eng

საქართველოს უნივერსიტეტი
პროგრამა: სტრატეგიული კომუნიკაციები
განათლების საფეხური: ბაკალავრიატი
ხელმძღვანელი: ლელი ბიბილაშვილი
სწავლების ენა: ქართული
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: მასობრივი კომუნიკაციის ბაკალავრი
პროგრამის მოცულობა: 240
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და პრეზიდენტების ბრძანების საფუძველზე.
პროგრამის მიზანი:

პროგრამის მიზანია მოამზადოს ლიბერალურ-ჰუმანური ღირებულებების მქონე მაღალი კომპეტენციის მქონე სპეციალისტები სტრატეგიული კომუნიკაციების მიმართულებით, და ამგავარად ხელი შეუწყოს საზოგადოების დემოკრატიულ განვითარებას, ქართველი ერისა და კაცობრიობის კეთილდღეობას. სტრატეგიული კომუნიკაციების საბაკალავრო პროგრამის მიზანია მოამზადოს კურსდამთავრებულები სტრატეგიული კომუნიკაციების მრავალპროფილიანი კუთხით, კერძოდ, მოამზადოს საზოგადოებასთან ურთიერთობისდა/ან მარკეტინგული კომუნიკაციების მიმართულებით სპეციალისტები, რომელთაც შეეძლებათ სტრატეგიული გეგმების, საკომუნიკაციო კამპანიების დაგეგმვა და განხორციელება, კვლევების წარმოება, სოციალური მედია კამპანიების შემუშავება. კურსდამთავრებულები, შეძლებენ დასაქმდნენ ბიზნესს და ფინანსურ სექტორში, სხვა კერძო და საჯარო უწყებებში, საერთაშორისო და არასამთავრობო ორგანიზაციებში, კვლევით და საკონსულტაციო სამსახურში, სტრატეგიული კომუნიკაციების, რეკლამისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის კომპანიებსა და სააგენტოებში.

სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები:
  • ინტერაქტიული მეცადინეობები
  • სიტუაციური ამოცანები
  • იმიტირებული შესრულება
  • როლური თამაშები
  • სიახლეთა გარჩევა
  • მცირე კვლევების ჩატარება
  • ლიტერატურის მიმოხილვა
  • პრაქტიკული მუშაობა
  • გუნდური მუშაობის უნარები
  • პრობლემის დასმა და მათი გადაჭრა
  • კრიტიკული ანალიზი
  • დისკუსია
  • დებატები
  • ჯგუფური დავალებები
  • პროექტები
  • პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული დავალებები
  • შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი (case study)
  • შესაბამისი მასალის მოძიება ელექტრონულ ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში
  • პრეზენტაციის წარდგენა
სწავლის შედეგი:
ცოდნა და გაცნობიერება
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული

    • აღწერს და განიხილავს სტრატეგიული კომუნიკაციების დაგეგმვის, შეფასების პრინციპებს, მათ შორის კვლევის მეთოდების (თვისებრივი და რაოდენობრივი) შერჩევისა და განხორციელების მექანიზმებს.
    • აღწერს და აანალიზებს ბრენდის კონცეფციის შექმნისა და კომუნიკაციის თავისებურებებს, ასევე სარეკლამო საშუალებებს და მათი დაგეგმვის პრინციპებს.
    • აფასებს და აანალიზებს მულტიმედიური და სოციალური მედიის ტექნიკების როლს ეფექტურ სტრატეგიულ კომუნიკაციაში.
    • მსჯელობს ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციის თავისებურებებსა და საკომუნიკაციო მესიჯების ფორმირების ტექნიკებზე;
    • აანალიზებს საზოგადოებასთან ურთიერთობისა და სტრატეგიული კომუნიკაციის მნიშვნელობას ორგანიზაციისა და ქვეყნის დონეზე.
    • აანალიზებს PR-ის ურთიერთმიმართებას მარკეტინგთან, გაყიდვების სტრატეგიასთან და საერთაშორისო მარკეტინგულ კომუნიკაციებთან.
    • აღწერს სტრატეგიული კომუნიკაციების ძირითად ფუნქციებსა და სამსახურეობრივ მოვალეობებს (წერა-რედაქტირება, კვლევა, კონსულტირება) და მათი გამოყენების პრინციპებს.
    • განმარტავს მარკეტინგული გეგმების შემუშავებისა და 4P მოდელის (პროდუქტი, ფასი, ადგილი, პრომოცია) გამოყენების ასპექტებს.
    • განიხილავს საჯარო გამოსვლების, ახალი ამბების შექმნის თავისებურებებსა და მედიის როლის მნიშვნელობას სტრატეგიულ კომუნიკაციებში;
    • აღწერს Adobe-ის პროგრამებში (Photoshop, Illustrator, InDesign, Bridge, Premiere) მუშაობის თავისებურებებს და მათი გამოყენების შესაძლებლობებს მულტიმედიური პროექტებისთვის.

