პროგრამა: | არქეოლოგია |
განათლების საფეხური: | მაგისტრატურა |
ხელმძღვანელი: | დავით ბერიკაშვილი |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | არქეოლოგიის მაგისტრი (MA in Archaeology) |
პროგრამის მოცულობა: | 120 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების მეორე საფეხურზე (სამაგისტრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი სამაგისტრო გამოცდების შედეგების საფუძველზე ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ინგლისურ ენაში B/2 (წერითი) და სპეციალობაში (ზეპირი) გამოცდის წარმატებით გავლის, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის და პრეზიდენტების ბრძანების საფუძველზე. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამა მიზნად ისახავს მაღალკვალიფიციური, არქეოლოგიური კვლევის თანამედროვე სტანდარტების მცოდნე, არქეოლოგიური ექსპედიციის ორგანიზებისა და განხორციელებისთვის აუცილებელი კომპეტენციისა და პრაქტიკული უნარების მქონე პროფესიონალის ჩამოყალიბებას. დასახული მიზნის მიღწევას ემსახურება სამაგისტრო სწავლების დონისათვის შესაბამისი კვლევითი და პრაქტიკული უნარების ფორმირება, რაც უზრუნველყოფილია პროგრამის თანამედროვე, დროის მოთხოვნებზე ორიენტირებული თეორიული და პრაქტიკული კურსების სინთეზით. პროგრამის ფარგლებში ჩამოყალიბებული კომპეტენციები კურსდამთავრებულს აძლევს დასაქმების შესაძლებლობას სამეცნიერო-კვლევით ინსტიტუტებში, არქეოლოგიურ ექსპედიციებში, კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნულ სააგენტოში, მუზეუმებსა თუ კულტურული მემკვიდრეობის პრობლემებზე მომუშავე სხვა საჯარო და/ან კერძო სტრუქტურებსა და არასამთავრობო ორგანიზაციებში. არქეოლოგიის სამაგისტრო პროგრამა უზრუნველყოფს არქეოლოგიური კვლევის თანამედროვე სტანდარტების შესაბამის სწავლებას და კონკურენტუნარიანი პროფესიონალის მომზადებას დარგის ფართო და საფუძვლიანი ცოდნით. პროგრამაში ჩართული სპეციფიკური მოდულების( ქვისა და ბრინჯაოს ხანა, ანტიკური ეპოქა, ქალკოლითი და ნეოლითი) არჩევის შესაძლებლობა მაგისტრანტს უღრმავებს პროფესიულ ცოდნას კონკრეტული მიმართულებით, ხოლო პროგრამაში ჩართული აკადემიური რესურსისა და სასწავლო კომპონენტების ერთობლიობა უზრუნველყოფს კურსდამთავრებულის შესაძლებლობას გააგრძელოს სწავლა სადოქტორო საფეხურზე შესაბამისი ან მომიჯნავე (კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტი, პალეონტოლოგია, ანთროპოლოგია) სპეციალობით. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება კურსდამთავრებული საფუძვლიანად იცნობს: აკადემიური წერისა და კვლევის სტრატეგიებსა და სტანდარტებს; გამოფენებისა და საგანმანათლებლო პროგრამების მეშვეობით არქეოლოგიური კოლექციების ინტერპრეტაციის სტანდარტებს, ფორმებს და ექსპონირების მეთოდებს; არქეოლოგიური მასალის აღწერა/რეგისტრაციის, ჩახაზვის, ფოტოგრაფირების ასევე, მეცნიერული კვლევის, კამერალური დამუშავება/ დოკუმენტირების, სერიაციის, კომბინაციის სტატისტიკის და კორესპონდენციის მეთოდებს: საბაზისო ბიოლოგიას (ძვლის აგებულება და ზრდის პროცესი, ცხოველთა ჩონჩხები) და ტაფონომიისა ან ადამიანის ზეგავლენით გამოწვეული ტრანსფორმაციის პროცესების თავისებურებს; პალინოლოგიური კვლევისთვის რელევანტურ მეთოდებს: საანალიზო ნიმუშების აღება, ორგანული ნაშთებისა და არქეოლოგიური ჭურჭლის შიგთავსის პალინოლოგიური კვლევა, პალინოლოგიური დიაგრამების აგება,პალეოეკოლოგიური რეკონსტრუქცია. სპეციალიზაციის შერჩეული მოდულის შესაბამისად: სიღრმისეულად იცნობს: პრესიტორიული და ბრინჯაოს ხანის წინა აზიის არქეოლოგიური კულტურების უმნიშვნელოვანეს ძეგლებს; კოლხური კულტურის გავრცელების არეალის, ქრონოლოგია-პერიოდიზაციის, წამყვან კომპონენტებს და მათი თავისებურებებს; ქართლის სამეფოს წამყვანი არქეოლოგიურიძეგლებია (საერო და სატაძრო არქიტექტურა, თავდაცვითი ნაგებობანი, აბანოები) და გეოგრაფიულ საზღვრებს; ქალკოლითური კულტურისა და ნეოლითური არქეოლოგიის მახასიათებლებს და მნიშვნელოვან ძეგლებს. იცის: არქეოლოგიის წყაროების ძირითადი კატეგორიების: "ცალკეული არქეოლოგიური მონაპოვარი", "სამარხეული ძეგლები", "საკულტო ძეგლები", "ნაქალაქარი/ნამოსახლარები" , "განძები" დამახასიათებელი თავისებურებები; პროექტის, მათ შორის არქეოლოგიური პროექტის, მართვის სტანდარტები და პრინციპები; გეოფიზიკური დაზვერვების წარმოების თეორია და პრაქტიკული გამოყენების (გეოფიზიკური და გეოარქეოლოკაციური მეთოდები) პრინციპები; პალინოლოგიური დიაგრამების აგების წაკითხვის და ინტერპრეტაციის პრინციპები და ხერხები. უნარი კურსდამთავრებულს შეუძლია: არქეოლოგიური დაზვერვების წარმოების დროს გეოარქეოლოკაციური მეთოდების პრაქტიკაში გამოყენება; არქეოლოგიური ექსპედიციის დაგეგმვა, განხორციელება და მოპოვებული არქეოლოგიური მასალის კამერალური დამუშავება და დოკუმენტირება თანამედროვე ხერხებითა და სტანდარტების გათვალისწინებით და/ან არქეოლოგიური პროექტის მომზადება და მართვა. არქეოლოგიური კოლექციების ინტერპრეტაციის ფორმების შერჩევა (ტილდენის პრინციპები, მარკეტინგის ფაქტორები, მედიასაშუალებები, გზავნილის ელემენტები, ექსპონირების ფორმებთან დაკავშირებით შემუშავებული პროგრამის ყველა ტიპი, პროდუქტი ან სერვისი) და მიზნობრივად გამოყენება კონკრეტულ სიტუაციაში; პალინოლოგიური დიაგრამების აგება, წაკითხვა და ინტერპრეტაცია; მიწისქვეშა არქეოლოგიური ობიექტების განსაზღვრისას თანამედროვე გეოფიზიკური ტექნიკის გამოყენებით მიღებული შედეგების, მათ შორის რთული და არასრული ინფორმაციის კრიტიკული ანალიზის და ინოვაციური სინთეზის საფუძველზე დასაბუთებული დასკვნების ჩამოყალიბება და პრეზენტაცია აკადემიურ და/ან ფართო საზოგადოებასთან; შეძენილი ცოდნისა და ცვალებად სიახლეებთან (ახალი არქეოლოგიური აღმოჩენბი, პუბლიკაციები) ინტეგრირება და პროფესიული თვითგანვითარება. პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა კურსდამთავრებულს შეუძლია: არქეოლოგის პროფესიული ღირებულებების და ეთიკური სტანდარტების გათვალსიწინებით არქეოლოგიური კვლევის განხორციელება, მიღებული შედეგების შესაბამისი ინტერპრეტაცია და კვლევითი ნაშრომის (სამაგისტრო ნაშრომი, პუბლიკაცია) ფორმატში ტრანსფორმაცია. |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 12-14-2016 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 43/16 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | |
პროგრამის დეტალები: | |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | მაგისტრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად არქეოლოგიაში სტუდენტმა საჭიროა დააგროვოს 120 ECTS, რაც გულისხმობს პროგრამის ძირითად საგნებს– 60 ECTS ( მათ შორის სავალდებულო არქეოლოგიურ პრაქტიკას), სამაგისტრო ნაშრომის შესრულებას, რომლის მოცულობა 30 ECTS განსაზღვრული და სპეციალიზაციის არჩევით მოდულებს (ქვისა და ბრინჯაოს ხანა; ანტიკური ეპოქა; ქალკოლითი და ნეოლითი), რომელშიც სტუდენტმა აუცილებლად უნდა აიღოს 12 ECTS სპეციალიზაციის გამნსაზღვრელ საგნებში და დანარჩენი 18 კრედიტი შეავსოს შეთავაზებული ასარჩევი საგნებით. |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MGMT0613 | პროექტის მენეჯმენტი | 6 | 2 |
ANTH 5112 | ბიოლოგიური ანთროპოლოგია | 6 | 1 |
ARCH 5120 | გეოფიზიკური მეთოდები არქეოლოგიაში. | 6 | 1 |
ARCH 5130 | ზოოარქეოლოგია | 6 | 1 |
ARCH 5131 | პალინოლოგია | 6 | 1 |
KART5110 | აკადემიური წერა და კვლევა | 6 | 1 |
ARCH 5210 | არქეოლოგიური კოლექციების ინტერპრეტაცია მუზეუმებში | 6 | 2 |
ARCH 5220 | არქეოლოგიური მასალის კამერალური დამუშავება, კვლევა და დოკუმენტირება | 6 | 2 |
ARCH 6110 | არქეოლოგიური პროექტის მართვა | 6 | 3 |
ARCH6151 | არქეოლოგიური პრაქტიკა | 6 | 3 |
ARCH6150 | სამაგისტრო ნაშრომი არქეოლოგიაში | 30 | 4 |
კრედიტების ჯამი: | 90 |
სტუდენტმა უნდა აირჩიოს 18ECTS | |||
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ARTM5110 | კრეატიული მარკეტინგი | 6 | |
ANTH 5211 | სოციოკულტურული ანთროპოლოგია | 6 | |
ARCH 5132 | ლანდშაფტის არქეოლოგია | 6 | |
ARCH5250 | საველე პრაქტიკული კვლევის მეთოდები არქეოლოგიაში | 6 | |
ARCH6161 | შუა საუკუნეების არქეოლოგია | 6 | |
ENGL5140 | ინგლისური ენა B2+ | 6 | |
HIST6151 | ქართველთა ცხოვრება - ისტორიული ანალიზი | 6 | |
INFO 5222 | გეოინფორმაციული ტექნოლოგიები არქეოლოგიაში | 6 | |
ARCH 5121 | კულტურული ტურიზმისა და კულტურული მემკვიდრეობის ურთიერთქმედების ასპექტები | 6 | |
ARCH 6160 | ქრისტიანული არქეოლოგია | 6 | |
HIST5111 | შუა საუკუნეების ქართული ისტორიოგრაფია | 6 | |
HIST5120 | საქართველოსა და კავკასიის გეოგრაფია და ისტორიული გეოგრაფია | 6 | |
HIST5231 | ანტიკური და შუა საუკუნეების უცხოენოვანი წყაროები საქართველოს შესახებ | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 78 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
ARCH 6120 | წინა აზიის ბრინჯაოს ხანის არქეოლოგია | 6 | 3 |
ARCH 5230 | პრეისტორიული არქეოლოგია | 6 | 2 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
ARCH 6130 | საქართველო და გარე სამყარო ადრეანტიკურ და ელინისტურ ხანაში II (ქართლის სამეფო) | 6 | 3 |
ARCH 5240 | ანტიკური ხანის საქართველო და გარე სამყარო I (კოლხეთი) | 6 | 2 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
ARCH 6140 | ნეოლითის არქეოლოგია | 6 | 3 |
ARCH 5250 | ქალკოლითური კულტურების არქეოლოგია | 6 | 2 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |