პროგრამა: | საექთნო საქმე |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | მაია გოგაშვილი ზაზა ავალიანი |
სწავლების ენა: | ინგლისური |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | საექთნო საქმის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | ინგლისური ენის (B1 დონე) და სხვა საკანონმდებლო მოთხოვნები. კერძოდ, საქართველოს მოქალაქეებმა წარმატებით უნდა ჩააბარონ ერთიანი ეროვნული გამოცდები. უცხოელმა აბიტურიენტებმა, რომლებმაც მიიღეს სრული ზოგადი საშუალო განათლება საზღვარგარეთ ან მისი ექვივალენტი, ან/და ზოგადი საშუალო განათლების ბოლო ორი წლის განმავლობაში ისწავლეს საზღვარგარეთ, ან სტუდენტები, რომლებიც უცხო ქვეყანაში ცხოვრობდნენ ბოლო ორი ან მეტი წლის განმავლობაში და სწავლობენ საზღვარგარეთ მასპინძელი ქვეყნის კანონმდებლობით აღიარებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო ინსტიტუტებში, შეძლებენ პროგრამაში ჩარიცხვას ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩაბარების გარეშე ( № 224 / ნ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო 29 დეკემბერი, 2011) ბრძანების თანახმად. იმ შემთქვევაში, თუ აბიტურიენტს არ აქვს ინგლისური ენის სერთიფიკატი FCE (First Certificate in English) ინგლისური ენის კომპეტენცია დგინდება საუნივერსიტეტო გამოცდით, მინიმალური ბარიერი -45%. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანია ხელი შეუწყოს ჯანდაცვის სისტემის ეფექტურ ფუნქციონირებას კვალიფიციური და მაღალი კომპეტენციის მქონე ექთნების მომზადებით. პროგრამა, ინტეგრირებული თეორიული და პრაქტიკული სწავლების შეთავაზებით, კურსდამთავრებულებს მისცემს საექთნო საქმის თეორიისა და მეთოდოლოგიის საბაზისო ცოდნას და გამოუმუშავებს კლინიკურ უნარ-ჩვევებს, ცვალებად საჭიროებებთან ადაპტირების, მთელი ცხოვრების მანძილზე სწავლისა და უწყვეტი პროფესიული განვითარების უნარს, რის შედეგადაც ექთანს შეეძლება დამოუკიდებელი პროფესიული საქმიანობა. საექთნო საქმის ბაკალავრიატის კურსდამთავრებულს შეუძლია დასაქმდეს სამკურნალო-პროფილაქტიკურ დაწესებულებებში სხვადასხვა მიმართულებებით (გადაუდებელი დახმარება, რეანიმაცია, ქირურგია, თერაპია, უროლოგია, პედიატრია, მეანობა, გინეკოლოგია, ფსიაქიატრია, გასტროენტეროლოგია, კარდიოლოგია, ონკოლოგია), ჰოსპისებში, არასამთავრობო ორგანიზაციებში, ეთიკურ კომიტეტებში, და სხვა. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: | •ლექცია-სემინარები •წიგნზე მუშაობის მეთოდი •ახსნა-განმარტებითი მეთოდი •დემონსტირების მეთოდი •ვიდეო-აუდიო სასწავლო მასალის გამოყენება •ინტერაქტიულ მეცადინეობები •სიტუაციური ამოცანები •როლური თამაში •სიახლეთა გარჩევა •მცირე კვლევების ჩატარება •პრაქტიკული მუშაობა •გუნდური მუშაობის უნარი •იმიტირებული შესრულება •საველე სამუშაოები •პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა •მზარდი სირთულის, თუნდაც მცირე მოცულობის კვლევის წარმოება •კრიტიკული ანალიზი •დისკუსიურ-დებატური თემების წარმოდგენა და დაცვა •ჯგუფური დავალებები •პროექტები •პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები •შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი (case study) •ლიტერატურის მიმოხილვა •საკუთარი სამუშაოს კრიტიკული შეფასება •სხვათა სამუშაოს კონსტრუქციული კრიტიკა •შესაბამისი მასალის მოძიება ელექტრონულ ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში •წერითი მუშაობის მეთოდი •თემების დაწერა •პრეზენტაციების წარდგენა •ვერბალური,ანუ ზეპირსიტყვიერი მეთოდი |
