პროგრამა: | მედიცინა |
განათლების საფეხური: | ერთსაფეხურიანი |
ხელმძღვანელი: | ნათია ლანდია |
სწავლების ენა: | ინგლისური |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | დიპლომირებული მედიკოსი |
პროგრამის მოცულობა: | 360 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | ინგლისური ენის (B2 დონე) და სხვა საკანონმდებლო მოთხოვნები, კერძოდ, საქართველოს მოქალაქეებმა წარმატებით უნდა ჩააბარონ ერთიანი ეროვნული გამოცდები. უცხოელმა აბიტურიენტებმა, რომლებმაც მიიღეს სრული ზოგადი საშუალო განათლება საზღვარგარეთ ან მისი ექვივალენტი, ან/და ზოგადი საშუალო განათლების ბოლო ორი წლის განმავლობაში ისწავლეს საზღვარგარეთ, ან სტუდენტები, რომლებიც უცხო ქვეყანაში ცხოვრობდნენ ბოლო ორი ან მეტი წლის განმავლობაში და სწავლობენ საზღვარგარეთ მასპინძელი ქვეყნის კანონმდებლობით აღიარებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო ინსტიტუტებში შეძლებენ პროგრამაში ჩარიცხვას ერთიანი ეროვნული გამოცდების ჩაბარების გარეშე № 224 / ნ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო (29 დეკემბერი, 2011) ბრძანების თანახმად. იმ შემთხვევაში თუ აბიტურიენტს არ აქვს ინგლისური ენის სერთიფიკატი FCE (First Certificate in English) ინგლისური ენის კომპეტენცია დგინდება საუნივერსიტეტო გამოცდით. მინიმალური ბარიერი 60%. გასაუბრება/გამოცდა ბიოლოგია-ქიმია-ფიზიკის საბაზო საკითხებში; |
პროგრამის მიზანი: | მედიცინის საგანმანათლებლო პროგრამის მიზანია მოამზადოს კომპეტენტური, გულისხმიერი, სამართლიანი, გამოცდილი მედიკოსები (ექიმები), რომლებსაც ექნებათ საქართველოს კანონმდებლობით და საბაზისო სამედიცინო განათლების TUNING/MEDINE პროგრამის სასწავლო ამოცანებით გათვალისწინებული თეორიული ცოდნა, პრაქტიკული უნარები და ღირებულებები, რაც მისცემს მას საშუალებას: საქართველოში ან მის ფარგლებს გარეთ გააგრძელოს სწავლა მაგისტრატურაზე ან/და დოქტორანტურაზე, საქართველოში დასაქმდეს უმცროს ექიმად; მონაწილეობა მიიღოს პედაგოგიურ და სამეცნიერო საქმიანობაში. კურსდამთვარებულები მზად იქნებიან მუდმივად განაახლონ თავისი ცოდნა და უნარები და მათი პროფესიული საქმიანობა ხელს შეუწყობს მათი თემების და ზოგადად, მსოფლიო საზოგადოების, ჯანმრთელობისა და კეთილდღეობის გაუმჯობესების ფასილიტაციას. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება ბიოსამედიცინო მეცნიერებების ღრმა და სისტემური ცოდნა ქცევითი და სოციალური მეცნიერებების ძირითადი პრინციპების, პროცესების, მეთოდებისა და ზოგადი კონცეფციების ცოდნა და გააზრება. სხვადასხვა სამედიცინო სპეციალობასა და სუბსპეციალობაში კლინიკური მეცნიერებების შესახებ ფართო ცოდნა, რომელიც მოიცავს თეორიებისა და პრინციპების კრიტიკულ გააზრებასა და ცოდნის ზოგიერთ უახლეს ასპექტს. წამლებისა და მათი დანიშვნის ფართო ცოდნა, რომელიც მოიცავს თეორიებისა და პრინციპების კრიტიკულ გააზრებასა და ცოდნის ზოგიერთ უახლეს ასპექტს. საზოგადოებრივი ჯანდაცვის: დაავადებების პრევენციისა და ჯანმრთელობის ხელშეწყობის, დაავადებების სკრინინიგისა და ზედამხედველობის, ეპიდემიოლოგიის, რესურსების განაწილებისა და ჯანმრთელობის ეკონომიკის, გლობალური ჯანმრთელობისა და უთანასწორობის ფართო ცოდნა და გააზრება. სამედიცინო პრაქტიკისა და კვლევასთან დაკავშირებული ეთიკური და სამართლებრივი პრინციპების ფართო ცოდნა, რომელიც მოიცავს თეორიებისა და პრინციპების კრიტიკულ გააზრებასა და ცოდნის ზოგიერთ უახლეს ასპექტს. ჯანდაცვის ორგანიზაციებისა და სისტემების ორგანიზების შესახებ ცოდნა და ამ სისტემაში ექიმის როლის გაცნობიერება
უნარი პაციენტისთვის კონსულტაციის გაწევა
კლინიკური შემთხვევის შეფასება, გამოკვლევების დანიშვნა, დიფერენციული დიაგნოზის ჩატარება, დაავადების მართვის გეგმის შესახებ მსჯელობა
გადაუდებელი სამედიცინო მდგომარეობების დროს დახმარების გაწევა (პირველადი დახმარება და სარეანიმაციო ღონისძიებები)
მედიკამენტების გამოწერა
პრაქტიკული პროცედურების ჩატარება
სამედიცინო კონტექსტში ეფექტური კომუნიკაცია
სამედიცინო პრაქტიკაში ეთიკური და სამართლებრივი პრინციპების გამოყენება
პაციენტის დაავადებასთან დაკავშირებული ფსიქოლოგიური და სოციალური ასპექტების შეფასება
მტკიცებულებებზე დაფუძნებული პრინციპების, უნარებისა და ცოდნის გამოყენება
სამედიცინო კონტექსტში ინფორმაციისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების ეფექტურად გამოყენება
სამედიცინო პრაქტიკასა და კვლევაში ბიომედიცინის სამეცნიერო პრინციპების, მეთოდებისა და ცოდნის გამოყენება
ჯანმრთელობის ხელშეწყობის ღონისძიებების განხორციელება, საზოგადოებრივი ჯანდაცვის საკითხებში ჩართვა, ჯანდაცვის სისტემაში ეფექტური მუშაობა
პროფესიონალიზმი
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
ცოდნის განუწყვეტელი განახლებისა და უწყვეტი პროფესიული განვითარების აუცილებლობა სამედიცინო პროფესიაში
ეთიკური, სამართლებრივი პრინციპებისა და პაციენტის უფლებების დაცვა
პროფესიულ კონტექსტში კომუნიკაციის, მოლაპარაკების წარმოების და კონფლიქტების მოგვარების უნარი ნებისმიერ პირთან, განურჩევლად მისი სოციალური, კულტურული, რელიგიური ან ეთნიკური კუთვნილებისა
პაციენტთან და კოლეგებთან ურთიერთობისას სამართლიანობის, სოციალური და ლიბერალური ფასეულობებით ხელმძღვანელობის უნარი |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 01-01-1900 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამას აქვს 360 ECTS და სწავლება მოიცავს 6 წელს. იგი შედგება პროგრამის ძირითადი (326 ECTS) და არჩევითი (34 ECTS ) კომპონენტებისგან, საიდანაც (12 ECTS) განკუთვლინილია უცხო ენის კომპეტენციისთვის. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | პროგრამა მოიცავს თეორიულ და ლაბორატორიულ სწავლებებს, ასევე კლინიკურ პრაქტიკას, რომელიც იმპლემენტირებულია უშუალოდ საგნებში თემატური მიმართულებების მიხედვით. თეორიული ტიპის ლექციები შესაძლებელია ერთდორულად ჩატარდეს 2 და მეტ ჯგუფში. სემესტრებში მოწოდებულია სამედიცინო პროფილის კურაციები, რომელიც ყოველდღიურ და ინტენსიურ სასწავლო დატვირთვას ითვალისწინებს და მისი ორგანიზება ხდება როგორც საუნივერსიტეტო სივრცეში, ასევე სამედიცინო ბაზებზე. ლაბორატორიულ და პრაქტიკულ ჯგუფებში სტუდენტთა რაოდენობა არ არღემატება 15 -ს. პრაქტიკები ტარდება მენტორული სისტემის გამოყენებით, კლინიკური პროფესიონალური უნარების შეფასებისას გამოიყენება სტრუქტუირებული შეფასების სისტემა სიმულაციურ და კლინკურ გარემოში. უცხოენოვანი სტუდენტები, სავალდებულო ასარჩევი საგნების ბლოკიდან, სავალდებულოდ ირჩევენ ქართულ ენას ჯამში 12 კრედიტის მოცულობით, მათ 6 კრედიტიანი ქართულის ენის საგანის არჩევის შემთხვევაში, აღება ხდება წელიწადში ერთხელ, შემოდგომის ან გაზაფხულის სემესტრზე, რომელიც დასრულებულ უნდა იქნას კლინიკური სწავლების დაწყებამდე. ქართულენოვანი სტუდენტები, სავალდებულო ასარჩევი საგნების ბლოკიდან, სავალდებულოდ ირჩევენ ინგლისურ ენას ჯამში 12 კრედიტის მოცულობით, წელიწადში ერთხელ, შემოდგომის ან გაზაფხულის სემესტრზე. |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MD231110E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია I | 10 | 1 |
MD231120E | ბიოქიმია I | 4 | 1 |
MD231130E | გენეტიკა და მოლეკულური ბიოლოგია I | 3 | 1 |
MD231140E | შესავალი სამედიცინო პროფესიაში | 2 | 1 |
MEDE1125E | ინგლისური ენა მედიკოსებისათვის | 5 | 1 |
HELM231250E | შესავალი საზოგადოებრივ ჯანდაცვაში | 2 | 2 |
MD231210E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია II | 10 | 2 |
MD231220E | ბიოქიმია II | 4 | 2 |
MD231230E | გენეტიკა და მოლეკულური ბიოლოგია II | 3 | 2 |
MD231240E | ზოგადი მიკრობიოლოგია და ბაქტერიოლოგია | 4 | 2 |
MD231290E | კლინიკური უნარ-ჩვევები I | 4 | 2 |
HELM232150E | ბიოეთიკისა და სამედიცინო სამართლის საფუძვლები | 3 | 3 |
MD232110E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია III | 10 | 3 |
MD232120E | ბიოქიმია III | 4 | 3 |
MD232130E | ზოგადი ჰიგიენა და ეკოლოგია | 3 | 3 |
MD232140E | ვირუსოლოგია, მიკოლოგია და პარაზიტოლოგია | 3 | 3 |
MD232190E | კვლევითი უნარ-ჩვევები I | 4 | 3 |
MD232210E | ადამიანის სხეული - სტრუქტურა და ფუნქცია IV | 10 | 4 |
MD232220E | ბიოქიმია IV | 4 | 4 |
MD232230E | პათოლოგიის საფუძვლები | 5 | 4 |
MD232240E | იმუნოლოგია და კლინიკური მიკრობიოლოგია | 4 | 4 |
MD232290E | კლინიკური უნარ-ჩვევები II | 4 | 4 |
HELM233150E | ეპიდემიოლოგია, ბიოსტატისტიკა და საზოგადოებრივი ჯანმრთელობა | 6 | 5 |
MD233110E | კლინიკური პათოლოგია I | 6 | 5 |
MD233120E | დაავადებათა დიაგნოსტიკის საფუძვლები I | 7 | 5 |
MD233130E | ჯანმრთელობის და ავადმყოფობის სოციოლოგია ექიმებისთვის | 3 | 5 |
MD233140E | ბაზისური ფარმაკოლოგია I | 5 | 5 |
MD233210E | კლინიკური პათოლოგია II | 6 | 6 |
MD233220E | დაავადებათა დიაგნოსტიკის საფუძვლები II | 7 | 6 |
MD233230E | შესავალი ფსიქოლოგიაში მედიკოსებისთვის | 3 | 6 |
MD233240E | ბაზისური ფარმაკოლოგია II | 5 | 6 |
MD233250E | რადიოლოგიის საფუძვლები | 4 | 6 |
MD233260E | კვლევითი უნარ-ჩვევები II | 2 | 6 |
კრედიტების ჯამი: | 159 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
HELM2287E | საზოგადოებრივი ჯანდაცვის მარკეტინგი | 6 | |
MD231160E | ლაბორატორიული მუშაობის საფუძვლები | 3 | |
HELM231320E | ჯანმრთელობის ხელშეწყობა | 3 | |
HELM233321E | შესავალი ჯანდაცვის მონაცემთა ბაზების დაგეგმვასა და მართვაში | 6 | |
HELM233330E | ინფორმატიკა ჯანდაცვაში | 3 | |
HELM233341E | სამედიცინო ტურიზმი და ტელემედიცინა | 6 | |
HELM234150E | SPSS: მონაცემთა ფორმირება და ანალიზი ჯანდაცვაში | 3 | |
MD236311E | ფარმაკოთერაპია | 4 | |
MD236320E | პრაქტიკა ლაბორატორიულ მედიცინაში | 3 | |
MD236331E | თანამედროვე ოფთალმოლოგია | 4 | |
MD236340E | რეპროდუქციული მედიცინა | 5 | |
MD236350E | საოჯახო მედიცინა,გაღრმავებული კურსი | 5 | |