  • უნარი
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული

    • გეგმავს სტრატეგიული კომუნიკაციების სტრატეგიას, რაც მოიცავს სიტუაციურ ანალიზს მეორადი და პირველადი კვლევების საშუალებით, მიზნობრივი აუდიტორიის შერჩევას, სტრატეგიული მესიჯის ჩამოყალიბებას, სტრატეგიებისა და ტაქტიკური ნაბიჯების განსაზღვრას და შეფასების ინდიკატორებისა და მეთოდების განსაზღვრას.
    • ამზადებს მედია პროდუქტებს (სტატიები, რეპორტაჟები, მულტიმედიური პროექტები) სტრატეგიული კომუნიკაციების მიზნებიდან გამომდინარე.
    • ქმნის სარეკლამო ბრიფებს, სარეკლამო კამპანიებს და განსაზღვრავს მესიჯებს სხვადასხვა საკომუნიკაციო არხისთვის.
    • ქმნის ბრენდის კონცეფციას და ბრენდის პოზიციონირების მიზნით გეგმავს კომუნიკაციასა  სოციალური მედიისა და ტრადიციული მედია საშუალებების გამოყენებით.
    • შეიმუშავებს ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციების სტრატეგიებს.
    • აფასებს და შეარჩევს კამპანიებისთვის მიზნობრივ აუდიტორიას დემოგრაფიული, ფსიქოგრაფიული და ქცევითი მახასიათებლების მიხედვით.
    • ადგენს და აფასებს საკომუნიკაციო მესიჯებს და კამპანიის ეფექტიანობას თვისებრივი და რაოდენობრივი კვლევების გამოყენებით.
    • აანალიზებს სარეკლამო აქტივობებისა და კამპანიების შედეგებს, აფასებს ბრენდის კონცეფციისა და საკომუნიკაციო აქტიობების წარმატება/წარუმატებლობის ფაქტორებს, მათ შორის ბრენდის აუდიტის მეთოდებით.

  • პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული:

    • იცავს და აღიარებს აკადემიური კეთილსინდისიერებისა და ეთიკური პასუხისმგებლობის პრინციპებს პროფესიულ საქმიანობაში.
    • აფასებს და იცავს დემოკრატიულ ღირებულებებს (სიტყვის და გამოხატვის თავისუფლება, ადამიანის უფლებები) ყოველდღიურ პროფესიულ პრაქტიკაში.
    • უზრუნველჰყოფს კონკურენტებისა და კოლეგების პატივისცემაზე დაფუძნებული პროფესიული გარემოს ჩამოყალიბებას.
  • პროგრამის დამტკიცების თარიღი: 06-11-2008
    პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: 50-08
    პროგრამის განახლების თარიღი:
    პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: 48-18
    პროგრამის დეტალები:

    ჰუმანიტარულ-სოციალური და STEM ბლოკების, პროგრამის ძირითადი კომპონენტების გარდა სტუდენტს აქვს შესაძლებლობა 96 კრედიტი დააგროვოს დამატებითი სპეციალობით, პროგრამის არჩევითი კომპონენტებით ან თავისუფალი კრედიტებით. 

    პროგრამა შედგენილია იმგვარად, რომ გათვალისწინებულია სტუდენტების დიფერენციაცია ენობრივი კომპეტენციების მიმართულებით. კერძოდ, სტუდენტი იწყებს ინგლისურ ენას იმ ეტაპიდან, რომელიც შეესაბამება მის ცოდნას, რაც დგინდება ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე მიღებული შეფასების და შიდა გამოცდის საფუძველზე.