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება უნარი პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 03-12-2012 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 05-12 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | 08-29-2014 |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 36-14 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამა მოიცავს თეორიულ და ლაბორატორიულ სწავლებებს, კლინიკური პრაქტიკას (90 ECTS). კლინიკური პრაქტიკები ტარდება სხვადასხვა პროფილის სამედიცინო ბაზებზე და გამოყენებულია მენტორული სისტემა. ლაბორატორიულ და პრაქტიკულ ჯგუფებში სტუდენტთა რაოდენობა შეადგენს არაუმეტეს 15 სტუდენტისა. პროფესიული უნარების შეფასება ხდება სტრუქტუირებული შეფასების სისტემით სიმულაციურ და კლინკურ გარემოში. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | საბაკალავრო პროგრამა მოიცავს 240 კრედიტს, რომელიც შედგება საუნივერსიტეტო ძირითადი საგნების - 24 ECTS, პროგრამის ძირითადი საგნების - 198 ECTS-ისა და არჩევითი საგნების-18 ECTS, რომელსაც სტუდნეტი ირჩევს შეთავაზებული 36 ECTS -დან . |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
HIST1120E | შესავალი მსოფლიოს ისტორიაში | 6 | 1 |
KART1220E | აკადემიური წერა | 6 | 2 |
HIST1230E | შესავალი საქართველოს ისტორიაში | 6 | 4 |
BUSN1210E | ეკონომიკისა და ბიზნესის საფუძვლები | 6 | 6 |
კრედიტების ჯამი: | 24 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
INFO1113E | საოფისე კომპიუტერული პროგრამები | 3 | 1 |
MATH1119E | მათემატიკისა და სტატისტიკის საფუძვლები | 6 | 1 |
NRSI1110E | ადამიანის ანატომია | 6 | 1 |
NRSI1120E | შესავალი საექთნო საქმეში | 3 | 1 |
NRSI1210E | ბიოქიმია | 6 | 2 |
NRSI1220E | ადამიანის ფიზიოლოგია | 6 | 2 |
NRSI1230E | საექთნო საქმის საფუძვლები | 6 | 2 |
NRSI2110E | თერაპია ექთნებისთვის | 6 | 3 |
NRSI2120E | პათოლოგიური ფიზიოლოგია | 3 | 3 |
NRSI2130E | ჯანმრთელობის საექთნო შეფასება და ჯანმრთელობის ხელშეწყობა | 6 | 3 |
NRSI2140E | მიკრობიოლოგია | 6 | 3 |
NRSI2150E | კლინიკური პრაქტიკა I - თერაპიული პაციენტის საექთნო შეფასება და მოვლა | 9 | 3 |
NRSI2210E | სოციალური ფსიქოლოგია ექთნებისთვის | 3 | 4 |
NRSI2220E | ფარმაკოლოგია | 6 | 4 |
NRSI2230E | კლინიკური პრაქტიკა II - თერაპია, ქირურგია | 9 | 4 |
NRSI2240E | ქირურგია ექთნებისთვის | 6 | 4 |
NRSI3110E | დედათა და ჩვილის მოვლა (მეან–გინეკოლოგია, ნეონატოლოგია) | 6 | 5 |
NRSI3120E | პედიატრია ექთნებისთვის | 6 | 5 |
NRSI3130E | სწავლება პრაქტიკაში | 3 | 5 |
NRSI3140E | გერიათრია ექთნებისთვის | 3 | 5 |
NRSI3150E | კლინიკური პრაქტიკა III - სამეანო, პედიატრიული და გერიათრიული პროფილი | 12 | 5 |
NRSI3210E | კრიტიკულ მდგომარეობაში მყოფი პაციენტის საექთნო მოვლა | 3 | 6 |
NRSI3220E | ფსიქიატრია ექთნებისთვის | 3 | 6 |
NRSI3230E | ჯანმრთელობისა და ავადმყოფობის სოციოლოგია | 3 | 6 |
NRSI3240E | კლინიკური პრაქტიკა IV - კრიტიკულ მედიცინასა და ფსიქიატრიაში | 15 | 6 |
NRSI4110E | ნუტრიციოლოგია ექთნებისთვის | 3 | 7 |
NRSI4140E | ბიოეთიკა და სამედიცინო სამართალი | 3 | 7 |
NRSI4150E | კლინიკური პრაქტიკა V - ავადმყოფის მოვლა ონკოლოგიასა და პირველად ჯანდაცვაში | 18 | 7 |
NRSI4210E | კვლევა ექთნებისთვის | 3 | 8 |
NRSI4220E | კლინიკური პრაქტიკა VI - კონსოლიდაცია | 27 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 198 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ENGL1110E | ზოგადი ინგლისური I | 6 | |
KART1141 | ქართული, როგორც უცხოური ენა I | 6 | |
ENGL1120E | ზოგადი ინგლისური II | 6 | |
KART1241 | ქართული, როგორც უცხოური ენა II | 6 | |
NRSI4120E | საზოგადოებრივი ჯანმრთელობა და პირველადი ჯანდაცვა | 3 | |
NRSI4130E | ჯანდაცვის მენეჯმენტის საფუძვლები ექთნებისთვის | 3 | |
NRSI4170E | ლიდერობა საექთნო საქმეში | 3 | |
NRSI4180E | ეპიდემიოლოგია ექთნებისთვის | 3 | |
კრედიტების ჯამი: | 36 |
შეფასების სისტემა
ყოველკვირეული შეფასება (ქვიზი) |
36 ქულა / 36%; |
რეფერატი ან სხვა აქტივობა, რომელიც შეიძლება ითვალისწინებდეს პრეზენტაციას. |
10 ქულა/ 10%; |
შუალედური გამოცდა |
24 ქულა / 24%; |
დასკვნითი გამოცდა |
30 ქულა / 30% |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |