პროგრამა: | საერთაშორისო ურთიერთობები |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | შალვა ძებისაშვილი |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | საერთაშორისო ურთიერთობების ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და დირექტორის ბრძანების საფუძველზე. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანია ხელი შეუწყოს ქვეყნის განვითარებას კვალიფიციური და მაღალი კომპეტენციის საერთაშორისო ურთიერთობების, საჯარო მოხელეების და პოლიტიკურად განათლებული და საზოგადოებრივად მოაზროვნე და აქტიური მოქალაქეების მომზადებით, რომელთა ცოდნაც დაფუძნებული იქნება დემოკრატიულ ღირებულებებზე. პროგრამის მთავარი მიზანია სტუდენტებს მისცეს ცოდნა ისეთ პრინციპულ საკითხებზე, როგორიცაა საერთაშორისო პოლიტიკის თეორია, პრაქტიკა და დიპლომატია, თეორიული, კონცეპტუალური და ისტორიულ საკითხები საერთაშორისო პოლიტიკისა და მისი მომიჯნავე დისციპლინებში. პროგრამა სტუდენტებს გამოუმუშავებს კვლევისა და კრიტიკული შეფასების უნარებს საერთაშორისო პოლიტიკის ისეთ ასპექტებსა და საკითხებზე, როგორიცაა ანარქიულ საერთაშორისო სისტემაში წესრიგის დამყარება საერთაშორისო ინსტიტუტების, რეჟიმების, სამართლისა და ნორმების განვითარებით, საერთაშორისო პოლიტიკაში ძალის გამოყენების სამართლიანობა, ცვალებადი არეულობები საერთაშორისო სისტემებში, საფრთხეები, მასობრივი იარაღის გავრცელება, ტრანსნაციონალური ტერორიზმი, კონტრ -შეტევა, ანტი-ტერორისტული ძალისხმევა სახელმწიფოთა მიერ, და ა.შ. და საერთაშორისო ურთიერთობების საბაკალავრო პროგრამის კურსდამთავრებულს შესაძლებლობა ექნებათ დასაქმედეს, როგორც საჯარო, ასევე კერძო სტრუქტურებში, მათ შორის საგარეო საქმეთა სამინისტროში, საქართველოში აკრედიტერებულ საერთაშორისო ორგანიზაციასა თუ ინსტიტუტში, ასევე შესაბამის საკითხებზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციებში. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: | • წიგნზე მუშაობის მეთოდი • ახსნა-განმარტებითი მეთოდი • დემონსტრირების მეთოდი • ინტერაქტიული მეცადინეობები • სიტუაციური ამოცანები; • სიახლეთა გარჩევა; • მცირე კვლევების ჩატარება • გუნდური მუშაობის უნარები • პრობლემის დასმა და მათი გადაჭრა • მზარდი სირთულის, თუნდაც მცირე მოცულობის კვლევის წარმოება • კრიტიკული ანალიზი • დისკუსია • დებატები • ჯგუფური დავალებები • პროექტები • პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული დავალებები • შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი (case study) • შესაბამისი მასალის მოძიება ელექტრონულ ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში • წერითი მუშაობის მეთოდი • თემების დაწერა • პრეზენტაციის წარდგენა • ვერბალური და ზეპირსიტყვიერი მეთოდი |
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება
უნარი
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
|
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 08-30-2016 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 27-16 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | |
პროგრამის დეტალები: | საუნივერსიტეტო, სკოლის (ძირითადი და არჩევითი) და პროგრამის ძირითადი კომპონენტების გარდა სტუდენტს აქვს შესაძლებლობა 60 კრედიტი დააგროვოს დამატებითი სპეციალობით, პროგრამის არჩევითი კომპონენტებით ან თავისუფალი კრედიტებით. პროგრამა შედგენილია იმგვარად, რომ გათვალისწინებულია სტუდენტების დიფერენციაცია ენობრივი კომპეტენციების მიმართულებით. კერძოდ: სტუდენტი იწყებს ინგლისურ ენას იმ ეტაპიდან, რომელიც შეესაბამება მის ცოდნას, რაც დგინდება ერთიან ეროვნულ გამოცდებზე მიღებული შეფასების საფუძველზე: თუ სტუდენტის ქულა მოთავსდება შუალედში (0-50]–A2; თუ სტუდენტის ქულა მოთავსდება შუალედში (51-75]- B1/1;თუ სტუდენტის ქულა მოთავსდება შუალედში (76-100)–B1/2. სტუდენტს რომელსაც არ ჩაუბარებია ინგლისური ენა, უტარდება დონის დასადგენი ტესტი და შემდეგ ხდება მისი რეგისტრაცია შესაბამის დონეზე, არაუმაღლეს B1/2 - სა. სტუდენტს სკოლის არჩევითი საგნების ფარგლებში ასევე შეეთავაზება ორი დამატებითი ინგლისური დონის კომპონენტი - ინგლისური ენა I (A1) და ინგლისური ენა II (A2). |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად სტუდენტმა საჭიროა დააგროვოს 240 კრედიტი, რაც გულისხმობს საუნივერსიტეტო ძირითად საგნებს 24 კრედიტს; სპეციალობის 156 კრედიტს, რომელიც მოიცავს სკოლის ძირითადი საგნების 24 კრედიტს, ძირითადი სასწავლო კურსების საფუძველზე 90 კრედიტის დაგროვებას: მათ შორის, საბაკალავრო ნაშრომის შესრულებას, რომლის მოცულობა 18 კრედიტითა არის განსაზღვრული; 42 კრედიტის აღებას სპეციალიზაციის საგნებით. დარჩენილი 60 კრედიტი სტუდენტს შეუძლია შეავსოს მეორადი პროფესიის, თავისუფალი კრედიტების, ან თავისუფალი კრედიტებისა და კონცენტრაციის საგნების არჩევით. |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
BUSN1210 | ეკონომიკისა და ბიზნესის საფუძვლები | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
HIST1119 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში I | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
HIST1219 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში II | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
KART1220 | აკადემიური წერა | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
კრედიტების ჯამი: | 24 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MATH1414 | ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
ENGL2217 | ინგლისური ენა IV (B1/2) | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
ENGL3149 | ინგლისური ენა V (B2/1) | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
კრედიტების ჯამი: | 24 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ENGL1147 | ინგლისური ენა I (A1) | 6 | |
ENGL1247 | ინგლისური ენა II (A2) | 6 | |
ENGL2147 | ინგლისური ენა III (B1/1) | 6 | |
FRAN1147 | ფრანგული ენა I (A1) | 6 | |
GERM1118 | გერმანული ენა A/1 | 6 | |
ITAL1147 | იტალიური ენა I (A1) | 6 | |
SPAN1147 | ესპანური ენა I (A1) | 6 | |
TURC1117 | თურქული AI | 6 | |
FRAN1247 | ფრანგული ენა II (A2) | 6 | |
GERM1218 | გერმანული ენა A/2 | 6 | |
ITAL1247 | იტალიური ენა II (A2) | 6 | |
SPAN1247 | ესპანური ენა II (A2) | 6 | |
TURC1217 | თურქული A2 | 6 | |
FRAN2147 | ფრანგული ენა III (B1/1) | 6 | |
GERM2147 | გერმანული ენა III (B1/1) | 6 | |
ITAL2147 | იტალიური ენა III (B1/1) | 6 | |
SPAN2147 | ესპანური ენა III (B1/1) | 6 | |
TURC2117 | თურქული B1/1 | 6 | |
FRAN2247 | ფრანგული ენა IV (B1/2) | 6 | |
GERM2247 | გერმანული ენა IV (B1/2) | 6 | |
ITAL2247 | იტალიური ენა IV (B1/2) | 6 | |
SPAN2247 | ესპანური ენა IV (B1/2) | 6 | |
TURC2217 | თურქული B1/2 | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 138 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
POLI2240 | პოლიტიკური იდეოლოგიები | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
POLI1220 | პოლიტიკის შესავალი | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
POLI1225 | პოლიტიკის შესავალი - პოლიტიკური პროცესი, კულტურა და ინსტიტუტები | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
POLI2220 | მსოფლიო პოლიტიკა | 6 | შემოდგომა |
POLI3105 | თვისებრივი კვლევის მეთოდები პოლიტიკაში | 6 | შემოდგომა |
IREL1230 | კვლევის დიზაინი | 6 | შემოდგომა |
POLI1145 | შესავალი საქართველოს პოლიტიკაში | 6 | შემოდგომა |
IREL1225 | მსოფლიო პოლიტიკა II: ცივი ომი | 6 | გაზაფხული |
POLI2120 | საერთაშორისო ურთიერთობების შესავალი | 6 | გაზაფხული |
PSYC1488 | სოციალური ფსიქოლოგიის საფუძვლები | 6 | შემოდგომა/გაზაფხული |
IREL2225 | გეოპოლიტიკა | 6 | შემოდგომა |
IREL2230 | საერთაშორისო ურთიერთობების შესავალი II: ძირითადი ცნებები და ქეისები | 6 | შემოდგომა |
POLI4565 | საბაკალავრო ნაშრომის მომზადება | 18 | შემოდგომა/გაზაფხული |
კრედიტების ჯამი: | 90 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
COMM4350 | დეზინფორმაციის იდენტიფიცირება და კვლევა | 6 | |
IREL1221 | ინგლისური ენა საერთაშორისო ურთიერთობებისთვის | 6 | |
IREL1224 | სტრატეგიული აზროვნება | 6 | |
IREL1233 | შესავალი საერთაშორისო სამართალში | 6 | |
IREL1235 | პრაქტიკული კურსი-სიმულაცია: პოლიტიკური კრიზისი და გადაწყვეტილების მიღება/ მოლაპარაკებები | 6 | |
IREL3262 | კოლექტიური მეხსიერება და მისი როლი ქართულ პოლიტიკასა და საერთაშორისო ურთიერთობებში | 6 | |
IREL3264 | კიბერუსაფრთხოების სტრატეგიის საფუძვლები | 6 | |
POLI3261 | პოლიტიკა და პოლიტიკური მითოლოგია | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 48 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
IREL1245 | ევროკავშირის სამართალი | 6 | გაზაფხული |
IREL1345 | რეჟიმები და ინსტიტუტები | 6 | გაზაფხული |
POLI3110 | საერთაშორისო ორგანიზაციები | 6 | გაზაფხული |
IREL3115 | საერთაშორისო პოლიტიკა და განვითარება | 6 | გაზაფხული |
IREL3110 | საერთაშორისო ეკონომიკური წესრიგი და პოლიტიკა | 6 | შემოდგომა |
IREL3125 | საერთაშორისო ვაჭრობა | 6 | შემოდგომა |
IREL3120 | საერთაშორისო ფინანსური ბაზრები და ინსტიტუტები | 6 | შემოდგომა |
კრედიტების ჯამი: | 42 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
POLI1235 | ევროპის ცივი ომის შემდგომი უსაფრთხოების არქიტექტურა | 6 | გაზაფხული |
IREL1355 | თურქეთის საგარეო პოლიტიკა და უსაფრთხოება | 6 | გაზაფხული |
IREL1255 | ირანის საგარეო პოლიტიკა | 6 | გაზაფხული |
IREL1350 | ისლამური სწავლებები | 6 | გაზაფხული |
IREL12451 | რუსეთის საგარეო პოლიტიკა | 6 | გაზაფხული |
IREL3220 | ჰიბრიდული ომი | 6 | გაზაფხული |
POLI3215 | აშშ-ს საგარეო და თავდაცვის პოლიტიკა | 6 | შემოდგომა |
IREL3225 | დაზვერვა - თეორია და პრაქტიკა | 6 | შემოდგომა |
POLI1252 | თანამედროვე უსაფრთხოების გამოწვევები | 6 | შემოდგომა |
IREL1240 | საერთაშორისო კონფლიქტების და ომის მიზეზები | 6 | შემოდგომა |
კრედიტების ჯამი: | 60 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
IREL1310 | აშშ-ს პოლიტიკა და მთავრობა | 6 | გაზაფხული |
POLI2250 | საქართველო და მსოფლიო | 6 | გაზაფხული |
IREL1335 | ევროკავშირის პოლიტიკა და ინსტიტუტები | 6 | შემოდგომა |
IREL1410 | თანამედროვე ახლო აღმოსავლეთის პოლიტიკა | 6 | შემოდგომა |
IREL1315 | თურქეთის პოლიტიკა და მთავრობა | 6 | შემოდგომა |
IREL1320 | რუსეთის პოლიტიკა და მთავრობა | 6 | შემოდგომა |
კრედიტების ჯამი: | 36 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |