სტუდენტი სრულად ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია | 100% | |
|
|
14 კვირა |
მოსამზადებელი კვირა
|
|
15,16,17 კვირა |
დასკვნითი გამოცდა საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ღია კითხვები |
5 |
|
|
| • |
პასუხი ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგია მართებულია |
100% |
| • |
პასუხი სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
75% |
| • |
პასუხი არაა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დარღვეულია |
50% |
| • |
პასუხი ფრაგმენტულია |
25% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| დახურული ტიპის ტესტი/ დახურული კითხვა |
5 |
|
|
| • |
პასუხი სწორია |
100% |
| • |
პასუხი არასწორია |
0% |
| განმარტებები |
5 |
|
|
| • |
განმარტება ზუსტი და ამომწურავია, ტერმინოლოგიის სიზუსტე დაცულია |
100% |
| • |
განმარტება პრაქტიკულად სწორია, მაგრამ არა ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა ფრაგმენტულად დარღვეულია |
75% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი |
50% |
| • |
განმარტება სწორია, მაგრამ არ არის ამომწურავი, ტერმინოლოგიის შესაბამისობა დარღვეულია |
25% |
| • |
განმარტება არ არის სწორი |
0% |
| თემა (ესსე) |
7 |
|
|
| • |
სტუდენტი სრულად ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
100% |
| • |
სტუდენტი ფლობს საჭირო ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს, მსჯელობა საკმარისად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები დასაბუთებულია |
75% |
| • |
სტუდენტი ნაწილობრივ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მსჯელობა მეტნაკლებად თანმიმდევრული და ლოგიკურია, დასკვნები მეტ დასაბუთებას საჭიროებს |
50% |
| • |
სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია, მსჯელობა არათანმიდევრული და ნაკლებად ლოგიკურია, დასკვნები დაუსაბუთებელია |
25% |
| • |
სტუდენტი არ ფლობს საკითხს |
0% |
| ქეისების განხილვა, ამოხსნა |
8 |
|
|
| • |
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი |
100% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები |
50% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები |
25% |
| • |
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული |
0% |
|
|
18,19 კვირაში
|
აღდგენები/გადაბარებები
|
|
|
| შეფასების სისტემა: |
| შუალედური
|
50 ქულა 50% |
პრეზენტაცია
- წერითი - 6 ქულა (მინიმალური 1.5 ქულა)
- ზეპირი - 4 ქულა (მინიმალური 1 ქულა)
პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60% შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა |
10 ქულა 10% |
დასკვნითი გამოცდა
- წერითი - 40 ქულა (მინიმალური 20 ქულა)
პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60% შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა |
40 ქულა 40% |
| შედეგების საშუალო |
შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) |
საუნივერსიტეტო შეფასება |
საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება |
| 97-100 |
4,00 |
A+ |
A |
ფრიადი |
| 94-96 |
3,75 |
A |
| 91-93 |
3,50 |
A- |
| 87-90 |
3,25 |
B+ |
|
ძალიან კარგი |
| 84-86 |
3,00 |
B |
B |
| 81-83 |
2,75 |
B- |
|
| 77-80 |
2,50 |
C+ |
C |
კარგი |
| 74-76 |
2,25 |
C |
| 71-73 |
2,00 |
C- |
| 67-70 |
1,75 |
D+ |
D |
დამაკმაყოფილებელი |
| 64-66 |
1,50 |
D |
| 61-63 |
1,25 |
D- |
| 51-60 |
1,00 |
E |
E |
საკმარისი |
| უარყოფითი შეფასება |
| 41-50 |
|
FX |
FX |
ვერ ჩააბარა |
| <40 |
|
F |
F |
ჩაიჭრა |
|