პროგრამა: | საჯარო მმართველობა |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | ეკა გეგეშიძე ნოდარ ხერხეულიძე |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | საჯარო მმართველობის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და დირექტორის ბრძანების საფუძველზე. |
პროგრამის მიზანი: | დღეს საქართველო საჯარო ადმინისტრირების რეფორმისა და განვითარების ეტაპზეა, რაც მმართველობის ძველი სისტემიდან ახალ, დემოკრატიულ ღირებულებებზე დაფუძნებულ, ღია მმართველობის ფორმების დამკვიდრებასა და სერვისზე ორიენტირებული საჯარო ინსტიტუტების ჩამოყალიბებას გულისხმობს. ქვეყნის დემოკრატიული განვითარების გზაზე ამ უმნიშვნელოვანესი ცვლილებების წარმატებით განხორციელება კი მაღალკვალიფიციურმა და პროფესიონალმა საჯარო მმართველებისა და საჯარო მოხელეების ახალმა თაობამ უნდა უზრუნველყოს. საჯარო მმართველობის საბაკალავრო პროგრამის მიზანი სწორედ დემოკრატიული აზროვნების, კვალიფიციური და კონკურენტუნარიანი კადრების მომზადებაა. პროგრამა შედგენილია საერთაშორისო გამოცდილებისა და საჯარო სექტორში დასაქმების ბაზარზე არსებული მოთხოვნის ფართო არეალის გათვალისწინებით და გამიზნულია მათთვის, ვისაც სახელმწიფო სამსახურში, არასამთავრობო და საერთაშორისო ორგანიზაციებში წარმატებული კარიერა აინტერესებთ. პროგრამა მოიცავს საჯარო ადმინისტრირების სამივე განზომილებას - მენეჯერულ, სამართლებრივ და პოლიტიკურ-ეკონომიკურ ასპექტებს, ფოკუსირებულია საჯარო მმართველობის მენეჯერულ კონტექსტზე და განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა საქართველოში უახლეს და მიმდინარე პოლიტიკურ-ადმინისტრაციულ რეფორმებს, მათთან დაკავშირებულ გამოწვევებს, მათი გადაჭრის შესაძლებლობებსა და საუკეთესო საერთაშორისო პრაქტიკის შესწავლას. სფეროს მულტიდისციპლინარული ხასიათიდან გამომდინარე, პროგრამა სტუდენტს აძლევს სახელმწიფო მართვის, საჯარო პოლიტიკის პროცესისა და პროგრამების ადმინისტრირების მრავალმხრივ ცოდნას, უყალიბებს პროფესიულ ხედვას და მისი პრაქტიკაში რეალიზების უნარ-ჩვევებს, რაც მნიშვნელოვანია, როგორც მათი პროფესიული კუთხით დასაქმებისა და კარიერული წინსვლისთვის, ასევე უფრო ვიწრო პროფესიული ინტერესების გამოკვეთისა და სწავლის შემდგომ საფეხურზე გაგრძელებისათვის. შესაბამისად, პროგრამა სტუდენტებს ამზადებს საჯარო სექტორში წარმატებული საქმიანობისათვის, რომელთაც თეორიულ ცოდნაზე დაყრდნობით, ინოვაციური ხედვისა და ახალი იდეების გენერირების გზით შეეძლებათ წვლილი შეიტანონ საჯარო მმართველობის სისტემის გაუმჯობესებასა და ქვეყნის განვითარებაში. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება საჯარო ადმინისტრირების მმართველობითი კონტექსტი
საჯარო ადმინისტრირების სფეროს პოლიტიკურ-ეკონომიკური კონტექსტი
საჯარო ადმინისტრირების სამართლებრივი კონტექსტი
უნარი
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტი:
|
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 01-11-2010 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 14-12 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 03/19 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამა შედგენილია იმგვარად, რომ გათვალისწინებულია სტუდენტების დიფერენციაცია ენობრივი კომპეტენციების მიმართულებით. პროგრამა უზრუნველყოფს კურსდამთავრებულისთვის ინგლისური ენის ცოდნის გამომუშავებას, რომელიც ენების საერთო ევროპული სარეკომენდაციო ჩარჩოს (CEFR) B2 დონეს შეესაბამება, ხოლო პროგრამის თავისუფალ კრედიტებში გათვალისწინებულია ინგლისურის ალტერნატიული დონეები, თუ სტუდენტის კომპეტენცია პროგრამაზე ჩაბარების მომენტში არ შეესაბამება B2/2 დონეს (B1/1-დან B2/1 ჩათვლით). კერძოდ:
პროგრამა სტუდენტს აძლევს საშუალებას გაიაროს 18 ECTS თავისუფალი კრედიტების ფარგლებში. |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად სტუდენტმა უნდა მოაგროვოს 240 კრედიტი. 156 კრედიტის შესაბამის საგნებს სტუდენტი გაივლის პროგრამის ძირითადი საგნების ფარგლებში, ხოლო 24 ECTS კრედიტს - პროგრამის სავალდებულო ასარჩევი ბლოკებიდან, მათ შორის 12 ECTS - STEM ბლოკიდან, ხოლო 12 ECTS - ჰუმანიტარულ-სოციალური ბლოკიდან. დანარჩენი 60 კრედიტის შევსება სტუდენტებს შეუძლიათ პროგრამის ასარჩევი საგნების და თავისუფალი კრედიტების (18 ECTS) ფარგლებში. |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
HIST1118 | ცივილიზაციები და კაცობრიობის განვითარება | 6 | 1,2 |
LAWB1155 | დებატები და კრიტიკული აზროვნება | 6 | 1,2 |
LAWB1177 | აზროვნება და მორალი | 6 | 1,2 |
POLI2260 | პოლიტიკური იდეოლოგიების საფუძვლები | 6 | 1,2 |
ANTH3130 | კულტურული ანთროპოლოგიის საფუძვლები | 6 | 1,2 |
HIST1222 | რუსული ოკუპაციის ისტორია საქართველოში | 6 | 1,2 |
LAWB1195 | მოქალაქეობა თანამედროვე მსოფლიოში | 6 | 1,2 |
LITR1212 | დიადი წიგნები | 6 | 1,2 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
STEM0011 | კომპიუტერული აზროვნება | 6 | 1,4 |
STEM0002 | გამომგონებლობის ტექნოლოგიები | 6 | 1,4 |
STEM0005 | თანამედროვე ტექნოლოგიები | 6 | 1,4 |
STEM0007 | მათემატიკა და ცივილიზაციები | 6 | 1,4 |
STEM0010 | ლოგიკა | 6 | 1,4 |
STEM1010 | ინოვაციებისა და მეწარმეობის Start-up ლაბი | 6 | 1,4 |
STEM0012 | ადამიანის ბიოლოგია და ჯანმრთელობა | 6 | 1,2 |
STEM0013 | კიბერ ჰიგიენის საფუძვლები | 6 | 1,2 |
STEM0003 | მსოფლიოს უდიდესი აღმოჩენები | 6 | 1,4 |
STEM0004 | თამაშთა თეორია | 6 | 1,4 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
BUSN1310 | ბიზნესი და ეკონომიკა | 6 | 1 |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 | 1 |
MATH1414 | ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება | 6 | 1 |
PUBL3212 | შესავალი საჯარო ადმინისტრირებაში | 6 | 1 |
LAWB1135 | შესავალი სამართალმცოდნეობაში | 6 | 2 |
MGMT2015 | მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 2 |
MGMT3221 | საქმიანი ურთიერთობები | 6 | 2 |
POLI1220 | პოლიტიკის შესავალი | 6 | 2 |
ECON1290 | მიკროეკონომიკის პრინციპები | 6 | 3 |
LAWB1220 | კონსტიტუციური სამართალი 1 – სახელმწიფო მოწყობის სამართალი | 6 | 3 |
PUBL1010 | თანამედროვე პოლიტიკა და ადმინისტირება საქართველოში | 6 | 3 |
STAT2219 | სტატისტიკა | 6 | 3 |
ECON2190 | მაკროეკონომიკის პრინციპები | 6 | 4 |
LAWB1250 | ზოგადი ადმინისტრაციული სამართალი | 6 | 4 |
PUBL1216 | საჯარო პოლიტიკის პროცესი | 6 | 4 |
PUBL3030 | ადგილობრივი პოლიტიკა და მმართველობა | 6 | 4 |
ECON3113 | სახელმწიფოს ეკონომიკა I (ფისკალური თეორია და პოლიტიკა) | 6 | 5 |
PUBL2010 | საჯარო ორგანიზაციების ინსტიტუციური განვითარება | 6 | 5 |
PUBL3280 | ადმინისტრაციული ლიდერობა და ეთიკა საჯარო სექტორში | 6 | 5 |
PUBL4112 | შესავალი საჯარო პოლიტიკის ანალიზში | 6 | 5 |
ACCT2122 | ფინანსური აღრიცხვა I | 6 | 6 |
PUBL4000 | სამოქალაქო საზოგადოება და არასამთავრობო ორგანიზაციები | 6 | 6 |
PUBL4040 | ადამიანური რესურსების მართვა საჯარო ორგანიზაციებში | 6 | 6 |
PUBL2000 | კვლევის მეთოდები საჯარო ადმინისტრირებაში | 6 | 7 |
PUBL3000 | საჯარო სერვისების მენეჯმენტი | 6 | 7 |
PUBL6060 | შედარებითი საჯარო მმართველობა | 6 | 7 |
კრედიტების ჯამი: | 156 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ECON3279 | საგადასახადო დაბეგვრის პრინციპები | 6 | |
LAWB2130 | კონსტიტუციური სამართალი 2 – ადამიანის ძირითადი უფლებები | 6 | |
MGMT3121 | ორგანიზაციული ქცევის საფუძვლები | 6 | |
MGMT4220 | პროექტის მენეჯმენტი | 6 | |
MKTG2210 | მარკეტინგის საფუძვლები | 6 | |
PUBL3277 | შესავალი საერთაშორისო ორგანიზაციებსა და ინსტიტუტებში | 6 | |
ACCT2221 | ფინანსური აღრიცხვა II | 6 | |
COMM4120 | საზოგადოებასთან ურთიერთობის შესავალი | 6 | |
ECON3213 | სახელმწიფოს ეკონომიკა II (პოლიტიკური ეკონომიკა და საზოგადოებრივი არჩევანი) | 6 | |
LAWB2140 | საზღვარგარეთის ქვეყნების კონსტიტუციური სამართალი | 6 | |
LAWB4991 | სამეწარმეო სამართალი | 6 | |
MGMT3211 | ადამიანური რესურსების მართვა | 6 | |
POLI3230 | შესავალი შედარებით პოლიტიკაში | 6 | |
ACCT2210 | მმართველობითი აღრიცხვის საფუძვლები | 6 | |
FINA2211 | დაზღვევის საფუძვლები | 6 | |
FINA3115 | ფინანსების საფუძვლები | 6 | |
MGMT3151 | ცვლილებების მართვა | 6 | |
MKTG4550 | სოციალური მედია მარკეტინგი | 6 | |
PUBL1000 | პროფესიული ინგლისური საჯარო მმართველთათვის | 6 | |
PUBL3535 | გენდერული პოლიტიკა | 6 | |
COMM4135 | საჯარო გამოსვლის ტექნიკა | 6 | |
ECON4279 | საქართველოს სახელმწიფოს ბიუჯეტი | 6 | |
INTR1278 | პრაქტიკა საჯარო სექტორში | 12 | |
POLI2230 | პოლიტიკური სოციოლოგია | 6 | |
POLI4105 | დემოკრატია, არჩევნები და საარჩევნო სისტემები | 6 | |
POLI4111 | დემოკრატია და პოპულიზმი | 6 | |
PUBL5000 | საბაკალავრო კვლევითი ნაშრომი საჯარო ადმინისტრირებაში | 18 | |
STAT1122 | სტატისტიკური ინფორმაციის დამუშავების ინფორმაციული სისტემები SPSS | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 186 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |