პროგრამა: | მედიცინა |
განათლების საფეხური: | ერთსაფეხურიანი |
ხელმძღვანელი: | ზაზა ავალიანი ოთარ თოიძე |
სწავლების ენა: | ინგლისური |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | დიპლომირებული მედიკოსი (090101) |
პროგრამის მოცულობა: | 360 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | ინგლისური ენის (B2 დონე) და სხვა საკანონმდებლო მოთხოვნები, კერძოდ, საქართველოს მოქალაქეებმა წარმატებით უნდა ჩააბარონ ერთიანი ეროვნული გამოცდები. უცხოელმა აბიტურიენტებმა, რომლებმაც მიიღეს სრული ზოგადი საშუალო განათლება საზღვარგარეთ ან მისი ექვივალენტი, ან/და ზოგადი საშუალო განათლების ბოლო ორი წლის განმავლობაში ისწავლეს საზღვარგარეთ, ან სტუდენტები, რომლებიც უცხო ქვეყანაში ცხოვრობდნენ ბოლო ორი ან მეტი წლის განმავლობაში და სწავლობენ საზღვარგარეთ მასპინძელი ქვეყნის კანონმდებლობით აღიარებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო ინსტიტუტებში შეძლებენ პროგრამაში ჩარიცხვას ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩაბარების გარეშე № 224 / ნ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო (29 დეკემბერი, 2011) ბრძანების თანახმად. იმ შემთხვევაში თუ აბიტურიენტს არ აქვს ინგლისური ენის სერთიფიკატი FCE (First Certificate in English) ინგლისური ენის კომპეტენცია დგინდება საუნივერსიტეტო გამოცდით. მინიმალური ბარიერი 60%. |
პროგრამის მიზანი: | მედიცინის საგანმანათლებლო პროგრამის მიზანია მოამზადოს კომპეტენტური, გულისხმიერი, სამართლიანი, გამოცდილი მედიკოსები (ექიმები), რომლებსაც ექნებათ საკუთარი ცოდნის და უნარების მუდმივი განახლების სურვილი და რომლებიც მზად იქნებიან აიღონ თავის თავზე თანამედროვე ექიმისთვის დამახასიათებელი როლები, როგორიცაა მკურნალის, მზრუნველის, განმანათლებლის, მეცნიერის, უფლებათა დამცველის, ლიდერის და სხვა როლები, რათა ხელი შეუწყონ როგორც ადგილობრივი თემის, ისე გლობალური საზოგადოების ჯანმრთელობას და კეთილდღეობას. საგანმანათლებლო პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტი მიიღებს დიპლომირებული მედიკოსის კვალიფიკაციას, რაც მისცემს მას საშუალებას: საქართველოში ან მის ფარგლებს გარეთ გააგრძელოს სწავლა მაგისტრატურაზე ან/და დოქტორანტურაზე ან გაიაროს რეზიდენტურის კურსი და შესაბამისი მოთხოვნების დაკმაყოფილების შემდეგ მიიღოს სასურველი სპეციალობით დამოუკიდებელი საექიმო საქმიანობის უფლება; საქართველოში დასაქმდეს უმცროს ექიმად და შეასრულოს ექიმის ფუნქციები დამოუკიდებელი საექიმო საქმიანობის მქონე მედიკოსის მითითებებით და პასუხისმგებლობით. გასწიოს პედაგოგიური და სამეცნიერო საქმიანობა. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება
უნარი · პაციენტისთვის კონსულტაციის გაწევის უნარი
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
ზოგადიკომპეტენციები 1. ანალიზისადასინთეზისუნარი შეუძლიართული, არასრულიდაწინააღმდეგობრივიმონაცემებისკრიტიკულადშეფასება, მათიდამოუკიდებელიანალიზი, ანალიზისშედეგებისგასაგებადგადმოცემადაშემდგომმათიგამოყენება. შეუძლიაახალიინფორმაციისადმიკრიტიკულადმიდგომა, სხვადასხვამონაცემისგაანალიზება, შეჯამება, ინტეგრაცია, დასკვნისგამოტანა, მიღებულიშედეგებისანალიზისასმტკიცებულებებისდა/ანსაწინააღმდეგოარგუმენტებისმოყვანა.
2. ინფორმაციისმართვა შეუძლიასხვადასხვაწყაროდანინფორმაციისმოპოვება, დიდიმოცულობისინფორმაციისდამუშავებადამისიკრიტიკულადშეფასება. პროფესიულისაქმიანობისასაქვსმოძიებულიინფორმაციისგამოყენებისუნარი.
3. პრობლემისგადაჭრა/გადაწყვეტილებისმიღება დამოუკიდებლადშეუძლიაკომპლექსურიპრობლემებისგანსაზღვრა, ჩამოყალიბება, მისიგადაჭრისგზებისგანსაზღვრა, მოსალოდნელიშედეგებისანალიზიდასაბოლოოგადაწყვეტილებისმიღება. იცნობსდასაჭიროებისშემთხვევაშიეფექტურადიყენებსდამატებითრესურსებსსაკუთარისპეციალობისფარგლებში. 4. ჯგუფშიმუშაობისუნარი აქვსჯგუფშიმუშაობისუნარი, < |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 02-26-2016 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 07-16 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | 05-27-2016 |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 19/16 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამას აქვს 360 ECTS და სწავლება მოიცავს 6 წელს. იგი შედგება პროგრამის ძირითადი (326 ECTS) და არჩევითი (34 ECTS ) კომპონენტებისგან, საიდანაც (12 ECTS) განკუთვლინილია უცხო ენის კომპეტენციისთვის. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | პროგრამა მოიცავს თეორიულ და ლაბორატორიულ სწავლებებს, ასევე კლინიკურ პრაქტიკას, რომელიც იმპლემენტირებულია უშუალოდ საგნებში თემატური მიმართულებების მიხედვით. თეორიული ტიპის ლექციები შესაძლებელია ერთდორულად ჩატარდეს 2 და მეტ ჯგუფში. სემესტრებში მოწოდებულია სამედიცინო პროფილის კურაციები, რომელიც ყოველდღიურ და ინტენსიურ სასწავლო დატვირთვას ითვალისწინებს და მისი ორგანიზება ხდება როგორც საუნივერსიტეტო სივრცეში, ასევე სამედიცინო ბაზებზე. ლაბორატორიულ და პრაქტიკულ ჯგუფებში სტუდენტთა რაოდენობა არ არღემატება 15 -ს. პრაქტიკები ტარდება მენტორული სისტემის გამოყენებით, კლინიკური პროფესიონალური უნარების შეფასებისას გამოიყენება სტრუქტუირებული შეფასების სისტემა სიმულაციურ და კლინკურ გარემოში. უცხოენოვანი სტუდენტებისათვის სავალდებულო უცხო ენა არის ქართული ენა, ხოლო ქართულენოვანი სტუდენტებისათვის სავალდებულო უცხო ენა არის ინგლისური ენა |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
LATN2219 | ლათინური ენა (მედიკოსებისთვის) | 6 | 1 |
MD1110E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია I | 12 | 1 |
MD231120E | ბიოქიმია I | 4 | 1 |
MD231130E | გენეტიკა და მოლეკულური ბიოლოგია I | 3 | 1 |
MD1210E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია II | 12 | 2 |
MD1220E | ბიოქიმია II | 4 | 2 |
MD1230E | გენეტიკა და მოლეკულური ბიოლოგია II | 3 | 2 |
MD1290E | კლინიკური და კვლევითი უნარ-ჩვევები I | 4 | 2 |
MD231240E | ზოგადი მიკრობიოლოგია და ბაქტერიოლოგია | 4 | 2 |
MD2110E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია III | 10 | 3 |
MD2120E | ბიოქიმია III | 4 | 3 |
MD2130E | ზოგადი ჰიგიენა და ეკოლოგია | 3 | 3 |
MD2140E | ვირუსოლოგია, მიკოლოგია და პარაზიტოლოგია | 3 | 3 |
MD2150E | ბიოეთიკისა და სამედიცინო სამართლის საფუძვლები | 3 | 3 |
MD2190E | კლინიკური და კვლევითი უნარ-ჩვევები II | 4 | 3 |
MD2210E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია IV | 10 | 4 |
MD2220E | ბიოქიმია IV | 4 | 4 |
MD2230E | პათოლოგიის საფუძვლები | 5 | 4 |
MD2240E | იმუნოლოგია და კლინიკური მიკრობიოლოგია | 4 | 4 |
MD2290E | კლინიკური და კვლევითი უნარ-ჩვევები III | 4 | 4 |
MD3110E | კლინიკური პათოლოგია I | 6 | 5 |
MD3120E | დაავადებათა დიაგნოსტიკის საფუძვლები I | 7 | 5 |
MD3130E | ჯანმრთელობის და ავადმყოფობის სოციოლოგია ექიმებისთვის | 3 | 5 |
MD3140E | ბაზისური ფარმაკოლოგია I | 5 | 5 |
MD3150E | ეპიდემიოლოგია, ბიოსტატისტიკა და საზოგადოებრივი ჯანდაცვა | 6 | 5 |
MD233230E | შესავალი ფსიქოლოგიაში მედიკოსებისთვის | 3 | 6 |
MD3210E | კლინიკური პათოლოგია II | 6 | 6 |
MD3220E | დაავადებათა დიაგნოსტიკის საფუძვლები II | 7 | 6 |
MD3240E | ბაზისური ფარმაკოლოგია II | 5 | 6 |
MD3250E | რადიოლოგიის საფუძვლები | 4 | 6 |
MD3290E | პორტფოლიო I | 2 | 6 |
კრედიტების ჯამი: | 160 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
MD231320E | ჯანმრთელობის ხელშეწყობა | 3 | |
HELM4150E | SPSS: მონაცემთა ფორმირება და ანალიზი ჯანდაცვაში | 3 | |
MD3321E | შესავალი ჯანდაცვის მონაცემთა ბაზების დაგეგმვასა და მართვაში | 6 | |
MD233341E | სამედიცინო ტურიზმი და ტელემედიცინა | 6 | |
MD3330E | ინფორმატიკა ჯანდაცვაში | 3 | |
MD6311E | ფარმაკოთერაპია | 4 | |
MD6320E | პრაქტიკა ლაბორატორიულ მედიცინაში | 3 | |
MD6331E | თანამედროვე ოფთალმოლოგია | 4 | |
MD6340E | რეპროდუქციული მედიცინა | 5 | |
MD6350E | საოჯახო მედიცინა, გაღრმავებული კურსი | 5 | |
MD6360E | ტრავმა გადაუდებელ მედიცინაში | 5 | |
MD6370E | გულ-სისხლძარღვთა ქირურგია | 5 | |
კრედიტების ჯამი: | 52 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ENGL3115 | ინგლისური ენა V (B2/1) | 3 | |
MDGEO1110E | ქართული I | 3 | |
ENGL3215 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 3 | |
MDGEO1210E | ქართული II | 3 | |
MD1330E | ინგლისური ენა მედიკოსებისთვის - პაციენტთან კომუნიკაცია | 3 | |
MDGEO2110E | ქართული III | 3 | |
MD1340E | ინგლისური ენა მედიკოსებისთვის - ჰოსპიტალი და კლინიკა | 3 | |
MDGEO2210E | ქართული IV | 3 | |
კრედიტების ჯამი: | 24 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MD4110E | შინაგანი მედიცინა I | 14 | 7 |
MD4120E | ქირურგია I | 14 | 7 |
MD4130E | შესავალი საოჯახო მედიცინაში | 2 | 7 |
MD4210E | მეანობა | 6 | 8 |
MD4220E | ნევროლოგია (კურაციული) | 8 | 8 |
MD4230E | ჰემატოლოგია, ტრანსფუზიოლოგია | 4 | 8 |
MD4240E | ტრავმატოლოგია და ორთოპედია | 4 | 8 |
MD4250E | დერმატოლოგია | 2 | 8 |
MD4260E | ინფექციური დაავადებები | 6 | 8 |
MD5110E | შინაგანი მედიცინა II (კურაციული) | 14 | 9 |
MD5120E | პედიატრია | 8 | 9 |
MD5130E | გინეკოლოგია | 8 | 9 |
MD5210E | ქირურგია II | 10 | 10 |
MD5220E | ანესთეზია და რეანიმატოლოგია | 6 | 10 |
MD5230E | ფსიქიატრია და კლინიკური ფსიქოლოგია | 8 | 10 |
MD5240E | გადაუდებელი მედიცინა | 6 | 10 |
HELM2210E | ჯანდაცვის მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 11 |
MD6120E | კლინიკური აზროვნება, დიფერენციალური დიაგნოსტიკა | 5 | 11 |
MD6130E | ალტერნატიული მედიცინის საფუძვლები | 3 | 11 |
MD6140E | საოჯახო მედიცინა | 6 | 11 |
MD6150E | კლინიკური ფარმაკოლოგია | 4 | 11 |
MD6160E | ონკოლოგია | 4 | 11 |
MD6170E | პალიატიური ზრუნვა | 2 | 11 |
MD6210E | პაციენტთა უსაფრთხოების და სამედიცინო მომსახურების ხარისხის საფუძვლები | 6 | 12 |
MD6220E | მცირე კლინიკური კვლევა | 5 | 12 |
MD6230E | სასამართლო მედიცინა | 4 | 12 |
MD6290E | პორტფოლიო II | 2 | 12 |
კრედიტების ჯამი: | 167 |
შეფასების სისტემა
ყოველკვირეული შეფასება (ქვიზი) |
36 ქულა / 36%; |
რეფერატი ან სხვა აქტივობა, რომელიც შეიძლება ითვალისწინებდეს პრეზენტაციას. |
10 ქულა/ 10%; |
შუალედური გამოცდა |
24 ქულა / 24%; |
დასკვნითი გამოცდა |
30 ქულა / 30% |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |