პროგრამა: | ჯანდაცვის ადმინისტრირება |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | ოთარ ვასაძე თამარ ლობჯანიძე |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | მენეჯმენტის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და დირექტორის ბრძანების საფუძველზე. პროგრამაზე სწავლის უფლება აქვს იმ აბიტურიენტებს, რომლებსაც ჩაბარებული და დაძლეული აქვთ ბარიერი შემდეგ საგნებში: • ინგლისური ენა; • ქართული ენა და ლიტერატურა; • მათემატიკა/ისტორია პროგრამაზე დაშვების წინაპირობები ითვალისწინებს პროგრამის სპეციფიკას და სწავლის შედეგებს. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანია მოამზადოს ჯანდაცვის მენეჯმენტის კვალიფიციური და კონკურენტუნარიანი სპეციალისტი, რომელიც შეძლებს გამოიყენოს ცოდნა ჯანდაცვის პოლიტიკის, ჯანდაცვის სისტემის, მისი ცალკეული ნაწილის, ორგანიზაციული მართვისა და პაციენტორიენტირებული მიდგომის შესახებ პირველადი და საზოგადოებრივი ჯანდაცვის, ჰოსპიტალურ, სადაზვევო და ფარმაცევტულ სექტორებში. პროგრამა ჯანმრთელობის დაცვის სექტორისთვის ამზადებს ადმინისტრატორებს (პირველადი ჯანდაცვა, ჰოსპიტალური და სპეციალიზირებული სამედიცინო მომსახურების სხვადასხვა დონეები, ჯანმრთელობის დაზღვევა), რომლებიც მენეჯმენტის ფუნქციური ქვესისტემების ორგანიზებისა და ბიზნეს ოპერაციების დაგეგმვის ზოგადი მეთოდიკის ცოდნის გამოყენებით უზრუნველყოფენ ორგანიზაციაზე გარემო ფაქტორების ცვლილებების შეფასებას და შესაბამისი დასკვნების გაკეთებას; თავიანთი პროფესიული საქმიანობით ხელს შეუწყობენ ჯანმრთელობის დაცვის სერვისის, ან ორგანიზაციის გამართულ მუშაობას; ჯანდაცვის სისტემის ეფექტურობის ზრდას და მისი მთავარი მიზნის მიღწევის ხელშეწყობას - მოსახლეობის კეთილდღეობასა და ჯანმრთელობის გაუმჯობესებას. პროგრამა უზრუნველყოფს კონკურენტული ორგანიზაციული სტრატეგიებისა და ბაზარზე ორიენტირებული მარკეტინგული სტრატეგიების შემუშავების შესწავლას ფინანსური, ადმინისტრაციული, ეთიკური ასპექტების გათვალისწინებით. აღნიშნული პროგრამის კურსდამთავრებულის დასაქმების ბაზარზე ეფექტურად ოპერირებას უზრუნველყოფს ისეთი დარგობრივი საკითხების ცოდნა, როგორიცაა სამედიცინო სერვისების ორგანიზება, მიწოდება, მმართველობითი და ფინანსური აღრიცხვა, მარკეტინგი, ხარისხის პრინციპები, საინფორმაციო სისტემები, ჯანდაცვის პროგრამების მართვა-ფორმირება, შედეგების შეფასება, პროგნოზირების მეთოდები, ეთიკა, ბიოეთიკა და სხვ. აგრეთვე, ცოდნა ადამიანის ორგანიზმში მიმდინარე ძირითადი პროცესების, სამედიცინო მანიპულაციების, დიაგნოსტირების, მკურნალობის მეთოდების, სამედიცინო ენისა და სხვათა შესახებ; საბაკალავრო პროგრამა შესაძლებლობას აძლევს კურსდამთავრებულს წარმატებით განახორციელოს მენეჯერული საქმიანობა ჯანმრთელობის დაცვის საჯარო სამსახურებში, სამედიცინო დაწესებულებებში, ჯანმრთელობის დაზღვევის კომპანიებში, ადგილობრივ და საერთაშორისო არასამთავრობო ჯანდაცვით ორგანიზაციებში, პაციენტთა უფლებების დაცვისა და ჯანმრთელობის ხელშემწყობ ორგანიზაციებში, ფარმაცევტულ კომპანიებში, სტომატოლოგიურ კლინიკებში ოპერაციულ პოზიციებზე. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება პროგრამის კურსდამთავრებული: 1. წარმოაჩენს საბაზისო ცოდნას ჯანდაცვის სექტორის ორგანიზაციული მოწყობის, ჯანდაცვის სფეროს პოლიტიკისა და მისი ძირითადი აქტორების შესახებ და გაცნობიერებული აქვს მათი მნიშვნელობა მოსახლეობის ჯანმრთელობის მდგომარეობის შენარჩუნებასა და გაუმჯობესებაში; 2. განსაზღვრავს მენეჯმენტის უნივერსალური ფუნქციებისა და ჯანდაცვის ორგანიზაციების მართვის თავისებურებებს მენეჯმენტის სტრატეგიული, საწარმოო, ფინანსური, ადმინისტრაციული, გლობალური, სოციალურ-ფსიქოლოგიური, კულტურულ-ეთიკური ასპექტების გათვალისწინებით; 3. ახდენს ჯანმრთელობის დაცვის სფეროს კანონმდებლობისა და შესაბამისი ეთიკური პრინციპების შესახებ საბაზისო ცოდნის კონსტანტირებას; 4. განსაზღვრავს ჯანდაცვის მენეჯმენტის, მმართვეობითი აღრიცხვის, ჯანმრთელობის პროდუქტების მარკეტინგისა და ინფორმაციული ტექნოლოგიების პრინციპებს; 5. წარმოაჩენს საბაზისო ცოდნას ეკონომიკური თეორიების, ორგანიზაციული დიზაინის, პროექტების მართვის, ხარისხის მართვისა და ფინანსური მართვის მეთოდების შესახებ; 6. აღწერს ჯანდაცვის სისტემის დაფინანსების მოდელებისა და სამედიცინო მომსახურების თავისებურებებს; 7. განარჩევს ჯანდაცვის სისტემის/ორგანიზაციის შეფასებისთვის გამოყენებულ ინდიკატორებსა და ინსტრუმენტებს; 8. წარმოაჩენს მონაცემთა დამუშავების საბაზისო სტატისტიკურ მეთოდებს; 9. განსაზღვრავს ეპიდემიოლოგიის ძირითად პრინციპებს და მათ მნიშვნელობას მართვის პროცესში; 10. წარმოაჩენს მედიცინის ისტორიისა და სამედიცინო ტერმინოლოგიის ენასა და პროცესების ცოდნას; 11. წარმოაჩენს საბაზისო ცოდნა მათემატიკური აპარატის, ფინანსური აღრიცხვის, მიკრო და მაკროეკონომიკის პრინციპების, სოციალური ფსიქოლოგიის, სამართალმცოდნეობის, ცივილიზაციისა და კაცობრიობის განვითარების შესახებ; სამედიცინო პერსონალის ფუნქციები და როლი პაციენტისათვის სამედიცინო მომსახურების მიწოდების პროცესში; უნარი პროგრამის კურსდამთავრებული: 1. ადგენს ჯანდაცვის ორგანიზაციის ხედვის, მისიისა და მიზნების შესაბამის ორგანიზაციულ სტრატეგიულ გეგმას მუდმივად ცვალებადი გარემო- პირობების გათვალისწინებით; 2. ძლიერი და სუსტი მხარეების, შესაძლებლობებისა და საფრთხეების (SWOT) ანალიზის საფუძველზე აფასებს ორგანიზაციაზე მოქმედი შიდა და გარე ფაქტორების გავლენის შედეგს და მისი გათვალისწინებით ამუშავებს ორგანიზაციული მდგრადობისა და წარმატების მიღწევის სტრატეგიებს და მენეჯერულ გეგმებს; 3. აგროვებს, კრებს, აკავშირებს და აანალიზებს ჯანდაცვის სფეროში მენეჯერული საქმიანობისთვის აუცილებელ ინფორმაციას; 4. ახდენს ინდივიდისა და გუნდის მოტივირებას, გუნდური მუშაობის ინიცირებას; 5. მონაწილეობს ჯანდაცვითი ორგანიზაციების ოპერაციული მართვის პროცესებში მეთვალყურების ქვეშ; 6. იკვლევს ჯანდაცვითი პროდუქტების ადმინისტრირების საკითხებს წინასწარ განსაზღვრული მითითებების საფუძველზე და ზედამხედველობის ქვეშ. 7. იძიებს, აგროვებს, ახარისხებს და აანალიზებს ჯანდაცვის მართვის სფეროში ლიტერატურულ წყაროებს, მტკიცებულებებზე დაფუძნებულ ეპიდემიოლოგიურ, ბიო- და ბიზნეს სტატისტიკურ კვლევით მონაცემებს; 8. აგროვებს, განიხილავს, აჯამებს, აფასებს და წარმოადგენს დასაბუთებულ დასკვნებს ჯანდაცვის სისტემის, ორგანიზაციისა და/ან მისი ნაწილის მართვასთან დაკავშირებულ მტკიცებულებებსა და მონაცემებს, რასაც ეფუძნება გადაწყვეტილების მიღების პროცესში; 9. იყენებს თანამედროვე კომუნიკაციური ტექნოლოგიებსა და პროფესიულ ტერმინოლოგიას; 10. ამზადებს, აფასებს და წარმოადგენს ჯანდაცვის ორგანიზაციის ან მისი ნაწილის მართვასთან დაკავშირებულ წერილობით ანგარიშებსა და წინადადებებს დისკუსიებსა და მოლაპარაკებების პროცესში აქტიური ჩართულობის მიზნით; 11. ახდენს ინტერპერსონალური საკომუნიკაციო უნარების დემონსტრირებას ჯანდაცვის პროფესიონალებთან, საზოგადოებასა და არასპეციალისტთა დაინტერესებულ წრეებთან ჯანმრთელობის დაცვის სფეროს საკითხებთზე ურთიერთობის დროს; პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა პროგრამის კურსდამთავრებული: 1. თანმიმდევრულად აფასებს საკუთარი სწავლის პროცესს; 2. ადგენს ჯანდაცვის ადმინისტრირებისა და მისი ცალკეული მიმართულებით შემდგომი სწავლის საჭიროებებს; 3. ითვალისწინებს პროფესიული ეთიკის ნორმებს |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 01-11-2010 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 14-12 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 39 |
პროგრამის დეტალები: | ჯანდაცვის ადმინისტრირების სფეროში სტუდენტი წერს რეფერატებსა და პროექტებს, ასრულებს საბაკალავრო აკადემიურ ნაშრომს, ახდენს მიღებული შედეგების პრეზენტაციებს, გადის სტაჟირებას საქართველოს უნივერსიტეტის კონტრაქტორ ჯანდაცვით ორგანიზაციებში. პროგრამა შედგენილია იმგვარად, რომ გათვალისწინებულია სტუდენტების დიფერენციაცია ენობრივი კომპეტენციების მიმართულებით. კერძოდ, სტუდენტი იწყებს ინგლისურ ენას იმ ეტაპიდან, რომელიც შეესაბამება მის ცოდნას, რაც დგინდება ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე მიღებული შეფასების და შიდა გამოცდის საფუძველზე. ერთიან ეროვნულ გამოცდაზე დადგენილი მაქსიმალური ნედლი ქულის
|
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | მენეჯმენტის ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად სტუდენტმა აუცილებელია დააგროვოს 240 ECTS კრედიტი, რაც მოიცავს პროგრამის ძირითად საგნებს – 186 ECTS (მათ შორის საბაკალავრო ნაშრომის შესრულება) და არჩევით საგნებს 36 ECTS ( მათ შორის სავალდებულოა 12 ECTS გავლა ჰუმანიტარულ-სოციალური ბლოკიდან და 12 ECTS გავლა STEM ბლოკიდან) ხოლო თავისუფალი კრედიტების რაოდენობა შეადგენს 18 ECTS , რომელსაც სტუდენტი თავისი შეხედულებისამებრ ირჩევს უნივერსიტეტში არსებული საბაკალავრო პროგრამების საგნებიდან |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
HIST1118 | ცივილიზაციები და კაცობრიობის განვითარება | 6 | 2,3 |
LAWB1155 | დებატები და კრიტიკული აზროვნება | 6 | 2,3 |
LAWB1177 | აზროვნება და მორალი | 6 | 2,3 |
POLI2260 | პოლიტიკური იდეოლოგიების საფუძვლები | 6 | 2,3 |
ANTH3130 | კულტურული ანთროპოლოგიის საფუძვლები | 6 | 2,3 |
HIST1222 | რუსული ოკუპაციის ისტორია საქართველოში | 6 | 2,3 |
LAWB1195 | მოქალაქეობა თანამედროვე მსოფლიოში | 6 | 2,3 |
LITR1212 | დიადი წიგნები | 6 | 2,3 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
STEM0002 | გამომგონებლობის ტექნოლოგიები | 6 | 2,4 |
STEM0005 | თანამედროვე ტექნოლოგიები | 6 | 2,4 |
STEM0007 | მათემატიკა და ცივილიზაციები | 6 | 2,4 |
STEM0010 | ლოგიკა | 6 | 2,4 |
STEM0011 | კომპიუტერული აზროვნება | 6 | 2,4 |
STEM0012 | ადამიანის ბიოლოგია და ჯანმრთელობა | 6 | 1,2 |
STEM0013 | კიბერ ჰიგიენის საფუძვლები | 6 | 1,2 |
STEM0003 | მსოფლიოს უდიდესი აღმოჩენები | 6 | 2,4 |
STEM0004 | თამაშთა თეორია | 6 | 2,4 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
BUSN4433 | ეკონომიკა, ბიზნესი, მენეჯმენტი | 6 | 1 |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 | 1 |
HELM1122 | შესავალი ჯანდაცვის მენეჯმენტის პროფესიაში | 3 | 1 |
HELM2112 | ადამიანის ორგანოთა სისტემები, კომუნიკაცია და ტერმინილოგია მედიცინაში | 9 | 1 |
MATH1122 | მათემატიკა ეკონომიკისა და ბიზნესისთვის I | 6 | 1 |
HELM1110 | შესავალი ჯანდაცვის ადმინისტრირებაში | 6 | 2 |
MATH1216 | მათემატიკა ეკონომიკისა და ბიზნესისთვის II | 6 | 2 |
ACCT2122 | ფინანსური აღრიცხვა I | 6 | 3 |
HELM1210 | ჯანმრთელობა, ჯანდაცვის სისტემებისა და პოლიტიკის საფუძვლები | 6 | 3 |
ACCT2210 | მმართველობითი აღრიცხვის საფუძვლები | 6 | 4 |
ACCT2221 | ფინანსური აღრიცხვა II | 6 | 4 |
HELM2210 | ჯანდაცვის მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 4 |
HELM2430 | ჯანმრთელობის სამართლისა და ბიოეთიკის საფუძვლები | 6 | 4 |
MGMT2210 | სტრატეგიული მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 4 |
HELM2320 | შესავალი ჯანმრთელობისა და ჯანდაცვის ეკონომიკაში | 6 | 5 |
HELM3510 | ეპიდემიოლოგიისა და ბიოსტატისტიკის საფუძვლები | 6 | 5 |
HELM3621 | ავადმყოფის მოვლა და გადაუდებელი დახმარება | 6 | 5 |
MGMT3110 | ოპერაციათა მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 5 |
STAT2222 | ბიზნეს სტატისტიკის საფუძვლები | 6 | 5 |
HELM3210 | ჯანმრთელობის დაზღვევა და რისკის მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 6 |
HELM3610 | ჯანმრთელობის დაცვის სერვისები და მათი ორგანიზაცია | 6 | 6 |
HELM3640 | ჯანმრთელობის დაცვის საინფორმაციო სისტემების საფუძვლები | 6 | 6 |
HELM4110 | ჯანმრთელობის პროდუქტების მარკეტინგის საფუძვლები | 6 | 7 |
HELM4131 | საზოგადოებრივი ჯანმრთელობა, ცხოვრების ჯანსაღი წესი და ქცევების მართვა | 6 | 7 |
HELM4210 | სამედიცინო მომსახურების ხარისხის საფუძვლები | 6 | 7 |
HELM4720 | ჯანმრთელობის დაცვის კვლევის მეთოდები და პროგრამების მართვა | 6 | 7 |
HELM4152 | მონაცემთა ფორმირება, ანალიზი ჯანდაცვაში და პრაქტიკა | 12 | 8 |
HELM4253 | საბაკალავრო ნაშრომი ჯანდაცვის ადმინისტრირებაში | 18 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 186 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
FINA2159 | აღრიცხვისა და ფინანსური მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | |
HELM4140 | მართული დახმარების საფუძვლები | 6 | |
HELM4151 | SPSS: მონაცემთა ფორმირება და ანალიზი ჯანდაცვის მენეჯმენტში | 6 | |
HIST1230 | შესავალი საქართველოს ისტორიაში | 6 | |
HOST3215 | ტურიზმის საფუძვლები | 6 | |
INFO1115 | საოფისე კომპიუტერული პროგრამები | 6 | |
INFO1220 | გეოინფორმატიკა | 6 | |
JMMB3140 | მასმედია და საზოგადოება | 6 | |
KART1220 | აკადემიური წერა | 6 | |
LAWB1135 | შესავალი სამართალმცოდნეობაში | 6 | |
PSYC1265 | შესავალი სოციალურ ფსიქოლოგიაში | 6 | |
SOCL2525 | დემოკრატია და მოქალაქეობა | 6 | |
ECON1290 | მიკროეკონომიკის პრინციპები | 6 | |
COMM4120 | საზოგადოებასთან ურთიერთობის შესავალი | 6 | |
PUBL3120 | შესავალი პოლიტიკის პროცესში, ინსტიტუტებსა და მართვაში | 6 | |
LAWB1240 | შესავალი სამოქალაქო სამართალში | 6 | |
MGMT4220 | პროექტის მენეჯმენტი | 6 | |
COMM4315 | ივენთ მენეჯმენტი | 6 | |
PSYC1225 | შესავალი ფსიქოლოგიაში | 6 | |
SOCL3110 | სოციოლოგიის საფუძვლები | 6 | |
ECON2190 | მაკროეკონომიკის პრინციპები | 6 | |
POLI1220 | პოლიტიკის შესავალი | 6 | |
PUBL3215 | საჯარო ადმინისტრირების საფუძვლები | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 18 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |