![]() |
სილაბუსი
MD236170E პალიატიური ზრუნვა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ერთსაფეხურიანი
საქართველოს უნივერსიტეტი 2024 წ. კრედიტების რაოდენობა: 2 ECTS
საგნის კურატორ(ებ)ი : აბესაძე იოსებ
ელ. ფოსტა: i.abesadze@ug.edu.ge |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
კურსზე დაშვების წინაპირობა |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აღწერა |
სტუდენტი დასწრებით, დაკვირვებით და მონაწილეობით ითვისებს კლინიკურ საქმიანობას, მათ შორის პაციენტის კონსულტაციას, ფიზიკურ გასინჯვას, სამედიცინო დოკუმენტაციის წარმოებას, პალიატიური პაციენტის მეთვალყურეობას ამბულატორიაში და ტკივილის მართვა; პალიატიური პაციენტის კონსულტაციას, მისი და ახლობლების განათლებას მდგომარეობის ირგვლივ, პალიატიური პაციენტის მოვლას ბინაზე, ჰოსპისში პალიატიური პაციენტების მეთვალყურეობას, სხვადასხვა მანიპულაციებს, პაციენტთან, კოლეგებთან, სამედიცინო და არასამედიცინო პერსონალთან ურთიერთობას. პალიატიური პაციენტის მოვლა სტაციონარში; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მიზნები |
კურსის მიზანია სტუდენტს მისცეს პალიატიური მზრუნველობის ძირითადი პრინციპების და მეთოდების ცოდნა, ასევე ბაზისური უნარები, რომლებიც საჭიროა ასეთ პაციენტთან და მისი ოჯახის წევრებთან მუშაობასა და კომუნიკაციისას. კურსის მიზანია მისცეს სტუდენტებს საჭირო თეორიული ცოდნა და პრაქტიკული უნარები, რათა შეძლონ პალიატიური მზრუნველობის საჭიროების მქონე პაციენტებთან უშუალო კომუნიკაცია (როგორც სტაციონარში, ასევე ბინაზე). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შედეგები |
ცოდნა და გაცნობიერება
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ხანგრძლივობა |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საათობრივი დატვირთვა |
სულ:50 საათი
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლის და სწავლების მეთოდები/აქტივობები |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ლიტერატურა |
ძირითადი ლიტერატურა
დამატებითი ლიტერატურა |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 დღე |
ლექცია თემა ლექცია: პალიატიური მზრუნველობის კურსთან გაცნობა, სალექციო სქემა, ქვიზი და შეფასება; პალიატიური მზრუნველობა და პალიატიური მედიცინა, შესავალი. სემინარი/პრაქტიკული სამუშაო: ზოგადი მიმოხილვა სალექციო და სემინარულ თავისებურებებზე, ქვიზი, და შეფასების კრიტერიუმები; პალიატიური მზრუნველობის არსი, მისი ზოგადი პრინციპები, სახეები, მეთოდები და განხორციელების გზები (ჰოსპისის ფილოსოფია; რას წარმოადგენს პალიატიური მზრუნველობა, ტერმინების განმარტება); ავადმყოფთა კონტიგენტი და შერჩევის კრიტერიუმები, პაციენტთა უფლებები; პალიატიური მზრუნველობის ისტორია; მულტიდისციპლინარული გუნდის მნიშვნელობა და მუშაობის პრინციპები; პალიატიური პაციენტის შეფასება; ეფექტური კომუნიკაცია პაციენტთან, ოჯახთან, მზრუნველ პირებთან, ცუდი ამბის გაზიარების ტექნიკა; პაციენტისათვის პალიატიური მზრუნველობა მკურნალობის სტრატეგიის განსაზღვრა შემუშავება; www.palliativecare.org.ge http://www.who.int/cancer/palliative/definition/en/. საკითხავი მასალა:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 დღე |
ლექცია (ქვიზი) თემა ლექცია: ქრონიკული ტკივილის შეფასება და მართვა. სემინარი/პრაქტიკული სამუშაო: ტკივილის განმარტება, სახეები განვითარების მექანიზმები, ტოტალური ტკივილი; ტკივილის შეფასება, ტკივილის ინტენსივობის შეფასების შკალები და მისი მართვა; ჯანმოს ტკივილის მართვის სამსაფეხურიანი სქემა და თითოეულ საფეხურზე წარმოდგენილი სამკურნალო საშუალებების ფარმაკოკინეტიკა და ფარმაკოდინამიკა; ძირითადი ანალგეტიკების ჯგუფები; ოპიოიდების ჯგუფები, დოზირება, მათი დანიშვნა და ტიტრაცია პალიატიურ პაციენტებში, რეგულარული და დამხმარე დოზა; ოპიოიდების ადმინისტრირების გზები; ოპიოიდების კონვერსიის ფორმულები; ოპიოიდების გვერდითი ეფექტები და მათი მართვა; ადიუვანტები; კოანალგეტიკები, მათი ფარმაკოკინეტიკა, ფარმაკოდინამიკა, გვერდითი ეფექტები, მათი დანიშვნის ჩვენებები და უკუჩვენებები; ტკივილის მართვის არაფარმაკოლოგიური მეთოდები. www.palliativecare.org.ge საკითხავი მასალა:
გამოკითხვის სახე: წერითი - 5; პრაქტიკული - 5; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 დღე |
ლექცია (ქვიზი) თემა ლექცია: სიმპტომების შეფასება და მათი მართვა პალიატიურ მზრუნველობაში (ფარმაკოლოგიური და არაფარმაკოლოგიური მართვა). სემინარი/პრაქტიკული სამუშაო: სუნთქვის გაძნელება, დისპნოე; გულისრევა, ღებინება მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; სისუსტე, დაღლილობა, დაუძლურება მისი მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; ანორექსია, კახექსია მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; შფოთვა, აფორიაქება მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; დიარეა, ყაბზობა მიზეზები, დისგნოსტიკა და მართვა; ასციტი/პლევრიტი/პერიკარდიტი, შეშუპება მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; ნაწლავთა გაუვალობა მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; სიყვითლე მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; დელირიუმი მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; დეპრესია მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; უძილობა (ინსომნია) მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; მენოპაუზა და მასთან დაკავშირებული სიმპტომები მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; მუკოზიტი მიზეზები, დიაგნოსტიკა და მართვა; ხელოვნური კვება, ჰიდრაცია. საკითხავი მასალა:
გამოკითხვის სახე: ზეპირი - 5; პრაქტიკული - 5; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 დღე |
ლექცია (ქვიზი) თემა ლექცია: უკანასკნელი საათები და მისი მართვა ტერმინალური ფაზა პაციენტის მართვის და მის ოჯახზე ზრუნვის ასპექტები; ძირითადი სიმპტომები ტერმინალურ ფაზაში. სემინარი/პრაქტიკული სამუშაო: პალიატიური მზრუნველობა სიცოსხლის ბოლო დღეებში და საათებში; სიმპტომები სიხოსხლის ბოლო სასათებში და მათი მართვა; ოჯახზე ზრუნის ასპექტები ტერმინალურ სტადიაში მყოფი პაციენტებისათვის. საკითხავი მასალა:
გამოკითხვის სახე: წერითი - 5; პრაქტიკული - 5; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 დღე |
ლექცია (ქვიზი) თემა ლექცია: გარდაცვალება, გლოვა და ოჯახის მხარდაჭერა; კონფლიქტური სიტუაციები, სუიციდი; სამედიცინო დოკუმენტაციის წარმოება პალიატიურ მზრუნველობაში. სემინარი/პრაქტიკული სამუშაო: კონფლიქტური სიტუაციები და მათი მართვა პალიატიურ მზრუნველობაში; სუიციდი და მისი პრევენცია; გლოვა; ფსიქოლოგის დახმარება; პალიატიურ მზრუნველობაში მომუშავე პერსონალის მზარდაჭერა; დოკუმენტაციის წარმოება, სახელმწიფო უწყების ინფორმირება და შეტყობინენის მართვა ავადმყოფის მიღება/გაწერა/გარდაცვალების შემთხვევაში, ავადმყოფობის ისტორიის წარმოება; პალიატიურ პაციენტთან პრაქტიკულად მუშაობის განხორციელება სტაციონარულ და ამბულატორიულ პირობებში. www.palliativecare.org.ge საკითხავი მასალა:
გამოკითხვის სახე: წერითი - 5; პრაქტიკული - 5; |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 დღე |
პრეზენტაცია
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16,17,18 დღე |
დასკვნითი გამოცდა საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან) გამოცდის ფორმა - წერითი, პრაქტიკული
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
აკადემიური ეთიკის დაცვა არის კურსის გავლის აუცილებელი ელემენტი | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების სისტემა: |
|