    ერთიან ეროვნულ გამოცდაზე დადგენილი მაქსიმალური ნედლი ქულის

    • 63%-ის მიღების შემთხვევაში სტუდენტის დაშვება ხდება ინგლისური ენის B1/1 დონეზე;
    • 64%-დან 86%-ის მიღების შემთხვევაში  - B1/2 დონეზე;
    • 87%-დან 100%-ის მიღების შემთხვევაში - B2/1 დონეზე.
    • 93%-ზე მეტის მიღების შემთხვევაში სტუდენტს უტარდება ენის კომპეტენციის დამდგენი ტესტირება და ზღვრული ქულების დაგროვების შემთხვევაში, სტუდენტს შეეძლება რეგისტრაცია ინგლისური ენის B2/2 დონეზე. თუ სტუდენტი ვერ დააგროვებს ზღვრულ რაოდენობას, მისი  დაშვება მოხდება B2/1 დონეზე.  
    • 93%-ზე მეტის მიღების შემთხვევაში თუ სტუდენტი არ გამოცხადდება ტესტირებაზე, მისი დაშვება მოხდება B2/1 დონეზე.
    სწავლების ორგანიზების თავისებურებები:

    ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად, სტუდენტმა საჭიროა დააგროვოს 240 ECTS, რაც გულისხმობს ჰუმანიტარულ-სოციალური ბლოკიდან 18 ECTS და STEM ბლოკიდან 12 ECTS , პროგრამის ძირითადი საგნებიდან 114 ECTS; 18 ECTS თავისუფალი კრედიტებიდან; 78 ECTS პროგრამის  და მიმართულების ასარჩევის ფარგლებში დაგროვებას. აღნიშნული ცვლილება არ ვრცელდება 2021 წლამდე ჩარიცხული სტუდენტებისთვის. პროგრამის სწავლების ენა არის ქართული, ცალკეული ინგლისურენოვანი კომპონენტებით. შესაბამისად, ყველა კომპონენტი ისწავლება ძირითადად ქართულ ენაზე, გარდა იმ კურსებისა, სადაც გამოიყენება ინგლისურენოვანი ლიტერატურა

    ჰუმანიტარულ-სოციალური ბლოკი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    HIST1118ცივილიზაციები და კაცობრიობის განვითარება6 2,4
    LAWB1155დებატები და კრიტიკული აზროვნება6 2,4
    LAWB1177აზროვნება და მორალი6 2,4
    POLI2260პოლიტიკური იდეოლოგიების საფუძვლები6 2,4
    ANTH3130კულტურული ანთროპოლოგიის საფუძვლები6 2,4
    HIST1222რუსული ოკუპაციის ისტორია საქართველოში6 2,4
    LAWB1195მოქალაქეობა თანამედროვე მსოფლიოში6 2,4
    LITR1212დიადი წიგნები6 2,4

    კრედიტების ჯამი:

    18

    STEM ბლოკი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    MATH1414ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება6 2,3
    STEM0002გამომგონებლობის ტექნოლოგიები6 2,3
    STEM0005თანამედროვე ტექნოლოგიები6 2,3
    STEM0007მათემატიკა და ცივილიზაციები6 2,3
    STEM0010ლოგიკა6 2,3
    STEM0011კომპიუტერული აზროვნება6 2,3
    STEM0012ადამიანის ბიოლოგია და ჯანმრთელობა6 1,2
    STEM0013კიბერ ჰიგიენის საფუძვლები6 1,2
    STEM0014ლაშქრობა - საველე პრაქტიკა6 1,2
    STEM0003მსოფლიოს უდიდესი აღმოჩენები6 2,3
    STEM0004თამაშთა თეორია6 2,3

    კრედიტების ჯამი:

    12

    პროგრამის ძირითადი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    COMM4120საზოგადოებასთან ურთიერთობის შესავალი6 1
    ENGL3213ინგლისური ენა VI (B2/2)6 1
    JMMB2111ჟურნალისტური ოსტატობა I/ახალი ამბები6 1
    KART1220აკადემიური წერა6 1
    SOCL3110სოციოლოგიის საფუძვლები6 1
    BUSN4433ეკონომიკა, ბიზნესი, მენეჯმენტი6 2
    MKTG2210მარკეტინგის საფუძვლები6 2
    COMM4110მესიჯის ჩამოყალიბების და განვითარების ტექნიკა6 3
    COMM4130რეკლამის საფუძვლები6 3
    PSYC1488სოციალური ფსიქოლოგიის საფუძვლები6 3
    COMM4230სტრატეგიული კომუნიკაციების საფუძვლები6 4
    JMMB3125მულტიმედია ჟურნალისტიკა6 4
    COMM4135საჯარო გამოსვლის ტექნიკა6 5
    COMM4210ბრენდინგი6 5
    INFO4115საგამომცემლო საინფორმაციო ტექნოლოგიების საფუძვლები6 5
    COMM4140ინტეგრირებული მარკეტინგული კომუნიკაციები6 6
    COMM5146საბოლოო პროექტი საზოგადოებასთან ურთიერთობაში18 8

    კრედიტების ჯამი:

    114

    პროგრამის ასარჩევი

    კოდი საგანი კრედიტი
    COMM4350დეზინფორმაციის იდენტიფიცირება და კვლევა6
    COMM4355კრიზისების კომუნიკაცია6
    JMMB4232დეზინფორმაცია და საზოგადოება6
    JMMB4234მეტყველების თეორია და კულტურა6
    COMM4255პრაქტიკა საზოგადოებასთან ურთიერთობაში6
    JMMB1212კრიტიკული წერა6
    JMMB1218ფაქტების გადამოწმებისა და ვერიფიკაციის ტექნიკები6
    JMMB3140მასმედია და საზოგადოება6
    JMMB4120ფოტოჟურნალისტიკა6
    PSYC1225შესავალი ფსიქოლოგიაში6
    SOCL2525დემოკრატია და მოქალაქეობა6

    კრედიტების ჯამი:

    66

    მარკეტინგული კომუნიკაციები - მიმართულების ასარჩევი

    კოდისაგანიკრედიტისემესტრი
    COMM4150გაყიდვების სტრატეგია6გაზაფხული
    JMMB2311თვისებრივი კვლევის მეთოდები სოციალურ მეცნიერებებში6გაზაფხული
    COMM4240საერთაშორისო მარკეტინგული კომუნიკაციები6გაზაფხული
    JMMB2250ციფრული მედია ტექნოლოგიები - სოციალური მედია ბიზნესი, პლატფორმები და აუდიტორია6გაზაფხული
    JMMB4235ახალი მედია ტექნოლოგიები6შემოდგომა
    JMMB2315კონტენტ მარკეტინგი6შემოდგომა
    JMMB2310რაოდენობრივი კვლევის მეთოდები სოციალურ მეცნიერებებში6შემოდგომა
    JMMB2314ციფრული მარკეტინგული სტრატეგიის საფუძვლები6შემოდგომა

    კრედიტების ჯამი:

    48

    საზოგადოებასთან ურთიერთობის სტრატეგია და კამპანიები - მიმართულების ასარჩევი

    კოდისაგანიკრედიტისემესტრი
    JMMB2311თვისებრივი კვლევის მეთოდები სოციალურ მეცნიერებებში6გაზაფხული
    COMM4315ივენთ მენეჯმენტი6გაზაფხული
    COMM4215იმიჯმეიკინგი6გაზაფხული
    COMM4252კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა6გაზაფხული
    JMMB2317სოციალური მედიის ანალიტიკა6გაზაფხული
    JMMB2313სოციალური მედიის სტრატეგია და კამპანიები6გაზაფხული
    JMMB2310რაოდენობრივი კვლევის მეთოდები სოციალურ მეცნიერებებში6შემოდგომა
    COMM4220სტრატეგიული კომუნიკაციების ქეისების შესწავლა6შემოდგომა

    კრედიტების ჯამი:

    48









    პრერეკვიზიტების მატრიცა


    შედეგების საშუალო შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) საუნივერსიტეტო შეფასება   საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება
    97-100 4,00 A+ A ფრიადი
    94-96 3,75 A
    91-93 3,50 A-
    87-90 3,25 B+   ძალიან კარგი
    84-86 3,00 B B
    81-83 2,75 B-  
    77-80 2,50 C+   C კარგი
    74-76 2,25 C
    71-73 2,00 C-
    67-70 1,75 D+   D დამაკმაყოფილებელი
    64-66 1,50 D
    61-63 1,25 D-
    51-60 1,00 E E საკმარისი
    უარყოფითი შეფასება
    41-50   FX FX ვერ ჩააბარა
    <40   F F ჩაიჭრა



    ყველა უფლება დაცულია.Copyright © 2025 საქართველოს უნივერსიტეტი