MD236360E | ტრავმა გადაუდებელ მედიცინაიში | 5 | |
MD236370E | გულსისხლძარღვთა ქირურგია | 5 | |
კრედიტების ჯამი: | 61 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ENGL1330 | ინგლისური ენა მედიკოსებისთვის( პაციენტთან ურთიერთობა) | 6 | |
ENGL1340 | ინგლისური ენა მედიკოსებისთვის (ჰოსპიტალი და კლინიკა) | 6 | |
KART1119 | ქართული-უცხო ენა I | 3 | |
KART1219 | ქართული-უცხო ენა II | 3 | |
KART2119 | ქართული-უცხო ენა III | 3 | |
KART2219 | ქართული-უცხო ენა IV | 3 | |
LING0001 | სამედიცინო ქართული I | 3 | |
LING0002 | სამედიცინო ქართული II | 3 | |
LING0003 | სამედიცინო ქართული III | 3 | |
LING0004 | სამედიცინო ქართული IV | 3 | |
LING0011 | სამედიცინო ქართული, როგორც უცხოური ენა I | 6 | |
LING0013 | სამედიცინო ქართული, როგორც უცხოური ენა II | 6 | |
ENGL1110E | ზოგადი ინგლისური I | 6 | |
ENGL1120E | ზოგადი ინგლისური II | 6 | |
KART1141 | ქართული, როგორც უცხოური ენა I | 6 | |
KART1241 | ქართული, როგორც უცხოური ენა II | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 72 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MD234110E | შინაგანი მედიცინა I | 14 | 7 |
MD234120E | ქირურგია I | 14 | 7 |
MD234130E | შესავალი საოჯახო მედიცინაში | 2 | 7 |
MD234210E | მეანობა | 6 | 8 |
MD234220E | ნევროლოგია | 8 | 8 |
MD234240E | ტრავმატოლოგია და ორთოპედია | 4 | 8 |
MD234250E | დერმატოლოგია | 2 | 8 |
MD234260E | ინფექციური დაავადებები | 6 | 8 |
nMD234230E | ჰემატოლოგია, ტრანსფუზიოლოგია | 4 | 8 |
MD235110E | შინაგანი მედიცინა II | 14 | 9 |
MD235120E | პედიატრია | 8 | 9 |
MD235130E | გინეკოლოგია | 8 | 9 |
MD235210E | ქირურგია II | 10 | 10 |
MD235220E | ანესთეზიოლოგია და რეანიმატოლოგია | 6 | 10 |
MD235240E | გადაუდებელი მედიცინა | 6 | 10 |
nMD235230E | ფსიქიატრია და კლინიკური ფსიქოლოგია | 8 | 10 |
HELM232210E | ჯანდაცვის მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 11 |
MD236120E | კლინიკური აზროვნება, დიფერენციალური დიაგნოსტიკა | 5 | 11 |
MD236140E | საოჯახო მედიცინა | 6 | 11 |
MD236150E | კლინიკური ფარმაკოლოგია | 4 | 11 |
MD236160E | ონკოლოგია | 4 | 11 |
MD236170E | პალიატიური ზრუნვა | 2 | 11 |
nMD236130E | ალტერნატიული მედიცინის საფუძვლები | 3 | 11 |
HELM236210E | პაციენტთა უსაფრთხოების და სამედიცინო მომსახურების ხარისხის საფუძვლები | 6 | 12 |
MD236220E | მცირე კლინიკური კვლევა | 5 | 12 |
MD236230E | სასამართლო მედიცინა | 4 | 12 |
MD236280E | კლინიკური უნარ-ჩვევები III | 2 | 12 |
კრედიტების ჯამი: | 167 |
შეფასების სისტემა
პროგრამის სემესტრულ საგნებში გამოიყენება შემდეგი შეფასების სისტემა:
მიმდინარე შეფასება (ქვიზი) (ყოველკვირეული ან ყოველდღიური) 39 ქულა
რეფერატი ან სხვა აქტივობა, რომელიც შეიძლება ითვალისწინებდეს პრეზენტაციას. 21 ქულა
დასკვნითი გამოცდა 40 ქულა
სულ 100 ქულა
კლინიკურ სწავლებებზე გამოიყენება შემდეგი შეფასების სისტემა:
მიმდინარეშეფასება (შეიძლება შედგებოდეს წერითი კომპონენტისგან
და პრაქტიკაში მონაწილეობის შეფასებისგან) 40 ქულა
რეფერატი და პრეზენტაცია. 20 ქულა
დასკვნითი გამოცდა 40 ქულა
სულ 100 ქულა
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |