eng

საქართველოს უნივერსიტეტი
პროგრამა: მათემატიკა
განათლების საფეხური: დოქტორანტურა
ხელმძღვანელი: როლანდ დუდუჩავა
სწავლების ენა: ქართული, ნაწილობრივ ინგლისური კომპონენტებით
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: მათემატიკის დოქტორი / PhD in Mathematics
პროგრამის მოცულობა: 180
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: სადოქტორო პროგრამაზე მიიღებიან მეცნიერების/საბუნებისმეტყველო მეცნიერების მიმართულების მაგისტრის ან მასთან გათანაბრებული ხარისხის მქონე პირები. ამასთან მათ მოეთხოვებათ: 1. სადოქტორო თემატიკიდან გამომდინარე სპეციალობის მიხედვით (წმინდა და გამოყენებითი მათემატიკა) შესაბამისი კვალიფიკაცია/ცოდნა/აკადემიური ხარისხი შესაბამის დარგებში. კერძოდ, უმაღლესი მათემატიკის ფუნდამენტური საკითხების კარგი ცოდნა. 2. სადოქტორო პროგრამაზე გამოცხადებული საკვლევი თემატიკის შესაბამის კვლევის კონცეფციის წარმოდგენა; 3. ინგლისური ენის არანაკლებ B2 (Intermediate) დონეზე ფლობის დამადასტურებელი დოკუმენტის წარმოდგენა. სკოლის საბჭოს გადაწყვეტილების მიღებისას ითვალისწინებს კანდიდატის კვლევით უნარებს და სკოლის სამეცნიერო თემატიკასთან და რესურსთანკანდიდატის მიერ წარმოდგენილი კონცეფციის შესაბამისობას.
პროგრამის მიზანი:

დოქტორანტურა წარმოადგენს აკადემიური უმაღლესი განათლების მესამე საფეხურის საგანმანათლებლო პროგრამას, სასწავლო და სამეცნიერო-კვლევითი კომპონენტების ერთობლიობას, რომელიც მიზნად ისახავს უმაღლესი კვალიფიკაციის მქონე სამეცნიერო კადრის მომზადებას და მთავრდება დოქტორის აკადემიური ხარისხის მინიჭებით.

სადოქტორო პროგრამის მიზანია ხელი შეუწყოს ახალი ცოდნის შექმნას და დოქტორანტის ჩამოყალიბებას მაღალი სამეცნიერო ღირებულებების მქონე მეცნიერად გამოყენებითი მათემატიკის მიმართულებით, რომელსაც ექნება დარგის უახლესი მიღწევების ცოდნა და შეეძლება დამოუკიდებლად განახორციელოს ორიგინალური სამეცნიერო კვლევები.

 პროგრამის კურსდამთავრებულები შეძლებენ დასაქმდნენ საგანმანათლებლო, სამეცნიერო, კვლევით კერძო და სახელმწიფო სტრუქტურებში, მაღალტექნოლოგიურ წარმოებებში,  სადაც მოითხოვება თანამედროვე მეცნიერული აზროვნება, დარგის უახლესი მიღწევების და სიღრმეების ცოდნა, ანალიტიკური აზროვნება, პრობლემის მეცნიერული გადაჭრის უნარი, სამეცნიერო პროექტების დაგეგმვის, განხორციელებისა და მართვის უნარები.

სწავლება დოქტორანტურაში გრძელდება არანაკლებ 3 წელი და მთავრდება, სადოქტორო ნაშრომის წარმატებულად დაცვის შემთხვევაში,  დოქტორის ხარისხის მინიჭებით.

სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები:

· წიგნზე მუშაობის მეთოდი;

 სიახლეთა გარჩევა;

· სამეცნიერო კვლევების ჩატარება;

· პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა;

· რიტიკული ანალიზი;

· საკუთარი სამუშაოს კრიტიკული შეფასება;

· სხვათა სამუშაოს კონსტრუქციული კრიტიკა;

· სამეცნიერო ლიტერატურის დამუშავება;

· წერითი მუშაობის მეთოდი;

· პრეზენტაციების წარდგენა;

· დისკუსიურ-დებატური თემების წარმოდგენა და დაცვა

სწავლის შედეგი:
ცოდნა და გაცნობიერება
  • · მეცნიერების ფილოსოფიის სფეროში არსებული, უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნა; გააზრებული სამყაროს მეცნიერული სურათის სტრუქტურისა და ფუნქციების ცოდნა; მეცნიერული პარადიგმების ცვლის მიზეზ–შედეგობრივი კავშირის გაცნობიერება მეცნიერული აზროვნების სფეროში დაგროვილი ცოდნის ხელახლა გააზრებისა და ნაწილობრივი გადაფასების საფუძველზე;

    · პედაგოგიკის საბაზისო, ფუნდამენტალურ საკითხებსა და პრობლემებში უახლესი მიღწევების ცოდნა; სწავლისა და სწავლების თანამედროვე თეორიებისა და პრაქტიკული მეთოდების სიღრმისეული ცოდნა; სწავლისა და სწავლების შეფასების უახლესი სისტემების საფუძვლიანი ცოდნა.

    · პროფესიულ–დარგობრივი ტექსტისათვის რელევანტური ტერმინოსისტემისა და ლექსიკური მარაგის უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნა;

    · დარგის და კვლევის თემატიკის სპეციფიკის გათვალისწინებით კვლევის თანამედროვე მეთოდების ცოდნა და უმაღლესი მათემატიკის საკითხების სიღრმისეული ცოდნა, უმაღლესი მათემატიკის სწავლების თნამედროვე მეთოდებისა და მიდგომების ცოდნა. უმაღლესი მათემატიკის საკვანძო ამოცანების ამოხსნის და სწავლების მეთოდების ცოდნა.

    · პროექტის საჭიროებათა კვლევის და იდენტიფიკაციის მეთოდების უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნა; პროექტის მართვის ინოვაციური მეთოდების გამოყენებისთვის საჭირო ცოდნა; პროექტის ბიუჯეტირების და ანალიზის ინოვაციური მეთოდების ცოდნა;


  • უნარი
  • · კვლევის დამოუკიდებლად განხორციელების უნარი;

    · დარგის სპეციფიკის გათვალისწინებით კვლევის თანამედროვე მეთოდების გამოყენების უნარი;

    · ნაშრომის დამოუკიდებლად დაგეგმვის, შესრულებისა და შედეგების ეფექტურობის მონიტორინგის უნარი სხვადასხვა მეცნირებებისათვის რელევანტური მეთოდებისა და პრინციპების შემოქმედებითად გამოყენებით;

    · პედაგოგიური კვლევის უახლესი პრინციპებისა და მათთან დაკავშირებული კვლევითი ტექნოლოგიების საგანმანათლებლო-კვლევით საქმიანობაში გამოყენების უნარი;

    · სხვისთვის სწავლების უნარი;

    · სასწავლო პროცესის შეფასებისა და თვითშეფასების უნარი;

    · სწავლისა და სწავლების სფერესი მიღწევების გათვალისწინებით პედაგოგიური პროცესის ინოვაციური დაგეგმვისა და წარმართვის უნარი;

    · შეძენილი მეცნიერული ცოდნის სტუდენტებისათის გაზიარების უნარი;

    · სასწავლო პროცესის ორგანიზების სხვადასხვა ფორმების შერჩევისა და გამოყენების უნარი;

    · პროფესიულ–დარგობრივი შინაარსის მქონე ტექსტის თარგმანის დამოუკიდებლად შესრულების უნარი;

    · დარგის და კვლევის თემატიკის სპეციფიკის გათვალისწინებით კვლევის თანამედროვე მეთოდების კვლევებში ეფექტურად გამოყენების უნარი და წმინდა და გამოყენებითი მათემატიკის საკითხების სიღრმისეულად და საფუძვლიანად წარმოჩენის უნარი, ინოვაციური კვლევების დაგეგმვის, განხორციელების და ზედამხედველობის უნარი;

    · სამეცნიერო კვლევებში რიცხვითი მეთოდების გამოყენების უნარი და მიღებული შედეგების როგორც მეცნიერული ასებე გრაფიკული წარმოდგენის უნარი;  

    · მაღალტექნოლოგიურ წარმოებაში არსებული პრობლემების აღმოჩენის, მათი შეფასების და მეცნიერულ დონეზე გადაჭრის უნარი;

    · მიზნობრივ აუდიტორიასთან კომუნიკაციის უნარი.


  • პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
  • · უახლეს მიღწევებზე დამყარებული ცოდნის საფუძველზე ახალი იდეების გენერირება სწავლის პროცესსა და კვლევით საქმიანობაში;

    · წარმოაჩინოს  ნათლად და დასაბუთებულად გამოყენებით მათემატიკაში პრობლემური და აქტუალური საკითხები და დასახოს მათი გადაწყვტის გზები;

    · კვლევის პროცესში დარგის შესაბამისი ახალი ცოდნის გენერირება;

    · სწავლისა და სწავლების სფეროში უახლესი ცოდნის კრიტიკული ანალიზის საფუძველზე განათლების სფეროს აქტუალური პრობლემის გადაჭრისთვის რელევანტური და ეფექტური გადაწყვეტილების მიღება;

    · დარგის სპეციფიკის გათვალისწინებით კვლევის მეთოდების გამოყენებით კრიტიკული ანალიზის, მიღებული შედეგების მეცნიერული შეჯერებისა და სინთეზირება;

    · პროექტების მართვის პროცესში წარმოშობილი პრობლემების დამოუკიდებლად გადაჭრის მიზნით და ახალი მეთოდოლოგიის შემუშავება/განვითარების ხელშესაწყობად სტრატეგიული ალტერნატივების შერჩევა-შეფასება და კრიტიკული ანალიზი;

    · დარგის შესაბამის სფეროში მეცნიერულ კვლევებსა და ახალ ცოდნაზე დაფუძნებული პროფესიული ღირსეულებების დამკვიდრება;

    · კვლევის უახლესი პრინციპებისა და მათთან დაკავშირებული კვლევითი ტექნოლოგიების შესახებ თემატურ პოლემიკაში ჩართვა უცხოურ ენაზე;

    · კვლევის თემატიკასთან დაკავშირებით ახალი ცოდნის, მეცნიერული დასკვნებისა არგუმენტების ეფექტურად წარმოჩენა

  • პროგრამის დამტკიცების თარიღი: 01-01-1900
    პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი:
    პროგრამის განახლების თარიღი:
    პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი:
    პროგრამის დეტალები:

    შეფასება შეადგენს 100 ქულას (100%). დადებითი შეფასების მინიმალური ზღვარია 51 ქულა (51%);

    შეფასება ხდება როგორც შუალედური, ისე დასკვნთი შეფასებებით. შეფასების კრიტერიუმები გაწერილია სილაბუსში.

    · სტუდენტი შეფასებისას ინდივიდუალურად იღებს ინფორმაციას მიღწეული შედეგების ნაკლოვანებების და შედეგის გაუმჯობესების გზების შესახებ.

     

    სწავლების ორგანიზების თავისებურებები:

    დოქტორანტის დატვირთვა შედგება: სასწავლო და კვლევითი კომპონენტებისაგან. სასწავლო კომპონენტების სწავლება სემესტრულია. სემესტრის ხანგრძლივობა განისაზღვრება 22, ხოლო სასწავლო წლისა - 44 კვირით. კვლევითი კომპონენტები ხორციელდება მეორე და მესამე სასწავლო წელს (მესამე, მეოთხე, მეხუთე და მეექვსე სემესტრში). სასწავლო კომპონენტებს ხელმძღვანელობენ შესაბამისი კომპონენტის ავტორები და მეცნიერ-ხელმძღვანელი, კვლევით კომპონენტებს კი - დოქტორანტის მეცნიერ-ხელმძღვანელი.

    პროგრამის ძირითადი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    BUSN7110კვლევითი პროექტის მომზადება და მართვა10 0
    LANG7210ტექსტის რეფერირება და თარგმანი10 0
    MATH7012უმაღლესი მათემატიკის რჩეული თავები10 0
    METH 7117სწავლება/შეფასების თანამედროვე სტრატეგიები უმაღლეს განათლებაში5 0
    PDPR 7217პროფესორის ასისტირება(სწავლების პრაქტიკა)5
    STEM0001კვლევა120

    კრედიტების ჯამი:

    160

    პროგრამის ასარჩევი

    კოდი საგანი კრედიტი
    EENG7007ზოგადი ფიზიკის რჩეული თავები10
    MATH7009MATLAB და პროგრამირების საფუძვლები10
    MATH7011სტოქასტური ანალიზი10
    MATH7014დიფერენციალური განტოლებები10
    MATH7070რიცხვითი მეთოდები - გაღრმავებული კურსი10
    MATH7077ფინანსური მათემატიკა10
    STAT7007სტატისტიკა10
    MATH7005გიუნტერის დიფერენციალური ოპერატორების აღრიცხვა და გარსთა თეორიის ამოცანები10
    MATH7006ალგებრა და ტოპოლოგია10
    MATH7007ნამდვილი და კომპლექსური ანალიზი10
    MATH7008დრეკადობის მათემატიკური თეორია10
    MATH7020მათემატიკური მოდელირება10

    კრედიტების ჯამი:

    120









    დოქტორანტის დატვირთვა შედგება: სასწავლო და კვლევითი კომპონენტებისაგან. სასწავლო კომპონენტების სწავლება სემესტრულია. სემესტრის ხანგრძლივობა განისაზღვრება 22, ხოლო სასწავლო წლისა - 44 კვირით. კვლევითი კომპონენტები ხორციელდება მეორე და მესამე სასწავლო წელს (მესამე, მეოთხე, მეხუთე და მეექვსე სემესტრში). სასწავლო კომპონენტებს ხელმძღვანელობენ შესაბამისი კომპონენტის ავტორები და მეცნიერ-ხელმძღვანელი, კვლევით კომპონენტებს კი - დოქტორანტის მეცნიერ-ხელმძღვანელი.


    შედეგების საშუალო შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) საუნივერსიტეტო შეფასება   საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება
    97-100 4,00 A+ A ფრიადი
    94-96 3,75 A
    91-93 3,50 A-
    87-90 3,25 B+   ძალიან კარგი
    84-86 3,00 B B
    81-83 2,75 B-  
    77-80 2,50 C+   C კარგი
    74-76 2,25 C
    71-73 2,00 C-
    67-70 1,75 D+   D დამაკმაყოფილებელი
    64-66 1,50 D
    61-63 1,25 D-
    51-60 1,00 E E საკმარისი
    უარყოფითი შეფასება
    41-50   FX FX ვერ ჩააბარა
    <40   F F ჩაიჭრა



    ყველა უფლება დაცულია.Copyright © 2021 საქართველოს უნივერსიტეტი