პროგრამა: | საჯარო მმართველობა (3 წლიანი) |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | ეკა გეგეშიძე ნოდარ ხერხეულიძე |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | საჯარო მმართველობის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 180 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და დირექტორის ბრძანების საფუძველზე.
ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე სტუდენტისთვის სავალდებულოა ქართულის და ინგლისურის, ასევე მათემატიკას ან/და ისტორიაში ერთ-ერთი დამატებითი საგნის ჩაბარება
პროგრამაზე სწავლის უფლება შეუძლია მოიპოვოს საქართველოს უნივერსიტეტის სხვა ფაკულტეტის ან სხვა უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების საბაკალავრო პროგრამის სტუდენტს შიგა და გარე მობილობის საფუძველზე (საქართველოს კანონმდებლობის და საქართველოს უნივერსიტეტის სასწავლო პროცესის რეგულირების წესის მოთხოვნათა შესაბამისად). |
პროგრამის მიზანი: | დღეს საქართველო საჯარო ადმინისტრირების რეფორმისა და განვითარების ეტაპზეა, რაც მმართველობის ძველი სისტემიდან ახალ, დემოკრატიულ ღირებულებებზე დაფუძნებულ, ღია მმართველობის ფორმების დამკვიდრებასა და სერვისზე ორიენტირებული საჯარო ინსტიტუტების ჩამოყალიბებას გულისხმობს. ქვეყნის დემოკრატიული განვითარების გზაზე ამ უმნიშვნელოვანესი ცვლილებების წარმატებით განხორციელება კი მაღალკვალიფიციურმა და პროფესიონალმა საჯარო მმართველებისა და საჯარო მოხელეების ახალმა თაობამ უნდა უზრუნველყოს. საჯარო მმართველობის საბაკალავრო პროგრამის მიზანი სწორედ დემოკრატიული აზროვნების, კვალიფიციური და კონკურენტუნარიანი კადრების მომზადებაა. პროგრამა შედგენილია საერთაშორისო გამოცდილებისა და საჯარო სექტორში დასაქმების ბაზარზე არსებული მოთხოვნის ფართო არეალის გათვალისწინებით და გამიზნულია მათთვის, ვისაც სახელმწიფო სამსახურში, არასამთავრობო და საერთაშორისო ორგანიზაციებში წარმატებული კარიერა აინტერესებთ. პროგრამა მოიცავს საჯარო ადმინისტრირების სამივე განზომილებას - მენეჯერულ, სამართლებრივ და პოლიტიკურ-ეკონომიკურ ასპექტებს, ფოკუსირებულია საჯარო მმართველობის მენეჯერულ კონტექსტზე და განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა საქართველოში უახლეს და მიმდინარე პოლიტიკურ-ადმინისტრაციულ რეფორმებს, მათთან დაკავშირებულ გამოწვევებს, მათი გადაჭრის შესაძლებლობებსა და საუკეთესო საერთაშორისო პრაქტიკის შესწავლას. სფეროს მულტიდისციპლინარული ხასიათიდან გამომდინარე, პროგრამა სტუდენტს აძლევს სახელმწიფო მართვის, საჯარო პოლიტიკის პროცესისა და პროგრამების ადმინისტრირების მრავალმხრივ ცოდნას, უყალიბებს პროფესიულ ხედვას და მისი პრაქტიკაში რეალიზების უნარ-ჩვევებს, რაც მნიშვნელოვანია, როგორც მათი პროფესიული კუთხით დასაქმებისა და კარიერული წინსვლისთვის, ასევე უფრო ვიწრო პროფესიული ინტერესების გამოკვეთისა და სწავლის შემდგომ საფეხურზე გაგრძელებისათვის. შესაბამისად, პროგრამა სტუდენტებს ამზადებს საჯარო სექტორში წარმატებული საქმიანობისათვის, რომელთაც თეორიულ ცოდნაზე დაყრდნობით, ინოვაციური ხედვისა და ახალი იდეების გენერირების გზით შეეძლებათ წვლილი შეიტანონ საჯარო მმართველობის სისტემის გაუმჯობესებასა და ქვეყნის განვითარებაში.
|
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: | ● ახსნა-განმარტებითი მეთოდი ● გუნდური მუშაობა ● დემონსტრირების მეთოდი ● დისკუსიები/დებატები ● ინტერაქტიულ ლექციები ● ლექცია-სემინარები ● ლიტერატურის მიმოხილვა ● პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება ● პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება ● სიახლეთა გარჩევა ● ქმედებაზე ორიენტირებული სწავლება ● შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი ● წერითი მუშაობის მეთოდი |
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება
საჯარო ადმინისტრირების მმართველობითი კონტექსტი ● აღწერს და ადარებს საჯარო მმართველობის თეორიებს, სახელმწიფოს პოლიტიკური და ადმინისტრაციული მოწყობის ფორმებსა და პრინციპებს, ცენტრალურ და ადგილობრივ სახელმწიფო ორგანოების სტუქტურასა და ფუნქციებს, მათ ფორმალური ურთიერთქმედებასა და არაფორმალურ სამუშაო არხებს. ● მიმოიხილავს საჯარო პოლიტიკის შემუშავებისა და განხორციელების პროცესში სახელმწიფო უწყებების, სამოქალაქო სექტორის, არასამთავრობო ორგანიზაციების (არაკომერციული, არასამეწარმეო) როლსს, მათი სხვადასხვა ინტერეს-ჯგუფებთან, კერძო სექტორსა და საერთაშორისო აქტორებთან ურთიერთქმედებას. ● აიდენტიფიცირებს და კრიტიკულად განიხილავს საჯარო სერვისების მიწოდებისა და საჯარო ორგანიზაციების ინსტიტუციური განვითარების მართვის თავისებურებებს, მენეჯმენტის ფორმებს, ორგანიზაციულ ფინანსებს, პერსონალის მართვასთან დაკავშირებული პოლიტიკის, საჯარო სამსახურის მოდელებისა და საქართველოში საჯარო სამსახურის რეფორმის ძირითად გამოწვევებს. საჯარო ადმინისტრირების სფეროს პოლიტიკურ-ეკონომიკური კონტექსტი ● მიმოიხილავს და აანალიზებს პოლიტიკურ და ეკონომიკურ თეორიებს, პოლიტიკურ იდეოლოგიებსა და სისტემებს, ეკონომიკური აზროვნების პრინციპებსა და საბაზრო ეკონომიკის ფუნქციონირების მიკროეკონომიკურ და მაკროეკონომიკურ კანონზომიერებებს. ● აღწერს და მიმოიხილავს სახელმწიფო ფინანსების, საბიუჯეტო სისტემისა და საგადასახადო პოლიტიკის ძირითად ასპექტებსს, საერთო სახელმწიფოებრივი და ადგილობრივი გადასახადების სახეებს. ● აღწერს საჯარო პოლიტიკის ციკლური პროცესის ძირითად ეტაპებსა და პოლიტიკის სახეებს, ასევე საჯარო პოლიტიკის ანალიზის მეთოდოლიგიას, ასევე ასაბუთებს ანალიზის პროცესში რაციონალური გადაწყვეტილების მიღების მოდელის, ეფექტიანობისა და პოლიტიკური მიუკერძოებლობის მნიშვნელობას. საჯარო ადმინისტრირების სამართლებრივი კონტექსტი ● განმარტავს და ხსნის სამართლის ფუნდამენტურ პრინციპებსა და სამართლებრივ სისტემებს, სამართლებრივი სახელმწიფოს არსსა და სამართლებრივ ტერმინოლოგიას. ● აღწერს და განიხილავს კონსტიტუციური სამართლის ფუნდამენტურ პრინციპებს, უშუალო და წარმომადგენლობითი დემოკრატიის ფორმებს, საქართველოს ხელისუფლების შტოებს შორის ძალაუფლების გადანაწილებას, ადგილობრივი თვითმმართველობის სისტემას, ასევე ადმინისტრაციული სამართლის ძირითად პრინციპებს. უნარი
● მონაწილეობას იღებს საზოგადოებრივ პრობლემებზე, საჯარო ადმინისტრირებისა და საჯარო პოლიტიკის საკითხებზე პოლიტიკის ანალიზის მეთოდოლოგიისა და ინსტრუმენტების გამოყენებით პოლიტიკურად მიუკერძოებელი, რაციონალური და ეფექტიანი მოქმედების კურსის განსაზღვრის პროცესში. ● საჯარო ადმინისტრირების სფეროში ახორციელებს კვლევით პროექტს, რაც მოიცავს კვლევის დიზაინისა და მეთოდოლოგიის განსაზღვრას, კვლევითი კითხვებისა და ჰიპოთეზის ჩამოყალიბებას, კვლევითი ინსტრუმენტების შერჩევას, მარტივი ექსპერიმენტის ჩატარებას, მონაცემთა დამუშავებასა და საბოლოო კვლევითი და ანალიტიკური ანაგარიშის მომზადებას. ● ამუშავებს სამართლებრივ დოკუმენტაციას, აინტერპრეტირებს კანონს, სასამართლო გადაწყვეტილებას, განმარტავს და იყენებს კონსტიტუციურ და ზოგად ადმინისტრაციულ ნორმებს, იძიებს ნორმატიულ საფუძვლებს და განსაზღვრავს ნორმათა იერარქიას. ● განსაზღვრული მითითებების შესაბამისად შეიმუშავებს ბიუჯეტის პროექტს, ამუშავებს ეკონომიკურ მონაცემებს და შეიმუშავებს ალტერნატიულ გადაწყვეტილებებს. ● განსაზღვრავს ორგანიზაციის მისიას, პოლიტიკასა და სტრუქტურას, ამოიცნობს და იყენებს ორგანიზაციული ეფექტურობისათვის მართვის სხვადასხვა მოდელსა და მეთოდს, საჯარო ორგანიზაციაში ახდენს საკუთარი თავის უკეთ ადაპტირებას, აანალიზებს საჯარო მართვის პრაქტიკისთვის დამახასიათებელ სტანდარტულ სიტუაციებს სწრაფი რეაგირების მიზნით, ეფექტურად ანაწილებს და მართავს დროსა და რესურსებს; ასევე ადარებს ლიდერობის თეორიებსა და მართვის მოდელებს, აანალიზებს შიდა და გარე ფაქტორების ორგანიზაციულ შედეგებზე გავლენისა და საჯარო სექტორისათვის დამახასიათებელ ორგანიზაციულ სიტუაციებს. ● აანალიზებს საჯარო პოლიტიკისა და ადმინისტრირების სფეროში მიმდინარე პროცესებს, ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს, აანალიზებს და მიუკერძოებლად აფასებს სხვადასხვა სახელმწიფო სტრუქტურის საქმიანობას; ასევე აანალიზებს ეკონომიკურ მონაცემებსს, ეკონომიკურ კეთილდღეობასა და მწარმოებლურობას, საჯარო სექტორის ეფექტიანობას, ქვეყნის ეკონომიკაზე სახელმწიფო ფინანსებისა და პოლიტიკის გავლენას. ● საჯარო ადმინისტრირების, საჯარო პოლიტიკისა და მონათესავე მიმართულებებისთვის დამახასიათებელი თემების შესახებ პროფესიულ ინფორმაციას გადასცემს სპეციალისტებს, არასპეციალისტებს და დაინტერესებულ პირებს, ქართულ და ინგლისურ ენებზე არგუმენტირებულად გადმოსცემს საკუთარ ხედვასა და პოზიციას, ამზადებს და წარმოადგენს წერილობით ანგარიშს, ამზადებს წერილობით და ელექტრონულ კორესპონდენციას, მათ შორის აწარმოებს ოფიციალურ, ნახევრად ოფიციალურ და არაოფიციალურ მიმოწერას, ასევე მონაწილეობას იღებს პროფესიულ მოლაპარაკებებში, დისკუსიებსა და დებატებში. პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტი: ● აანალიზებს სახელმწიფოებრივი აზროვნების, საჯარო სექტორში ადმინისტრაციული ლიდერობის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე პასუხისმგებლობის, საჯარო მმართველობის სფეროში მორალური, ეთიკური, დისკრეციული და პრაქტიკული პასუხისმგებლობის საკითხებს და მსჯელობს მათზე. ● ხსნის და ასაბუთებს სამუშაო გარემოსადმი პოზიტიური დამოკიდებულების მნიშვნელობას, საჯარო ადმინისტრირებისა და პოლიტიკის შემუშავების პროცესში კეთილსინდისიერი, პოლიტიკურად მიუკერძოებელი და რაციონალური მიდგომის აუცილებლობას. ● აიდენტიფიცირებს საკუთარ პროფესიულ ინტერესებსა და ცოდნის გასაღრმავებლად საჭირო შემდგომ ეტაპებს, დამოუკიდებლად არჩევს სწავლის შემდეგ საფეხურზე მიმართულებას და დამოუკიდებლად იძენს ცოდნას სხვადასხვა პროფესიული პროგრამის, ქართული თუ ინგლისურენოვანი პროფესიული ჟურნალებისა თუ სტატიების საშუალებით. |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 04-15-2024 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 09PDC6017-3 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | 12-09-2024 |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 09PDC6052-01 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამის სტრუქტურა უზრუნველყოფს საგნების თანმიმდევრულ მიწოდებას შინაარსისა და სირთულის მიხედვით, რაც თავის მხრივ განაპირობებს პროგრამით გათვალისწინებული სწავლის შედეგების ეტაპობრივ მიღწევას. სწავლების საწყის ეტაპზე პროგრამით გათვალისწინებულია ისეთი ძირითადი კურსების შესწავლა, რომლებიც ემსახურება ზოგადი დარგობრივი ცოდნის მიღებასა და უნარ-ჩვევების გამომუშავებას, ხოლო შემდგომ ეტაპებზე, ორიენტრიებულია დარგობრივი კომპეტენციების გამომუშავებასა და გამყარებაზე, რომლებიც სტუდენტებს უფრო ფართოდ და სიღმისეულად დაანახებს საჯარო მმართველობის სპეციალობის თავისებურებებს, განუვითარებს პროფესიულ აზროვნებას. პროგრამა შედგენილია იმგვარად, რომ გათვალისწინებულია სტუდენტების დიფერენციაცია ენობრივი კომპეტენციების მიმართულებით. პროგრამა უზრუნველყოფს კურსდამთავრებულისთვის ინგლისური ენის ცოდნის გამომუშავებას, რომელიც ენების საერთო ევროპული სარეკომენდაციო ჩარჩოს (CEFR) B2 დონეს შეესაბამება, ხოლო პროგრამის თავისუფალ კრედიტებში გათვალისწინებულია ინგლისურის ალტერნატიული დონეები, თუ სტუდენტის კომპეტენცია პროგრამაზე ჩაბარების მომენტში არ შეესაბამება B2/2 დონეს (B1/1-დან B2/1 ჩათვლით). კერძოდ : ● პროგრამით დადგენილი მინიმალური ზღვრიდან ერთიან ეროვნულ გამოცდაზე დადგენილი მაქსიმალური ნედლი ქულის 63%-ის მიღების შემთხვევაში სტუდენტის დაშვება ხდება ინგლისური ენის B1/1 დონეზე ● მაქსიმალური ნედლი ქულის 64%-დან 86%-ის მიღების შემთხვევაში სტუდენტის დაშვება ხდება ინგლისური ენის B1/2 დონეზე ● მაქსიმალური ნედლი ქულის 87%-დან 100%-ის ჩათვლით მიღების შემთხვევაში სტუდენტის დაშვება ხდება ინგლისური ენის B2/1 დონეზე ● ერთიან ეროვნულ გამოცდაზე ინგლისურ ენაში მაქსიმალური ნედლი ქულის 93%-ზე მეტის მიღების შემთხვევაში სტუდენტს უტარდება ენის კომპეტენციის დამდგენი ტესტირება, რათა დაშვებულ იქნას ინგლისური ენის B2/2 დონის ჯგუფში ● სტუდენტებს, რომლებსაც ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე არ ჩაუბარებიათ ინგლისური ენა, უტარდებათ დონის დასადგენი ტესტი და შემდეგ ხდება მათი რეგისტრაცია შესაბამის დონეზე, არაუმაღლეს B1/2-სა პროგრამა სტუდენტს აძლევს საშუალებას გაიაროს 6 ECTS თავისუფალი კრედიტების ფარგლებში.
|
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად სტუდენტმა უნდა მოაგროვოს 180 კრედიტი. 150 კრედიტის შესაბამის საგნებს სტუდენტი გაივლის პროგრამის ძირითადი საგნების ფარგლებში, ხოლო 24 ECTS კრედიტს - პროგრამის სავალდებულო ასარჩევი ბლოკებიდან, მათ შორის 12 ECTS STEM ბლოკიდან, ხოლო 12 ECTS - ჰუმანიტარულ-სოციალური ბლოკიდან. დარჩენილი 6 კრედიტი სტუდენტს შეიუძლია გამოიყენოს თავისუფალი კრედიტის ფარგლებში. |
|
BUSN1310 | ბიზნესი და ეკონომიკა | 6 |
1 |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 |
1 |
MATH1414 | ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება | 6 |
1 |
PUBL3212 | შესავალი საჯარო ადმინისტრირებაში | 6 |
1 |
LAWB1135 | შესავალი სამართალმცოდნეობაში | 6 |
2 |
MGMT2015 | მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 |
2 |
MGMT3221 | საქმიანი ურთიერთობები | 6 |
2 |
POLI1220 | პოლიტიკის შესავალი | 6 |
2 |
ECON1290 | მიკროეკონომიკის პრინციპები | 6 |
3 |
LAWB1220 | კონსტიტუციური სამართალი 1 – სახელმწიფო მოწყობის სამართალი | 6 |
3 |
PUBL1010 | თანამედროვე პოლიტიკა და ადმინისტირება საქართველოში | 6 |
3 |
STAT2219 | სტატისტიკა | 6 |
3 |
ECON2190 | მაკროეკონომიკის პრინციპები | 6 |
4 |
LAWB1250 | ზოგადი ადმინისტრაციული სამართალი | 6 |
4 |
PUBL1216 | საჯარო პოლიტიკის პროცესი | 6 |
4 |
PUBL3030 | ადგილობრივი პოლიტიკა და მმართველობა | 6 |
4 |
ECON3113 | სახელმწიფოს ეკონომიკა I (ფისკალური თეორია და პოლიტიკა) | 6 |
5 |
PUBL2010 | საჯარო ორგანიზაციების ინსტიტუციური განვითარება | 6 |
5 |
PUBL3280 | ადმინისტრაციული ლიდერობა და ეთიკა საჯარო სექტორში | 6 |
5 |
PUBL4000 | სამოქალაქო საზოგადოება და არასამთავრობო ორგანიზაციები | 6 |
5 |
PUBL4112 | შესავალი საჯარო პოლიტიკის ანალიზში | 6 |
5 |
PUBL2000 | კვლევის მეთოდები საჯარო ადმინისტრირებაში | 6 |
6 |
PUBL3000 | საჯარო სერვისების მენეჯმენტი | 6 |
6 |
PUBL4040 | ადამიანური რესურსების მართვა საჯარო ორგანიზაციებში | 6 |
6 |
PUBL6060 | შედარებითი საჯარო მმართველობა | 6 |
6 |
| კრედიტების ჯამი: | 150 | |