eng

სილაბუსი
EDUC3147 კვლევები განათლებაში-აქტუალური კვლევები სკოლაში
ბაკალავრიატი
საქართველოს უნივერსიტეტი 2025 წ.
კრედიტების რაოდენობა: 6 ECTS
საგნის კურატორ(ებ)ი : პაჭკორია თამარ
ელ. ფოსტა: t.patchkoria@ug.edu.ge
კურსზე დაშვების წინაპირობა ამ კურსს წინაპირობა არ გააჩნია
აღწერა

კურსი მოიცავს საგანმანათლებლო კვლევების ძირითად პრინციპებს, კონცეფციებსა და მეთოდოლოგიას. გამოკვეთილია აქტუალური კვლევების მნიშვნელობა სასკოლო განათლების სრულყოფისა და შემდგომი განვითარების პროცესში.

მიზნები

კურსის მიზანია შეასწავლოს სტუდენტებს საკუთარი საგანმანათლებლო კვლევითი პროექტების მოამზადებისა და განხორციელების ძირითადი მეთოდები და ხელი შეუწყოს სტუდენტთა ჩამოყალიბებას უკვე ჩატარებული კვლევებისა და მათი შედეგების აქტიურ მომხმარებლად.

შედეგები
ცოდნა და გაცნობიერება

კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტი  იცნობს: 

 

საგანმანათლებლო კვლევის განსხვავებულ მეთოდებს და მათ თავისებურებებს;

განათლების თემატიკასთან დაკავშირებული აკადემიური კვლევის პროცესის კანონზომიერებებს (კვლევის დაგეგმვა, მონაცემების შეკრება და ანალიზი, საკვლევი კითხვებისა და ჰიპოთეზის ჩამოყალიბება და ა. შ.);

პრაქტიკის კვლევას და მისი გამოყენების შესაძლებლობებს. 

 


უნარი

კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია:

 

გამოქვეყნებული კვლევების მიზანმიმართული კითხვა, გაგება და რაციონალური კრიტიკა;

არსებული კვლევების ადექვატური აღქმა, ინტერპრეტაცია და გამოყენება;

სკოლაში განსახორციელებელი კვლევის დაგეგმვა და კვლევის პროცესის მართვა;

კვლევის მონაცემთა ანალიზი და ინტერპრეტაცია; კვლევის ანგარიშის მომზადება და პრეზენტაცია. 

 


პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა

კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია: 

შეძენილი ცოდნის  გაფართოება/ახალთან ინტეგრირება კვლევის განსხვავებული მეთოდების ანალიზისადა შეფასების გზით მიღებული შედეგების გამოყენებით.

 

ხანგრძლივობა
ლექცია და სემინარი :    კვირაში: 1
საათი : 2
საათობრივი დატვირთვა
სულ:150 საათი
არასაკონტაქტო
დამოუკიდებელი მეცადინეობა 94
გამოცდების მომზადება 22
ნაშრომების მომზადება 6
საკონტაქტო
ლექციაზე და სემინარზე დასწრება 18
გამოცდები 3
რეფერატი 2
ქვიზი 5
სწავლის და სწავლების მეთოდები/აქტივობები
  • დისკუსიები
  • ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
  • პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა
  • შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი
  • წერითი მუშაობის მეთოდი
  • პრეზენტაციების წარდგენა
ლიტერატურა
ძირითადი ლიტერატურა
Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed.Johnson,B. ; Christensen,l.2004
დამატებითი ლიტერატურა
Action research : a guide for the teacher research-2nd ed.Mills, Geoffrey.2003
Handbook for Teacher research : from design to implementationLankshear, Colin..,Knobel, Michele2004
Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th EdCreswell, John W. & Creswell, David J.2023
1 კვირა

ლექცია


თემა

კვლევები განათლებაში - შესავალი. რაოდენობრივი, ხარისხობრივი და შერეული კვლევები.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 2-52
  • Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 2-21
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

2 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

კვლევითი კითხვების ჩამოყალიბება და თეზისის განვითარება. კვლევითი განაცხადის შექმნა.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 54-90
  • Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 22-74

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

3 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

კვლევის ეთიკა.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 92-121
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

4 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

გაზომვა და შეფასება საგანმანათლებლო კვლევებში. 



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 122-159
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

5 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

მონაცემთა შეგროვების მეთოდები. 



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 160-195
  • Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 22-45

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

6 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

რესპონდენტთა შერჩევა 

საკუთარი კვლევითი პროექტის შექმნა და მართვა



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 196-225
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

7 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

კვლევის შედეგების სანდოობა. 



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 226-261
  • Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 75-97
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

8 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

ექსპერიმენტული კვლევა.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 262-297
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

9 კვირა

ლექცია


თემა

არაექსპერიმენტალური რაოდენობრივი კვლევა.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 326-357

შუალედური

საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)

გამოცდის ფორმა - , წერითი

გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები ქულების ჯამი
ქეისების განხილვა, ამოხსნა 10
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი 100%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის 75%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები 50%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები 25%
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული 0%



10 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

ხარისხობრივი კვლევა.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 358-389
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

11 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

ისტორიული კვლევა და კვლევის შერეული მეთოდები.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 390-431
  • Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

12 კვირა

ლექცია (ქვიზი)


თემა

მონაცემთა ანალიზი და კვლევის ანგარიშის მომზადება. აქტუალური, თვითშეფასებითი კვლევები და ცვლილებათა მართვა განათლებაში.



საკითხავი მასალა:
  • Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 432-522
  • Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 98-208
  • Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele

გამოკითხვის სახე:     წერითი - 3;

13 კვირა

მოსამზადებელი კვირა


14 კვირა

პრეზენტაცია

რეფერატის შეფასების კრიტერიუმები

ინფორმაციის სისრულე-2 ქულა

  • სტუდენტი სრულად ფლობს აუცილებელ ინფორმაციას საკითხთან დაკავშირებით -100%
  • სტუდენტი ფლობს აუცილებელი ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს საკითხთან დაკავშირებით -75%
  •   სტუდენტი   ფლობს აუცილებელი ინფორმაციის საკმარის რაოდენობას საკითხთან დაკავშირებით- 50%
  • სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია -25%
  • სტუდენტი არ ფლობს საკითხთან დაკავშირებულ    აუცილებელ ინფორმაციას-0%

    მსჯელობის ლოგიკურობა-1 ქულა
  • მსჯელობა მაქსიმალურად თანმიმდევრული და ლოგიკურია - 100%
  • მსჯელობის მნიშვნელოვანი ნაწილი თანმიმდევრული და ლოგიკურია - 75%
  • მსჯელობის ლოგიკურობა და თანმიმდევრულობა ფრაგმენტულად დარღვეულია -50%
  • მსჯელობის თანმიმდევრულობა და ლოგიკურობა არსებითად დარღვეულია - 25%
  • მსჯელობა არათანმიდევრული და არალოგიკურია - 0%

    დასკვნების დასაბუთებულობა-1 ქულა
  • დასკვნები დამაჯერებლადაა დასაბუთებული და არგუმენტები მაქსიმალურად მყარია - 100%
  • დასკვნები მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისად მყარია - 75%
  • დასკვნები მეტნაკლებად დასაბუთებულია, თუმცა ზოგჯერ არგუმენტებს დამაჯერებლობა აკლია - 50%
  • დასკვნები  ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია - 25%
  • დასკვნები დაუსაბუთებულია - 0%

    სტრუქტურა-1 ქულა
  • რეფერატის სტრუქტურა სრულად შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი კარგადაა ორგანიზებული, ცალკეული მონაკვეთები თანმიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა მკაფიოდ გამოკვეთილია – 100%
  • რეფერატის სტრუქტურა შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი ორგანიზებულია, თუმცა სასურველია მონაკვეთების თანამიმდევრულობა და ლოგიკურობა უფრო მკაფიოდ წარმოჩნდეს - 75%
  • რეფერატის სტრუქტურა მხოლოდ ნაწილობრივ შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი მეტ-ნაკლებად ორგანიზებულია, რიგ შემთხვევებში დარღვეულია მონაკვეთების თანამიმდევრულობა, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა ნაკლებად იკვეთება - 50%
  • რეფერატის სტრუქტურა ნაკლებად შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი არაორგანიზებულია, დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა არ იკვეთება  - 25%
  • რეფერატის სტრუქტურა არ შეესაბამება დასმულ ამოცანას-0

    აკადემიური წერის (APA) სტილთან შესაბამისობა-1 ქულა
  • აკადემიური წერის(APA)  სტანდარტები (თანმდევი სათაური, ციტირების წესი, ლიტერატურის მითითების წესი) სრულად არის დაცული -100%
  •  აკადემიური წერის (APA)  სტანდარტებიდან ერთ-ერთი   (თანმდევი სათაური ან ლიტერატურის მითითების წესი) დარღვეულია -75%
  •  აკადემიური წერის(APA) სტანდარტებიდან ორი   (თანმდევი სათაური და ლიტერატურის მითითების წესი) დარღვეულია-50%
  •  აკადემიური წერის (APA)  სტანდარტებიდან ორი   მნიშვნელოვანი დარღვეულია (ლიტერატურის მითითების  და ციტირების წესი) -25%
  • აკადემიური წერის (APA)  სტანდარტები    არ არის დაცული



პრეზენტაციის  შეფასების კრიტერიუმები:

პრეზენტაციის შინაარსი-2 ქულა

  • პრეზენტაციის შინაარსი  კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და კარგად ორგანიზებულია; აქცენტები სწორად არის გადანაწილებული;  პრიორიტეტული საკითხები მკაფიოდ არის გამოკვეთილი და  მათ შორის ორგანული კავშირი დაცულია- 100%
  • პრეზენტაციის შინაარსი  კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და  ორგანიზებულია; აქცენტები უმეტესად  სწორად არის გადანაწილებული;  პრიორიტეტული საკითხების მნიშვნელოვანი ნაწილი  გამოკვეთილია და  მათ შორის ორგანული კავშირი ძირითადად დაცულია- 75%;
  •  პრეზენტაციის შინაარსი  არ არის კონკრეტულად ჩამოყალიბებული და სწორად  ორგანიზებული; აქცენტების გადანაწილება არასწორია;   პრიორიტეტული საკითხების მნიშვნელოვანი ნაწილი  არ არის გამოკვეთილი და  მათ შორის ორგანული კავშირი  ბუნდოვანია- 50%;
  • პრეზენტაციის შინაარსი  არ არის კონკრეტულად ჩამოყალიბებული და სწორად  ორგანიზებული; აქცენტების გადანაწილება სრულიად  არასწორია;   პრიორიტეტული საკითხები  არ იკვეთება -25%;
  • პრეზენტაციის შინაარსი არ შეესაბამება თემას-0

    წარდგენის უნარი-2 ქულა

  •  უკუკავშირი აუდიტორიასთან სრულია;   მეტყველება  გამართულია; აზრი  მკაფიოდ და გასაგებადაა ჩამოყალიბებული;  ვიზუალიზაცია ეფექტური და ადეკვატურია; დროის ლიმიტი  დაცულია- 100%
  • უკუკავშირი  აუდიტორიასთან  პერიოდულად დარღვეულია, თუმცა მეტყველება  გამართულია; აზრი  მკაფიოდ და გასაგებადაა ჩამოყალიბებული; ვიზუალიზაცია ეფექტური და ადეკვატურია;  დროის ლიმიტი  დარღვეული არ არის- 75 %
  •  უკუკავშირი  აუდიტორიასთან   დარღვეულია, მეტყველება  გამართულია, თუმცა აზრი  მკაფიოდ  არ არის  ჩამოყალიბებული;  ვიზუალიზაცია ადეკვატურია, თუმცა ნაკლებეფექტური; დროის ლიმიტი  დარღვეულია- 50 %
  • უკუკავშირი  აუდიტორიასთან   დარღვეულია, მეტყველება  გაუმართავია, აზრი   ბუნდოვანია; ვიზუალიზაცია ადეკვატურია და  არაეფექტურია; დროის ლიმიტი  დარღვეულია- 25 %
  • არ არსებობს  უკუკავშირი აუდიტორიასთან,  მეტყველება სრულიად  გაუმართავია, აზრი   ბუნდოვანია; ვიზუალიზაცია ადეკვატური და  არაეფექტურია;  დროის ლიმიტი  დარღვეულია-0



15,16,17 კვირა

დასკვნითი გამოცდა

საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)

გამოცდის ფორმა - წერითი

გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები ქულების ჯამი
ქეისების განხილვა, ამოხსნა 10
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი 100%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის 75%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები 50%
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები 25%
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული 0%



18,19 კვირაში

აღდგენები/გადაბარებები


შეფასების სისტემა:
ლექცია (ქვიზი) 30 ქულა 30%
შუალედური 20 ქულა 20%
პრეზენტაცია
  • წერითი - 6 ქულა (მინიმალური 1.5 ქულა)
  • ზეპირი - 4 ქულა (მინიმალური 1 ქულა)
  • პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60%
    შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა
10 ქულა 10%
დასკვნითი გამოცდა
  • წერითი - 40 ქულა (მინიმალური 20 ქულა)
  • პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60%
    შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა
40 ქულა 40%

შედეგების საშუალო შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) საუნივერსიტეტო შეფასება   საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება
97-100 4,00 A+ A ფრიადი
94-96 3,75 A
91-93 3,50 A-
87-90 3,25 B+   ძალიან კარგი
84-86 3,00 B B
81-83 2,75 B-  
77-80 2,50 C+   C კარგი
74-76 2,25 C
71-73 2,00 C-
67-70 1,75 D+   D დამაკმაყოფილებელი
64-66 1,50 D
61-63 1,25 D-
51-60 1,00 E E საკმარისი
უარყოფითი შეფასება
41-50   FX FX ვერ ჩააბარა
<40   F F ჩაიჭრა





ყველა უფლება დაცულია.Copyright © 2025 საქართველოს უნივერსიტეტი