პროგრამა: | საექთნო საქმე |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | მაია გოგაშვილი ზაზა ავალიანი |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | საექთნო საქმის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | „აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების (მათ შორის უცხო ენაში- ინგლისური ენა) შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და დირექტორის ბრძანების საფუძველზე“ |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანს წარმოადგენს ჯანდაცვის სისტემის ეფექტური ფუნქციონირების ხელშეწყობა კვალიფიციური, მაღალი კომპეტენციის მქონე ექთნების მომზადებით, რაც მიიღწევა პროფესიულ საქმიანობაზე მიზნობრივად ორიენტირებული თეორიული ცოდნისა და საექთნო პრაქტიკული უნარ-ჩვევების მიწოდება-გამომუშავების გზით. ინტეგრირებული თეორიული და პრაქტიკული სწავლების შეთავაზებით პროგრამა კურსდამთავრებულებს მისცემს საექთნო საქმის თეორიისა და მეთოდოლოგიის საბაზისო ცოდნას და გამოუმუშავებს საექთნო პროცესის დაგეგმვისა და წარმართვის კლინიკურ უნარ-ჩვევებს, ცვალებად საჭიროებებთან ადაპტირების, მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლისა და უწყვეტი პროფესიული განვითარების უნარს, რის შედეგადაც ექთანს შეეძლება დამოუკიდებელი პროფესიული საქმიანობა. დასახული მიზნის მიღწევა ხელს შეუწყობს ქვეყნის ჯანმრთელობის დაცვის სისტემაში მიმდინარე რეფორმების განხორციელებას. კურსდამთავრებულებს შეეძლებათ დასაქმდნენ სამედიცინო დაწესებულებებსა და საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ორგანიზაციებში ბაკალავრი ექთნის კომპეტენციების შესაბამის პოზიციებზე. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: | • ლექცია-სემინარები • წიგნზე მუშაობის მეთოდი • ახსნა-განმარტებითი მეთოდი • გუნდური მუშაობა • ვიდეო-აუდიო სასწავლო მასალის გამოყენება • ვიზუალური ლექციები • დემონსტირების მეთოდი • დისკუსიები • დებატები • პრეზენტაციების წარდგენა • ლაბორატორიული მეცადინეობა • ვერბალური, ანუ ზეპირსიტყვიერი მეთოდი • თემების დაწერა • იმიტირებული შესრულება • პრაქტიკული მუშაობა • ინტერაქტიულ მეცადინეობები • ლიტერატურის მიმოხილვა • მზარდი სირთულის, თუნდაც მცირე მოცულობის კვლევის წარმოება • პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა • სიახლეთა გარჩევა • პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები • პროექტები • როლური თამაში • საკუთარი სამუშაოს კრიტიკული შეფასება • სიტუაციური ამოცანები • სხვათა სამუშაოს კონსტრუქციული კრიტიკა • შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი (case study) • შესაბამისი მასალის მოძიება ელექტრონულ ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში • წერითი მუშაობის მეთოდი • ჯგუფური დავალებები |
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება
უნარი
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
|
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 07-12-2010 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 20-10 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | 11-07-2014 |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 47-14 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამას აქვს კლინიკური პრაქტიკა 90 კრედიტი. პროგრამა მოიცავს თეორიულ და ლაბორატორიულ სწავლებებს, ასევე კლინიკურ პრაქტიკებს, რომელიც ტარდება სხვადასხვა პროფილის სამედიცინო ბაზებზე. თეორიული ტიპის ლექციები შესაძლებელია ერთდროულად ჩატარდეს ორ და მეტ ჯგუფში. ლაბორატორიულ და პრაქტიკულ ჯგუფებში სტუდენტთა რაოდენობა არ აღემატება 15 -ს. კლინიკური პრაქტიკები ტარდება მენტორული სისტემის გამოყენებით. პროფესიური უნარების შეფასებისას გამოიყენება სტრუქტუირებული შეფასების სისტემა სიმულაციურ და კლინკურ გარემოში. სტუდენტებისათვის სავალდებულო უცხო ენა არის ინგლისური ენა. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | საბაკალავრო პროგრამა მოიცავს 240 კრედიტს: საუნივერსიტეტო ძირითადი საგნები - 24 ECTS, პროგრამის ძირითადი საგნები - 210 ECTS (ინგლისური ენის 12 ECTS-ის ჩათვლით). არჩევითი საგნების ბლოკიდან სტუდენტი ვალდებულია 12 ECTS -დან აირჩიოს 6 ECTS . |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
HIST1115 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში I | 3 | 1 |
HIST1215 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში II | 3 | 2 |
KART1220 | აკადემიური წერა | 6 | 2 |
HIST1230 | შესავალი საქართველოს ისტორიაში | 6 | 4 |
BUSN1210 | ეკონომიკისა და ბიზნესის საფუძვლები | 6 | 6 |
კრედიტების ჯამი: | 24 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
INFO1113 | საოფისე კომპიუტერული პროგრამები | 3 | 1 |
MATH1214 | კვლევის რაოდენობრივი მეთოდების საფუძვლები | 6 | 1 |
NRSI1110 | ადამიანის ანატომია | 6 | 1 |
NRSI1120 | შესავალი საექთნო საქმეში | 3 | 1 |
ENGL2215 | ინგლისური ენა IV (B1/2) | 3 | 2 |
NRSI1210 | ბიოქიმია | 6 | 2 |
NRSI1220 | ადამიანის ფიზიოლოგია | 6 | 2 |
NRSI1230 | საექთნო საქმის საფუძვლები | 6 | 2 |
ENGL3115 | ინგლისური ენა V (B2/1) | 3 | 3 |
NRSI2110 | თერაპია ექთნებისთვის | 6 | 3 |
NRSI2120 | პათოლოგიური ფიზიოლოგია | 3 | 3 |
NRSI2130 | ჯანმრთელობის საექთნო შეფასება და ჯანმრთელობის ხელშეწყობა | 6 | 3 |
NRSI2140 | მიკრობიოლოგია | 6 | 3 |
NRSI2150 | კლინიკური პრაქტიკა I - თერაპია, ინფექციები | 9 | 3 |
ENGL3215 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 3 | 4 |
NRSI2210 | სოციალური ფსიქოლოგია ექთნებისთვის | 3 | 4 |
NRSI2220 | ფარმაკოლოგია | 6 | 4 |
NRSI2230 | კლინიკური პრაქტიკა II - თერაპია, ქირურგია | 9 | 4 |
NRSI2240 | ქირურგია ექთნებისთვის | 6 | 4 |
NRSI3110 | დედათა და ჩვილის მოვლა (მეან–გინეკოლოგია, ნეონატოლოგია) | 6 | 5 |
NRSI3120 | პედიატრია ექთნებისთვის | 6 | 5 |
NRSI3130 | სწავლება პრაქტიკაში | 3 | 5 |
NRSI3140 | გერიათრია ექთნებისთვის | 3 | 5 |
NRSI3150 | კლინიკური პრაქტიკა III - სამეანო, პედიატრიული და გერიათრიული პროფილი | 12 | 5 |
NRSI3210 | კრიტიკულ მდგომარეობაში მყოფი პაციენტის საექთნო მოვლა | 3 | 6 |
NRSI3220 | ფსიქიატრია ექთნებისთვის | 3 | 6 |
NRSI3230 | ჯანმრთელობისა და ავადმყოფობის სოციოლოგია | 3 | 6 |
NRSI3240 | კლინიკური პრაქტიკა IV - კრიტიკულ მედიცინასა და ფსიქიატრიაში | 15 | 6 |
NRSI4110 | ნუტრიციოლოგია ექთნებისთვის | 3 | 7 |
NRSI4140 | ბიოეთიკა და სამედიცინო სამართალი | 3 | 7 |
NRSI4150 | კლინიკური პრაქტიკა V - ავადმყოფის მოვლა ონკოლოგიასა და პირველად ჯანდაცვაში | 18 | 7 |
NRSI4210 | კვლევა ექთნებისთვის | 3 | 8 |
NRSI4220 | კლინიკური პრაქტიკა VI - კონსოლიდაცია | 27 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 207 |
სტუდენტმა აღნიშნული ჩამონათვალიდან უნდა აირჩიოს 6 კრედიტი | |||
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ENGL2145 | ინგლისური ენა III (B1/1) | 3 | |
NRSI4120 | საზოგადოებრივი ჯანმრთელობა და პირველადი ჯანდაცვა | 3 | |
NRSI4130 | ჯანდაცვის მენეჯმენტის საფუძვლები ექთნებისთვის | 3 | |
NRSI4170 | ლიდერობა საექთნო საქმეში | 3 | |
NRSI4180 | ეპიდემიოლოგია ექთნებისთვის | 3 | |
კრედიტების ჯამი: | 15 |
შეფასების სისტემა
ყოველკვირეული შეფასება (ქვიზი) |
36 ქულა / 36%; |
რეფერატი ან სხვა აქტივობა, რომელიც შეიძლება ითვალისწინებდეს პრეზენტაციას. |
10 ქულა/ 10%; |
შუალედური გამოცდა |
24 ქულა / 24%; |
დასკვნითი გამოცდა |
30 ქულა / 30% |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |