პროგრამა: | არქეოლოგია |
განათლების საფეხური: | ბაკალავრიატი |
ხელმძღვანელი: | დავით ბერიკაშვილი |
სწავლების ენა: | ქართული |
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: | არქეოლოგიის ბაკალავრი |
პროგრამის მოცულობა: | 240 |
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: | აკადემიური უმაღლესი განათლების პირველ საფეხურზე (საბაკალავრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი ეროვნული გამოცდების შედეგების ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციის გავლისა და უნივერსიტეტის პრეზიდენტების ბრძანების საფუძველზე. |
პროგრამის მიზანი: | პროგრამის მიზანია მოამზადოს თანამედროვე სტანდარტებისა და ბაზრის მოთხოვნების შესაბამისი კვალიფიკაციისა და პროფესიულ/პრაქტიკული უნარების მქონე არქეოლოგები, რომელთაც შეეძლებათ კვლევის თანამედროვე პრინციპების გათვალისწინებით ქვეყნის მდიდარი კულტურული მეკვიდრეობის შესწავლის, შენარჩუნებისა და წარმოჩენის სფეროში გარკვეული წვლილის შეტანა და წარმატების მიღწევა. კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში საგანთა კონცენტრაციის არჩევის შემთხვევაში, რომელსაც გააჩნია ალტერნატივა დამატებითი სპეციალობის არჩევის შესაძლებლობის სახით, პროგრამა ორიენტირებულია ისეთი ტიპის თეორიულ და პრაქტიკულ სწავლებაზე (არტმარკეტინგი და მენეჯმენტი, აუქციონებისა და საერთაშორისო ანტიკვარული ბაზრის სპეციფიკა, კულტურულ მემკვიდრეობასთან დაკავშირებული კანონმდებლობა, კულტურის სფეროს პროექტების მენეჯმენტი, საგამოფენო საქმის საფუძვლები და სხვა ), რომელიც განაპირობებს არა მარტო კულტურული მემკვიდრეობის სფეროში მუშაობის, არამედ მისი მართვის უნარების გამომუშავებას და კურსადმთავრებულს კონკურენტულს ხდის შრომის ბაზარზე. შესაბამისად, ბაკალავრი შეიძლება დასაქმდეს არქეოლოგიურ ექსპედიციებში, სამეცნიერო–კვლევით დაწესებულებებში (ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტი, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი), მუზეუმებში, კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნულ სააგენტოში, შესაბამისი სფეროს სხვა სახელმწიფო თუ არასამთავრობო სტრუქტურებში და/ ან განაგრძოს სწავლა განათლების შემდგომ საფეხურზე (მაგისტრატურა) ძირითადი (არქეოლოგია) ან მომიჯნავე (ხელოვნებათმცოდნეობა, კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტი, ხელოვნების მენეჯმენტი, კულტურის კვლევები) სპეციალობით. გარდა ამისა მის მიერ არჩეული დამატებითი სპეციალობის ან საგანთა კონცენტრაციის კომბინაცია ძირითად სპეციალობასთან აფართოებს მისი ცოდნისა და პრაქტიკული უნარების გამოყენების არეალს და მას დასაქმების დამატებით შანსს აძლევს. |
სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები: |
|
სწავლის შედეგი: | ცოდნა და გაცნობიერება კურსდამთავრებული იცნობს: არქეოლოგიური მეცნიერების ჩამოყალიბებისა და განვითარების ისტორიას და ცალკეული არქეოლოგიური პერიოდების (ქვისა და ბრინჯაოს ხანა, რკინის ხანა, კლასიკური პერიოდი, შუა საუკუნეები) ნივთიერი კულტურისა და უმთავრესი არქეოლოგიური ძეგლების სპეციფიურ მახასიათებლებს; მსოფლიოს და საქართველოს ისტორიის, ძირითადი ისტორიული პერიოდებისა და მოვლენების დიაქრონულ ჩარჩოს და სხვადასხვა ეპოქაში მსოფლიოს გეოპოლიტიკური რუკის ცვლილებებს; საქართველოსა და კავკასიის გეოგრაფიასა და ისტორიული გეოგრაფიას; მსოფლიო და ქართული ხელოვნების, მათ შორის ქართული ხუროთმოძღვრების და ლითონმქანდაკებლობის განვითარების ეტაპებს, უმნიშვნელოვანეს ძეგლებს და მხატვრულ ნიმუშებს; აკადემიური წერის ძირითად პრინციპებსა და უნივერსიტეტის მიერ შერჩეული (APA) აკადემიური სტილის სტანდარტებს; იცის: არქეოლოგიური კვლევის პროცესების ძირითადი ტენდენციები და არქეოლოგიური კვლევის მეთოდების საფუძვლები (ა. აეროფოტოდეშიფრირება; ბ. გეოფიზიკური სამუშაოები; გ. არქეოლოგიური დაზვერვების წარმართვა; გ. საველე სამუშაოების ტექსტუალური და გრაფიკული ფიქსაცია.დ. ლაბორატორიული ანალიზი); ინგლისური ენა B/2 დონეზე და ერთ-ერთი კლასიკური ენა (ძველი ბერძნული, ან ლათინური) საბაზისო დონეზე; გეოინფორმაციული ტექნოლოგიებისა და კვლევის რაოდენობრივი მეთოდების საფუძვლები; მინის, კერამიკული ნაწარმისა და ლითონის ნაკეთობათა ტექნოლოგია/კონსერვაციის, აგრეთვე ნუმიზმატიკის, პალეოგრაფიისა და ეპიგრაფიკის საფუძვლები. უნარი კურსდამთავრებულს შეუძლია: საველე არქეოლოგიურ ექპედიციებში მონაწილეობა, არქეოლოგიური მასალის იდენტიფიცირება და კლასიფიცირება, არქეოლოგიური არტეფაქტების გრაფიკული ფიქსაცია, საველე დღიურების წარმოება და არქეოლოგიური ანგარიშების(წერილობითი ფორმით) მომზადება და კონკრეტული სიტუაციისა და სფეროს სპეციფიკის(განათხარი მასალის ხასიათი არტეფაქტის ტიპი და სხვა) გათვალისწინებით ადეკვატური გადაწყვეტილებების მიღებაში მონაწილეობა; არქეოლოგიური კვლევისთვის (პერიოდის, მასალის ხასიათის გათვალისწინებით) რელევანტური კვლევის მეთოდის (ა. აეროფოტოდეშიფრირება; ბ. გეოფიზიკური სამუშაოები; გ. არქეოლოგიური დაზვერვების წარმართვა; გ. საველე სამუშაოების ტექსტუალური და გრაფიკული ფიქსაცია.დ. ლაბორატორიული ანალიზი) შერჩევა, შესაბამისობის დასაბუთება და კვლევისას მიღებული შედეგების შეჯერება არქეოლოგიურ არტეფაქტზე ლოგიკური დასკვნის მომზადების მიზნით. არქეოლოგიური კვლევის პროცესში გეოინფორმაციული ტექნოლოგიების მიზნობრივი გამოყენება; არქეოლოგიის ან ზოგადად კულტურული მემკვიდრეობის საკითხებთან დაკავშირებით როგორც სპეციალისტებთან/ან მომიჯნავე დარგის წარმომადგენლებთან (არქეოლოგი, ანთროპოლოგი, ხელოვნებათმცოდნე, პროექტის მენეჯერი, ისტორიკოსი, კულტუროლოგი და სხვა), ასევე არასპეციალისტებთან(დაინტერესებული ჯგუფები, ფართო საზოგადოება, მედია და სხვა) არგუმენტირებული ინტერაქცია. შეძენილი ცოდნის (საბაზისო თეორიული და მეთოდოლოგიური ცოდნა არქეოლოგიაში) მუდმივი განახლება და ცვალებად ინფორმაციასთან ინტეგრირება ახალი სამეცნიერო მიღწევბის სამეცნიერო გაცნობა/გამოყენების გზით. პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა კურსდამთავრებულს შეუძლია: რეალურ პრაქტიკაში არქეოლოგის პროფესიულ/ეთიკური ნორმების ზედმიწევნით დაცვა; არქეოლოგიური მასალის შესაბამისი ინტერპრეტაცია საბაკალავრო ნაშრომის ფორმატში. |
პროგრამის დამტკიცების თარიღი: | 11-15-2007 |
პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: | 13 |
პროგრამის განახლების თარიღი: | |
პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: | 19/19 |
პროგრამის დეტალები: | პროგრამის ძირითადი და ასარჩევი საგნების გარდა სტუდენტს აქვს თავისუფალი კრედიტები (სტუდენტს რომელსაც არ აქვს ჩაბარებული ინგლისური ენა ეროვნულ გამოცდებზე ან საჭიროებს ენობრივი ცოდნის გაუმჯობესებას ამ მიზნით შეუძლია გამოიყენოს თავისუფალი კრედიტის ფორმატში ინგლისური ენა I (A1), ინგლისური ენა II (A2), ინგლისური ენა II (B1/1), და შესაძლებლობა აირჩიოს: კონცენტრაცია კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში ან დამატებითი სპეციალობა. დამატებითი სპეციალობის არჩევა შესაძლებელია როგორც ძირითადი სპეციალობის განმახორციელებელ, ისე სხვა სკოლაში; (დამატებითი სპეციალობა სტუდენტს არ ანიჭებს აკადემიურ ხარისხს, თუმცა ძირითად სპეციალობასთან კომბინაციაში, აღრმავებს სტუდენტის ზოგად და დარგობრივ კომპეტენციებს და /ან აძლევს შესაძლებლობას, შეიძინოს გარკვეული საბაზისო ცოდნა, რომელიც ძირითად სპეციალობასთან ერთად ჩამოუყალიბებს მას დასაქმებისთვის ან განათლების შემდგომ საფეხურზე სწავლის გაგრძელებისათვის საჭირო დარგობრივ კომპეტენციებს); |
სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: | სწავლების ორგანიზების თავისებურებები: ბაკალავრის აკადემიური ხარისხის მოსაპოვებლად არქეოლოგიაში სტუდენტმა უნდა დააგროვოს 240 კრედიტი, რაც გულისხმობს: ა) კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში კონცენტრაციის არჩევის შემთხვევაში: • პროგრამის ძირითად საგნებს– 156 ECTS ( მათ შორის ინგლისური ენა 18 ECTS); • სავალდებულო არჩევით კლასიკურ ენას- 6ECTS; არჩევით საგნებს–18 ECTS; • თავისუფალ კრედიტს 18 ECTS; • საგანთა კონცენტრაციას კულტურული მემკვიდრეობის მენეჯმენტში - 42 ECTS. ბ) დამატებითი სპეციალობის არჩევის შემთხვევაში: • პროგრამის ძირითად საგნებს– 156 ECTS ( მათ შორის ინგლისური ენა 18 ECTS); სავალდებულო არჩევით კლასიკურ ენას- 6ECTS;• თავისუფალ კრედიტს 18 ECTS; • დამატებით სპეციალობის საგნებს 60 ECTS. |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
MATH1414 | ანალიტიკური და რაოდენობრივი აზროვნება | 6 | 4 |
ARCH1120 | შესავალი არქეოლოგიაში | 6 | 1 |
ARTS1110 | მსოფლიო ხელოვნების ისტორია ზოგადი კურსი | 6 | 1 |
ENGL2217 | ინგლისური ენა IV (B1/2) | 6 | 1 |
HIST1119 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში I | 6 | 1 |
KART1220 | აკადემიური წერა | 6 | 1 |
ARTS2140 | ქართული ხელოვნების ისტორია | 6 | 2 |
ARTS2237 | ხატვა | 6 | 2 |
ENGL3149 | ინგლისური ენა V (B2/1) | 6 | 2 |
HIST1219 | შესავალი მსოფლიო ისტორიაში II | 6 | 2 |
HIST2220 | საქართველოსა და კავკასიის გეოგრაფიისა და ისტორიული გეოგრაფიის საფუძვლები | 6 | 2 |
ARCH4120 | არქეოლოგიური კვლევის მეთოდიკა | 6 | 3 |
ARTS2210 | ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლები | 6 | 3 |
ENGL3213 | ინგლისური ენა VI (B2/2) | 6 | 3 |
HIST1230 | შესავალი საქართველოს ისტორიაში | 6 | 3 |
ARCH3110 | ქვისა და ბრინჯაოს ხანის არქეოლოგია | 6 | 4 |
ARTS4117 | ქართული ლითონმქანდაკებლობა | 6 | 4 |
PALE2237 | ქართული პალეოგრაფიის, ეპიგრაფიკის, მეტროლოგიის, ნუმიზმატიკის და დიპლომატიკის საფუძვლები | 6 | 4 |
ARCH3220 | რკინის ხანის არქეოლოგია | 6 | 5 |
INFO1220 | გეოინფორმატიკა | 6 | 5 |
ARCH3210 | კლასიკური ხანის არქეოლოგია | 6 | 6 |
ARTS4157 | მინის, კერამიკული ნაწარმისა და ლითონის ნაკეთობათა ტექნოლოგია და კონსერვაცია | 6 | 6 |
ARCH2237 | პრაქტიკა არქეოლოგიაში | 6 | 7 |
ARCH4110 | შუა საუკუნეების არქეოლოგია | 6 | 7 |
ARCH4240 | საბაკალავრო ნაშრომი არქეოლოგიაში | 12 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 156 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
GREK2217 | ძველი ბერძნული ენა | 6 | 3 |
LATN2217 | ლათინური ენა | 6 | 3 |
კრედიტების ჯამი: | 12 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ARTS1210 | დეკორატიულ გამოყენებითი ხელოვნება: სტილი და ეპოქა | 6 | |
PHIL2130 | ფილოსოფიური აზრის ისტორია | 6 | |
ARCH4141 | ზუსტი და საბუნებისმეტყველო მეცნიერული მეთოდები არქეოლოგიაში | 6 | |
ARTS1212 | არტეფაქტების მხატვრული ანალიზის საფუძვლები | 6 | |
HIST2230 | ელინიზმი და საქართველო | 6 | |
HIST4187 | ქართული ბიოგრაფიული და ჰაგიოგრაფიული ჟანრის თხზულებები-საქართველოს ისტორიის წყარო | 6 | |
ARCH3212 | ლანდშაფტის არქეოლოგია | 6 | |
ARCT1220 | სახვითი ხელოვნების საფუძვლები I | 6 | |
ARTS3130 | შუა საუკუნეების ქრისტიანული ხელოვნება | 6 | |
BUSN1210 | ეკონომიკისა და ბიზნესის საფუძვლები | 6 | |
BYZN1217 | ბიზანტიური ცივილიზაცია | 6 | |
HIST2130 | ეპოქა და რელიგია | 6 | |
HIST2157 | ანტიკური კულტურის საფუძვლები | 6 | |
ANTH3130 | კულტურული ანთროპოლოგიის საფუძვლები | 6 | |
ARCT2110 | სახვითი ხელოვნების საფუძვლები II | 6 | |
ENGL1717 | ინგლისური ენა აკადემიური გამოცდისთვის (TOEFL) | 6 | |
ENGL1718 | ინგლისური ენა აკადემიური გამოცდისთვის (IELTS) | 6 | |
KART4227 | ქართული მითოლოგია და ფოლკლორი | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 108 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | |
ARTS1117 | ეთნოგრაფიული დიზაინი | 6 | |
FRAN1147 | ფრანგული ენა I (A1) | 6 | |
GERM1116 | გერმანული ენა A1/1 | 6 | |
ITAL1147 | იტალიური ენა I (A1) | 6 | |
SPAN1147 | ესპანური ენა I (A1) | 6 | |
CILS1140 A/1 | იტალიური ენა A/1 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
ENGL1147 | ინგლისური ენა I (A1) | 6 | |
ENGL1247 | ინგლისური ენა II (A2) | 6 | |
ENGL2147 | ინგლისური ენა III (B1/1) | 6 | |
GERM1216 | გერმანული ენა A1/2 | 6 | |
CILS140 A/2 | იტალიური ენა A/2 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
CILS140 B/1 | იტალიური ენა B/1 CILS გამოცდისთვის | 6 | |
FRAN1247 | ფრანგული ენა II (A2) | 6 | |
GERM2116 | გერმანული ენა A2/1 | 6 | |
HIST3125 | ქართველთა ცხოვრება - მატიანე და ისტორია | 6 | |
HIST4140 | საქართველოს ისტორიის უცხოენოვანი წყაროები | 6 | |
ITAL1247 | იტალიური ენა II (A2) | 6 | |
SPAN1247 | ესპანური ენა II (A2) | 6 | |
FRAN2147 | ფრანგული ენა III (B1/1) | 6 | |
GERM2216 | გერმანული ენა A2/2 | 6 | |
ITAL2147 | იტალიური ენა III (B1/1) | 6 | |
SPAN2147 | ესპანური ენა III (B1/1) | 6 | |
FRAN2247 | ფრანგული ენა IV (B1/2) | 6 | |
ITAL2247 | იტალიური ენა IV (B1/2) | 6 | |
SPAN2247 | ესპანური ენა IV (B1/2) | 6 | |
კრედიტების ჯამი: | 150 |
კოდი | საგანი | კრედიტი | სემესტრი |
ARTS3120 | საქართველოს სამუზეუმო კოლექციები | 6 | 5 |
CULT3237 | კულტურული მემკვიდრეობის საკანონმდებლო ბაზა | 6 | 6 |
MGMT2110 | მენეჯმენტის საფუძვლები | 6 | 6 |
CULT4117 | კულტურის სფეროს პროექტების მენეჯმენტი | 6 | 7 |
ARTS4167 | საგამოფენო საქმის საფუძვლები | 6 | 7 |
ARTS4215 | არტმარკეტინგი და მენეჯმენტი | 6 | 8 |
ARTS4147 | საერთაშორისო ანტიკვარული ბაზარი, კანონმდებლობა, აუქციონები | 6 | 8 |
კრედიტების ჯამი: | 42 |
შედეგების საშუალო | შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) | საუნივერსიტეტო შეფასება | საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება | |
97-100 | 4,00 | A+ | A | ფრიადი |
94-96 | 3,75 | A | ||
91-93 | 3,50 | A- | ||
87-90 | 3,25 | B+ | ძალიან კარგი | |
84-86 | 3,00 | B | B | |
81-83 | 2,75 | B- | ||
77-80 | 2,50 | C+ | C | კარგი |
74-76 | 2,25 | C | ||
71-73 | 2,00 | C- | ||
67-70 | 1,75 | D+ | D | დამაკმაყოფილებელი |
64-66 | 1,50 | D | ||
61-63 | 1,25 | D- | ||
51-60 | 1,00 | E | E | საკმარისი |
უარყოფითი შეფასება | ||||
41-50 | FX | FX | ვერ ჩააბარა | |
<40 | F | F | ჩაიჭრა |