პროგრამა: | მასწავლებლის მომზადების ერთწლიანი პროგრამა (დამოუკიდებელი) 2024 |
განათლების საფეხური: | ერთწლიანი |
ხელმძღვანელი: | შალვა დუნდუა |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | |
პროგრამის მოცულობა: | 60 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამის გავლის უფლება აქვს არანაკლებ ბაკალავრის ან მასთან გათანაბრებული აკადემიური ხარისხის მქონე პირს. მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამაზე ჩარიცხვის საფუძველი: ა) საგნის გამოცდის წარმატებით ჩაბარება (პირმა შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებულ მასწავლებლის კომპეტენციის დადასტურების გამოცდაზე ზღვარი უნდა გადალახოს); ბ) უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების მიერ განსაზღვრული გამოცდის ჩაბარება. გ) ხელოვნებისა და ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა სკოლის მასწავლებლის მომზადების საგანმანათლებლო პროგრამაზე დაშვების წინაპირობაა ინგლისური ენის ფლობა B 1/2 დონეზე. ენის ფლობის დამადასტურებელ დოკუმენტს შეიძლება წარმოადგენდეს დიპლომის დანართი, რომელშიც მითითებულია უნივერსიტეტში გავლილი ინგლისური ენა ან, ასეთის არარსებობის შემთხვევაში, საუნივერსიტეტო გამოცდა ენის ცოდნის დასადასტურებლად. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანია მოამზადოს საბაზო და საშუალო საფეხურის პროფესიონალი მასწავლებელი წარმატებული პედაგოგიური კარიერისათვის, რომელსაც შეეძლება სკოლებში მიმდინარე პროცესთა ადეკვატური გაგება და ანალიზი ისევე, როგორც დასაბუთებული გადაწყვეტილებების მიღება და განხორციელება ყოველდღიურ სასწავლო-აღმზრდელობით საქმიანობაში. პროგრამის განსაკუთრებულ თავისებურებას წარმოადგენს ის, რომ იგი აძლევს მომავალ მასწავლებელს ლიდერობისათვის საჭირო ცოდნასა და უნარებს როგორც სასწავლო გარემოსა და პროცესის გუნდური მართვის ისე, ზოგადად, სასკოლო განათლების მართვის პროცესში გააზრებული მონაწილეობისათვის, რაც სკოლისა და განათლების საბოლოო შედეგიანობის უზრუნველყოფის არსებით საფუძველს წარმოადგენს. პროგრამის დასრულების შედეგად მიღებული ცოდნა და გამოცდილება მყარ საფუძველს შექმნის კურსდამთავრებულთა წარმატებული საგანმანათლებლო საქმიანობისათვის როგორც საჯარო, ისე კერძო ზოგადსაგანმანთლებლო დაწესებულებებში. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
- წიგნზე მუშაობის მეთოდი;
- ახსნა-განმარტებითი მეთოდი;
- დემონსტრირების მეთოდი;
- პედაგოგიური პრაქტიკა;
- მონაცემთა ანალიზი;
- სიტუაციური ამოცანები;
- რეფერატების პრეზენტაცია;
- წერითი მუშაობა;
- ვერბალური მეთოდი;
- დისკუსია/დებატები.
- როლური თამაში
- პრეზენტაციის წარდგენა
- ახსნა-განმარტება
- იმიტირებული შესრულება
- პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა
- გუნდური მუშაობა
- შემთხვევების შესწავლა და ანალიზი
- ინტერაქციული ლექციები და
- მეცადინეობები
- ლიტერატურის მიმოხილვა
- შემთხვევათა შესწავლა და ანალიზი
- მასალების მოძიება ელექტრონულ
- ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში
- ლექცია-სემინარი
- ინდუქცია, დედუქცია, ანალიზი და სინთეზი
- პრობლემის გადაჭრაზე
- ორიენტირებული სავარჯიშოები
- ლაბორატორიული მეცადინეობა
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება
პროგრამის დასრულების შემდეგ კურსდამთავრებული:
- განიხილავს და საფუძვლიანად მსჯელობს ბავშვის პიროვნული, სოციალურ-ემოციური და კოგნიტური განვითარების საკვანძო საკითხებისა და მოსწავლეთა ასაკობრივი განვითარების თავისებურებების შესახებ;
- აღწერს და განმარტავს სწავლის, სწავლებისა და მოტივაციის თეორიებს, მათ მიმართებაში პედაგოგიურ პრაქტიკასთან;
- აღწერს საგანმანათლებლო კვლევის კლასიკურ მეთოდებსა და პრაქტიკის კვლევის საფუძვლებს;
- განსაზღვრავს შედეგზე ორიენტირებული აქტიური სასწავლო პროცესის დაგეგმვისა და შეფასების მეთოდებს ინკლუზიური განათლების საფუძვლებისა და კლასის მართვის არსებითი მიდგომების გათვალისწინებით;
- აღწერს და განმარტავს კურიკულუმის განვითარების, შეფასებისა და იმპლემენტაციის თავისებურებებს სკოლაში;
- ახასიათებს ინფორმაციული ტექნოლოგიების საგანმანათლებლო მიზნებისათვის ეფექტურად გამოყენების ძირითად პრინციპებსა და საშუალებებს.
დამატებით:
თუ ძირითადი სპეციალობა ქართული ენა და ლიტერატურაა:
- განიხილავს ქართული ენის სტანდარტებს, სასკოლო სახელმძღვანელოების ძირითად კონცეფციას, შინაარსსა და მოთხოვნებს; ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის კომპეტენციებს;
- აღწერს და განმარტავს ქართული ენისა და ლიტერატურის გაკვეთილის სხვადასხვა ტიპებს და სწავლების სტრატეგიებს;
- განსაზღვრავს გაკვეთილის გეგმის შედგენის (სასწავლო მასალის შერჩევისას მოსწავლეთა შესაძლებლობებისა და ინტერესების გათვალისწინება, სამოტივაციო აქტივობების გამოყენება) ტექნიკას;
- განიხილავს მოსწავლისათვის გრამატიკულად გამართული, სტილურად დახვეწილი წერისა და მეტყველების უნარის განვითარების საშუალებებს;
თუ ძირითადი სპეციალობა ინგლისური ენაა:
- ახასიათებს მასალის შერჩევისა და ინგლისური ენის გაკვეთილის მიზნების განსაზღვრის სპეციფიკას, კითხვის, წერითი და ზეპირი მეტყველების უნარ-ჩვევათა ჩამოყალიბების პროცესში;
- აღწერს და განმარტავს სასწავლო პროცესის დაგეგმვისა და გააზრებული ჯგუფური სამუშაოს დაგეგმვის თავისებურებებს;
- განიხილავს მოსწავლეებისათვის სხვადასხვა ენობრივ აქტივობათა დამოუკიდებლად განხორციელებისათვის საჭირო სტრატეგიებს;
- მსჯელობს ენის სხვადასხვა ასპექტის სწავლების კლასიკურ მეთოდებისა და ენობრივი კომპეტენციის დესკრიფციული პარამეტრების შესახებ;
თუ ძირითადი სპეციალობა ისტორიაა:
- ახასიათებს ისტორიის გაკვეთილის სხვადასხვა ტიპებს;
- მიმოიხილავს ისტორიის სტანდარტს, საქართველოსა და მსოფლიო ისტორიის სასკოლო სახელმძღვანელოების;
- განმარტავს ძირითად კონცეფციას, შინაარსსა და მოთხოვნებს;
- განიხილავს ისტორიის მასწავლებლის კომპეტენციებს;
- ახასიათებს სკოლაში ისტორიის სწავლების ძირითად ფორმებს, მეთოდებსა და ხერხებს;
თუ ძირითადი სპეციალობა ფიზიკაა:
- განმარტავს ფიზიკის სწავლების მიზნებს და ამოცანებს;
- განიხილავს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ ფიზიკის საკითხებს;
- ახასიათებს ფიზიკის სწავლების თანამედროვე მეთოდებს;
თუ ძირითადი სპეციალობა მათემატიკაა:
- განმარტავს მათემატიკის სწავლების მიზანს და ამოცანას;
- აღწერს და განიხილავს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მათემატიკის საკითხებს;
- ახასიათებს მათემატიკის სწავლების თანამედროვე მეთოდებს;
თუ ძირითადი სპეციალობა საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებია:
- განმარტავს საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების მიზანს და ამოცანას;
- აღწერს და განმარტავს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების საკითხებს;
- ახასიათებს საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების სწავლების თანამედროვე მეთოდებს;
უნარი
პროგრამის დასრულების შემდეგ კურსდამთავრებული:
- მოსწავლეთა პიროვნული, სოციალ-ემოციური და კოგნიტური განვითარების ძირითადი კანონზომიერებების ცოდნისა და ანალიზის საფუძველზე, აგებს დიფერენცირებული სწავლებისა და განმავითარებელი შეფასების სტრატეგიებს, რომლებიც მორგებული იქნება თითოებული მოსწავლის უნიკალურ ინტერესებსა და საჭიროებებზე;
- გეგმავს, მართავს და აფასებს შედეგზე ორიენტირებულ, ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე დაფუძნებულ სასწავლო პროცესს, უნივერსალური დიზაინის, კონსტრუქციული უკუკავშირისა და დიფერენცირებული სწავლების პრინციპების გათვალისწინაბით;
- ეფექტურად იყენებს განმავითარებელ შეფასებას თითოეული მოსწავლის კოგნიტური და პიროვნული განვითარებისათვის ისევე როგორც შეფასების მეთოდებს მოსწავლეთა მიღწევების სტიმულირებისა და პროგრესის დასადგენად;
- მართავს კლასს და აყალიბებს პრობლემების გადაჭრის გზებს, სწავლის მოტივაციის, მოსწავლეთა პიროვნული, სოციალ-ემოციური და გუნდური განვითარების კანონზომიერებებათა სისტემური ცოდნისა და მიმდინარე პედაგოგიური პრაქტიკის ანალიზის საფუძველზე;
- ქმნის კეთილგანწყობილ, უსაფრთხ და განმავითარებელ სასწავლო გარემოს მოსწავლეთა სპეციალური საჭიროებებისა და კულტურული მრავალფეროვნების გათვალისწინებით;
- აანალიზებს, აფასებს და ითვალისწინებს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეთა ინტერესებს სასწავლო გარემოს ორგანიზაციისა და სწავლების პროცესების მართვასთან მიმართებაში და იმუშავებს ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმას;
- იძიებს პრაქტიკულ საგანმანათლებლო ინფორმაციას და ქმნის დამხმარე რესურსებს საინფორმაციო და კომპიუტერული ტექნოლოგიების გამოყენებით;
- აანალიზებს განათლების მეცნიერებებში მიმდინარე კვლევების შედეგებს და აზდენს მათ ინტერპრეტაციასა და პრაქტიკული რეკომენდაციების აპრობაციას.
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
პროგრამის დასრულების შემდეგ კურსდამთავრებული:
- იღებს მოსწავლეს, როგორც უნიკალურ პიროვნებას მისი ასაკობრივი განვითარების თავისებურებების ცოდნისა და საკუთარი ემოციური ინტელექტის მიზანმიმართული განვითარების გზით;
- ეცნობა და ნერგავს პედაგოგიურ სიახლეებს საკუთარ პროფესიულ პრაქტიკაში;
- ვითარდება პროფესიულად კოლეგებისაგან მიღებული კონსტრუქციული უკუკავშირის, საკუთარი პრაქტიკის კვლევისა და თვითრეფლექსიის (კეთილსინდისიერი, ავთენტური თვითშეფასების) საფუძველზე.
|
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 02-23-2016 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 06-16 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 08-16 |
პროგრამის დეტალები: | მასწავლებლის მომზადების პროგრამით ხდება ისტორიის, ქართული ენისა და ლიტერატურის, ინგლისური ენის, მათემატიკის, ფიზიკისა და საინფორმაციო და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მასწავლებლის მომზადება. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | სტუდენტმა საჭიროა დააგროვოს 60 ECTS, რაც გულისხმობს პროგრამის ძირითად საგნებს– 42 ECTS, პროგრამის არჩევით საგანს (სპეციალობის გათვალისწინებით) 6 ECTS და შესაბამისი პროფილით პედაგოგიური პრაქტიკის გავლას ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში ––12 ECTS. |