პროგრამა: | ხელოვნებათმცოდნეობა |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | მარიამ გველესიანი თინა ღუდუშაური |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | ხელოვნებათმცოდნეობის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და უნივერსიტეტის პრეზიდენტების ბრძანების საფუძველზე. |
პროგრამის მიზანი: | საბაკალავრო პროგრამის მიზანია კვალიფიციური, შესაბამისი პროფესიული კომპეტენციისა და პრაქტიკული უნარების მქონე ხელოვნებათმცოდნის მომზადებით ხელი შეუწყოს ქვეყნის მდიდარი კულტურული მეკვიდრეობის შესწავლას, შენარჩუნებასა და წარმოჩენას. პროგრამა ეყრდნობა სტუდენტზე ორიენტირებულ, კომპლექსურ, ინტერდისციპლინურ სწავლებას და მიმართულია მისი მრავალმხრივი ინტერესებისა და მოთხოვნების დაკმაყოფილების, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნების გამომუშავების, იმ უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებისკენ, რომელთა გარეშე დღეს შეუძლებელია ხელოვნების ნიმუშთა კვლევის სფეროში წარმატების მიღწევა. ამ მიზნის მისაღწევად პროგრამა მოიცავს დარგის ფართო ცოდნას და ბაკალავრის მომზადებისას ითვალისწინებს შრომის ბაზრისა და დამსაქმებლის მოთხოვნებს, რასაც უზრუნველყოფს პროგრამის ფართოჰუმანიტარული პროფილი მასში ჩართული აკადემიური რესურსით და სასწავლო კომპონენტებით. პროგრამის კურიკულუმი ითვალისწინებს სტუდენტის მიერ პრაქტიკის კომპონენტის აუცილებლად გავლას რაც მის მიერ მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარების განვითარებას უწყობს ხელს. დამატებითი სპეციალობის ალტერნატივად სტუდენტს ეძლევა შესაძლებლობა აირჩიოს საგანთა კონცენტრაცია კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმეტში და მიიღოს ისეთი სპეციფიური ცოდნა ( არტმარკეტინგსა და მენეჯმენტში, აუქციონებისა და საერთაშორისო ანტიკვარული ბაზრის მართვის პრინციპებში , კულტურულ მემკვიდრეობასთან დაკავშირებულ კანონმდებლობაში, კულტურის სფეროს პროექტების მენეჯმენტში, საგამოფენო საქმის საფუძვლებში და სხვა ), რომელიც განაპირობებს არა მარტო კულტურული მემკვიდრეობის სფეროში მუშაობის, არამედ მისი მართვის უნარების გამომუშავებას, რაც დღეს ძალიან მოთხოვნადია ქვეყანაში და კურსადმთავრებულს კონკურენტულს ხდის შრომის ბაზარზე. შესაბამისად, ბაკალავრი შეიძლება დასაქმდეს სამხატვრო გალერეებში, სამეცნიერო–კვლევით დაწესებულებებში(ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტი, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი), მუზეუმებში, კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნულ სააგენტოში, ხელოვნების აუქციონებზე, ხელოვნების ნიმუშების დაცვის, რესტავრირების ან შეფასების საკითხებზე მომუშავე სხვა სახელმწიფო თუ არასამთავრობო სტრუქტურებში ან /და განაგრძოს სწავლა განათლების შემდგომ საფეხურზე (მაგისტრატურა) ძირითადი (ხელოვნებათმცოდნეობა) ან მომიჯნავე (კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტი, ხელოვნების მენეჯმენტი, კულტურის კვლევები) სპეციალობით. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება კურსდამთავრებული იცნობს: ხელოვნების უძველესი ნიმუშების, მათ შორის ქართული ლითონმქანდაკებლობის აღმოცენებისა და განვითარების ზოგად ისტორიას, მხატვრულ ნიმუშებს და დამახასიათებელ/ ურთიერთგანმასხვავებელ ნიშან-თვისებათა გაგება-გაანალიზების პრინციპებს; ხელოვნების ნიმუშთა იდენტიფიცირების (ამა თუ იმ ხალხისა და ეპოქისადმი მიკუთვნებულობის) და მხატვრული ანალიზის პრინციპებს; ქართული ხუროთმოძღვრების უმნიშვნელოვანეს ძეგლებს და შუა საუკუნეების ქართული ქანდაკების განვითარების ისტორიასა და საეტაპო ნიმუშებს; ცივილიზაციებისა და კაცობრიობის განვითარების , ასევე საქართველოს ისტორიის საკვანძო საკითხებს და უმნიშვნელოვანეს ეტაპებს; აკადემიური წერის ძირითად პრინციპებსა და უნივერსიტეტის მიერ შერჩეული (APA) აკადემიური სტილის მოთხოვნებს. იცის: ინგლისური ენა B /2 დონეზე და ერთ-ერთი კლასიკური ენა (ძველი ბერძნული, ან ლათინური) საბაზისო დონეზე: კვლევის რაოდენობრივი მეთოდებისა და ხატვის საფუძვლები. განსაზღვრავს და ახასიათებს: მსოფლიო ხელოვნების ისტორიის ყველა ძირითადი ეტაპობრივი მხატვრული მიმდინარეობის (პრეისტორიული, ანტიკური, შუასაუკუნეები, რომანული, გოთიკური, რენესანსი, ბაროკო, როკოკო, ნეოკლასიციზმი, რომანტიზმი, რეალიზმი, იმპრესიონიზმი, პოსტიმპრესიონიზმი) და ცალკეული ეპოქებისა (აღორძინების ხანა, შუა საუკუნეები, თანამედროვე ეპოქა) და რეგიონების/ქვეყნების (ახლო აღმოსავლეთი, საქართველო, დასავლეთ ევროპა და ამერიკა, შორეული აღმოსავლეთი–ჩინეთი, იაპონია და სხვა) კულტურული მიღწევების ნიმუშთა მხატვრულ-ესთეტიკური ღირებულების ძირითად კრიტერიუმებსა და მახასიათებლებს; უნარი კურსდამთავრებულს შეუძლია: მიღებული საბაზისო ცოდნის და უნარ-ჩვევების პრაქტიკაში გამოყენება და ხელოვნებათმცოდნეობით ექპედიციებში ან სამუზეუმო საქმიანობაში მონაწილეობისას სფეროსთვის რელევანტური (პერიოდის, მასალის ხასიათის გათვალისწინებით) კვლევის მეთოდის (ა. ფორმალური ანალიზი; ბ. კომპარატიული ანალიზი; გ. მხატვრული ანალიზი) შერჩევა/ გამოყენების გზით ხელოვნების ნიმუშის და/ან კულტურული არტეფაქტის იდენტიფიცირება , კლასიფიცირება და დასკვნის ან აღწერილობითი ანგარიშის (წერილობითი და ზეპირი) მომზადება; ხელოვნების ძეგლის კვლევისას სხვადასხვა ტიპის (ხელოვნებათმცოდნეობითი, არქეოლოგიური, ისტორიული,არქიტექტურული) ინფორმაციის სისტემატიზაცია, ანალიზი და მიღებული შედეგების განზოგადება ; ხელოვნების ნიმუშების ან ზოგადად კულტურული მემკვიდრეობის საკითხებთან დაკავშირებით სპეციალისტებთან (ხელოვნებათმცოდნე, არქეოლოგი, ისტორიკოსი, კულტუროლოგი, არქიტექტორი) ან დაინტერესებულ პირებთან (ფართო საზოგადოება, მედია და სხვა) მიზნობრივი და დამაჯერებელი ინტერაქცია. შეძენილი ცოდნის (საბაზისო თეორიული და მეთოდოლოგიური ცოდნა ხელოვნებათმცოდნეობაში) მუდმივი განახლება და ცვალებად ინფორმაციასთან ინტეგრირება სამეცნიერო დარგობრივი ლიტერატურის გაცნობა/გამოყენების გზით. პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა კურსდამთავრებულს შეუძლია: ხელოვნებათმცოდნეობითი კვლევისთვის რელევანტური პრობლემის შერჩევა, კვლევის დაგეგმვა, განხორციელება და მიღებული შედეგების ტრანსფორმაცია საბაკალავრო ნაშრომის ფორმატში; პროფესიული სრულყოფის მიზნით განათლების შემდგომ საფეხურზე (მაგისტრატურა) სწავლის საჭიროების განსაზღვრა და განხორციელება. |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 11-15-2007 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 13 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 14/19 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამის ძირითადი და არჩევითი საგნების გარდა სტუდენტს აქვს თავისუფალი კრედიტები. (სტუდენტს რომელსაც არ აქვს ჩაბარებული ინგლისური ენა ეროვნულ გამოცდებზე ან საჭიროებს ენობრივი ცოდნის გაუმჯობესებას ამ მიზნით შეუძლია გამოიყენოს თავისუფალი კრედიტის ფორმატში ინგლისური ენა I (A1), ინგლისური ენა II (A2), ინგლისური ენა II (B1/1), და შესაძლებლობა აირჩიოს: კონცენტრაცია კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში ან დამატებითი სპეციალობა.დამატებითი სპეციალობის არჩევა შესაძლებელია როგორც ძირითადი სპეციალობის განმახორციელებელ, ისე სხვა სკოლაში; (დამატებითი სპეციალობა სტუდენტს არ ანიჭებს აკადემიურ ხარისხს, თუმცა ძირითად სპეციალობასთან კომბინაციაში, აღრმავებს სტუდენტის ზოგად და დარგობრივ კომპეტენციებს და /ან აძლევს შესაძლებლობას, შეიძინოს გარკვეული საბაზისო ცოდნა, რომელიც ძირითად სპეციალობასთან ერთად ჩამოუყალიბებს მას დასაქმებისთვის ან განათლების შემდგომ საფეხურზე სწავლის გაგრძელებისათვის საჭირო დარგობრივ კომპეტენციებს); |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად ხელოვნებათმცოდნეობაში სტუდენტმა საჭიროა დააგროვოს 240 კრედიტი, რაც გულისხმობს: ა) კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში კონცენტრაციის არჩევის შემთხვევაში: • პროგრამის ძირითად საგნებს– 156 ECTS; • არჩევით საგნებს–18 ECTS; სავალდებულო არჩევითი ბლოკი - კლასიკური ენა 6 ECTS; • თავისუფალ კრედიტს 18 ECTS; • საგანთა კონცენტრაციას კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში - 42 ECTS. ბ) დამატებითი სპეციალობის არჩევის შემთხვევაში: • პროგრამის ძირითად საგნებს– 156 ECTS ; სავალდებულო არჩევითი ბლოკი - კლასიკური ენა 6 ECTS; • თავისუფალ კრედიტს 18 ECTS; • დამატებით სპეციალობის საგნებს 60 ECTS |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MATH1414 | ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება | 6 | 3 |
ARCH1120 | შესავალი არქეოლოგიაში | 6 | 1 |
ARTS1110 | მსოფლიო ხელოვნების ისტორია ზოგადი კურსი | 6 | 1 |
ENGL2217 | ინგლისური ენა IV (B1/2) | 6 | 1 |
HIST1118 | ცივილიზაციები და კაცობრიობის განვითარება | 6 | 1 |
KART1220 | აკადემიური წერა | 6 | 1 |
ARTS1210 | დეკორატიულ გამოყენებითი ხელოვნება: სტილი და ეპოქა | 6 | 2 |
ARTS1212 | არტეფაქტების მხატვრული ანალიზის საფუძვლები | 6 | 2 |
ARTS2140 | ქართული ხელოვნების ისტორია | 6 | 2 |
ARTS2237 | ხატვა | 6 | 2 |
ENGL3149 | ინგლისური ენა V (B2/1) | 6 | 2 |
ARTS2210 | ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლები | 6 | 3 |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 | 3 |
HIST1230 | შესავალი საქართველოს ისტორიაში | 6 | 3 |
ARTS3217 | შორეული აღმოსავლეთის ხელოვნება - ჩინეთი და იაპონია | 6 | 4 |
ARTS4117 | ქართული ლითონმქანდაკებლობა | 6 | 4 |
ARTS3110 | ისლამური ხელოვნება | 6 | 5 |
ARTS3130 | შუა საუკუნეების ქრისტიანული ხელოვნება | 6 | 5 |
ARTS3250 | ქართული მონუმენტური და დაზგური მხატვრობა | 6 | 5 |
ARTS3215 | შუა საუკუნეების ქართული ქანდაკება | 6 | 6 |
ARTS3220 | აღორძინების ეპოქის ხელოვნება | 6 | 6 |
ARTS3230 | თანამედროვე ქართული ხელოვნება | 6 | 6 |
ARTS4120 | თანამედროვე დასავლეთ ევროპისა და ამერიკის ხელოვნება | 6 | 7 |
ARTS4137 | პრაქტიკა ხელოვნებათმცოდნეობაში | 6 | 7 |
ARTS4240 | საბაკალავრო ნაშრომი ხელოვნებათმცოდნეობაში | 12 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 156 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
GREK2217 | ძველი ბერძნული ენა | 6 | 3 |
LATN2217 | ლათინური ენა | 6 | 3 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ARTM1110 | კრეატიული მარკეტინგის საფუძვლები | 6 | |
ARTM1120 | კრეატიულობის პრინციპები და შემოქმედებითი ინდუსტრიები | 6 | |
ARTS2121 | სიმბოლოთმეტყველება ქრისტიანულ ხელოვნებაში | 6 | |
ARTS2121 | სიმბოლოთმეტყველება ქრისტიანულ ხელოვნებაში | 6 | |
ARTS3131 | მხატვარი თეატრში | 6 | |
ARTS3131 | მხატვარი თეატრში | 6 | |
ARTS5757 | მსოფლიო და ქართული კინოს ისტორია | 6 | |
HIST4343 | რელიგიათა ისტორია | 6 | |
KART3231 | ქართული კულტურის პარადიგმები | 6 | |
ARCT1240 | თანამედროვე არქიტექტურის ისტორია | 6 | |
ARCT2130 | არქიტექტურული დიზაინის საფუძვლები | 6 | |
PHIL2130 | ფილოსოფიური აზრის ისტორია | 6 | |
PSYC1221 | ფსიქოლოგიის საფუძვლები I | 6 | |
ARCT1220 | სახვითი ხელოვნების საფუძვლები I | 6 | |
BUSN1210 | ეკონომიკისა და ბიზნესის საფუძვლები | 6 | |
BYZN1217 | ბიზანტიური ცივილიზაცია | 6 | |
HIST2130 | ეპოქა და რელიგია | 6 | |
HIST2157 | ანტიკური კულტურის საფუძვლები | 6 | |
PSYC1223 | ფსიქოლოგიის საფუძვლები II | 6 | |
ANTH3130 | კულტურული ანთროპოლოგიის საფუძვლები | 6 | |
ARCT2110 | სახვითი ხელოვნების საფუძვლები II | 6 | |
ENGL1717 | ინგლისური ენა აკადემიური გამოცდისთვის (TOEFL) | 6 | |
ENGL1718 | ინგლისური ენა აკადემიური გამოცდისთვის (IELTS) | 6 | |
PSYC1430 | პიროვნების ფსიქოლოგია I | 6 | |
ARTS4157 | მინის, კერამიკული ნაწარმისა და ლითონის ნაკეთობათა ტექნოლოგია და კონსერვაცია | 6 | |
FRAN1147 | ფრანგული ენა I (A1) | 6 | |
GERM1116 | გერმანული ენა A1/1 | 6 | |
ITAL1147 | იტალიური ენა I (A1) | 6 | |
PSYC3260 | პიროვნების ფსიქოლოგია II | 6 | |
SPAN1147 | ესპანური ენა I (A1) | 6 | |
FRAN1247 | ფრანგული ენა II (A2) | 6 | |
GERM1216 | გერმანული ენა A1/2 | 6 | |
ITAL1247 | იტალიური ენა II (A2) | 6 | |
SPAN1247 | ესპანური ენა II (A2) | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 204 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
CHIN1111 | (A1/HSK1) ჩინური ენა A/1 | 6 | |
ARTS1515 | ხელოვნების ფილოსოფია | 6 | |
ARTS1717 | იუდაიზმი ხელოვნებაში და ებრაული კულტურული მემკვიდრეობა | 6 | |
ENGL1247 | ინგლისური ენა II (A2) | 6 | |
FRAN2147 | ფრანგული ენა III (B1/1) | 6 | |
GERM2116 | გერმანული ენა A2/1 | 6 | |
ITAL2147 | იტალიური ენა III (B1/1) | 6 | |
SPAN2147 | ესპანური ენა III (B1/1) | 6 | |
CILS1140 A/1 | იტალიური ენა A/1 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
ENGL1147 | ინგლისური ენა I (A1) | 6 | |
ENGL2147 | ინგლისური ენა III (B1/1) | 6 | |
GERM2216 | გერმანული ენა A2/2 | 6 | |
ARTS1117 | ეთნოგრაფიული დიზაინი | 6 | |
CILS140 A/2 | იტალიური ენა A/2 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
FRAN2247 | ფრანგული ენა IV (B1/2) | 6 | |
HIST2230 | ელინიზმი და საქართველო | 6 | |
ITAL2247 | იტალიური ენა IV (B1/2) | 6 | |
KART4227 | ქართული მითოლოგია და ფოლკლორი | 6 | |
PALE2237 | ქართული პალეოგრაფიის, ეპიგრაფიკის, მეტროლოგიის, ნუმიზმატიკის და დიპლომატიკის საფუძვლები | 6 | |
SPAN2247 | ესპანური ენა IV (B1/2) | 6 | |
CILS140 B/1 | იტალიური ენა B/1 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 126 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
ARTS3120 | საქართველოს სამუზეუმო კოლექციები | 6 | 5 |
CULT3237 | კულტურული მემკვიდრეობის საკანონმდებლო ბაზა | 6 | 6 |
MGMT2110 | მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 6 |
CULT4117 | კულტურის სფეროს პროექტების მენეჯმენტი | 6 | 7 |
ARTS4167 | საგამოფენო საქმის საფუძვლები | 6 | 7 |
ARTS4215 | არტმარკეტინგი და მენეჯმენტი | 6 | 8 |
ARTS4147 | საერთაშორისო ანტიკვარული ბაზარი, კანონმდებლობა, აუქციონები | 6 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 42 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |