eng

საქართველოს უნივერსიტეტი
პროგრამა: განათლების მენეჯმენტი
განათლების საფეხური: მაგისტრატურა
ხელმძღვანელი: თინათინ ენდელაძე
რევაზ ტაბატაძე
არჩილ ჯანგირაშვილი
სწავლების ენა: ქართული
მისანიჭებელი კვალიფიკაცია: განათლების მენეჯმენტის მაგისტრი
პროგრამის მოცულობა: 120
პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა: პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა (საქართველოს მოქალაქეებისათვის): აკადემიური უმაღლესი განათლების მეორე საფეხურზე (სამაგისტრო პროგრამებზე) სტუდენტთა ჩარიცხვა ხორციელდება ერთიანი სამაგისტრო გამოცდების შედეგების საფუძველზე ან საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის №224/ნ (2011 წლის 29 დეკემბერი) ბრძანების შესაბამისად, ადმინისტრაციული რეგისტრაციისა და უნივერსიტეტის პრეზიდენტების ბრძანების საფუძველზე. პროგრამაზე დაშვების წინაპირობა (უცხო ქვეყნის მოქალაქეებისათვის): უცხოელმა კანდიდატმა, რომლებმაც მიიღო სრული საბაკალავრო განათლება საზღვარგარეთ ან მისი ექვივალენტი, ან/და ბოლო ორი წლის განმავლობაში ისწავლა საზღვარგარეთ, ან სტუდენტები, რომლებიც უცხო ქვეყანაში ცხოვრობდნენ ბოლო ორი ან მეტი წლის განმავლობაში და სწავლობენ საზღვარგარეთ მასპინძელი ქვეყნის კანონმდებლობით აღიარებულ უმაღლეს საგანმანათლებლო ინსტიტუტებში, შეძლებენ პროგრამაში ჩარიცხვას საერთო სამაგისტრო გამოცდების ჩაბარების გარეშე №224 / ნ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო (29 დეკემბერი, 2011) ბრძანების თანახმად. ინგლისური ენის სავალდებულო კომპეტენცია განისაზღვრება B2 დონით. ინგლისური ენის დონის დასადასტურებლად სტუდენტს უღიარდება საერთაშორისო სერტიფიკატები: TOEFL IBT – მინიმალური ქულა 72 - 80; IELTS – მინიმალური ქულა 5.5. ან 6; PTE General – მინიმალური დონე B2; FCE – მინიმალური დონე B. სტუდენტებს, რომლებსაც არ გააჩნიათ ინგლისური ენის კომპეტენციის დამადასტურებელი სერტიფიკატი, საქართველოს უნივერსიტეტი ჩაუტარებს B2 დონის შესაბამის ტესტს, სადაც კომპეტენციის დადასტურებად ჩაითვლება ტესტის 70% -ის გადალახვა.
პროგრამის მიზანი:

პროგრამის მიზანია გამოუმუშაოს სტუდენტს განათლების მენეჯმენტის კომპეტენცია განათლების ხარისხის უზრუნველყოფაზე ორიენტაციით. ამ მიზნის მიღწევა უზრუნველყოფილია პროგრამაში კომპეტენციის მაფორმირებელი (პროგრამის ძირითადი) და სპეციალიზაციის განმსაზღვრელი (სავალდებულო არჩევითი)კომპონენტების ლოგიკური კომბინაციით.

 

პროგრამა ძირითადი სასწავლო კურსების ფარგლებში უზრუნველყოფს სტუდენტთა, როგორც განათლების მენეჯერთა, თეორიული ცოდნისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების გამომუშავებას, ხოლო სავალდებულო არჩევითი სასწავლო კომპონენტებით ფორმირდება სტუდენტთა ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის საჭირო კომპეტენციები.

 

კურსდამთავრებული, პირველ რიგში, შეიძლება წარმატებით დასაქმდეს კერძო ან/და საჯარო საგანმანათლებლო დაწესებულებების ხარისხის უზრუნველყოფაზე პასუხისმგებელ სტრუქტურებში ან, პროფესიული კომპეტენციის მოდიფიცირებით, ყველა იმ ორგანიზაციაში (მათ შორის არასაგანმანათლებო),სადაც ხარისხის უზრუნველყოფა პრიორიტეტული მიმართულებაა.

სწავლის შედეგების მიღწევის მეთოდები/აქტივობები:
  • დემონსტრირების მეთოდი
  • პროექტებზე დაფუძნებული სწავლება
  • პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
  • პრაქტიკული მუშაობა
  • სწავლება კეთებით
  • სიმულაცია
  • სიახლეთა გარჩევა
  • როლური თამაშები
  • დისკუსია/ დებატები
  • ელექტრონული სწავლება
  • წიგნზე მუშაობის მეთოდი
  • წერითი მუშაობის მეთოდი
  • ლექცია-სემინარები
  • ინტერაქტიული მეცადინეობები
  • პრობლემის გადაჭრაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები
  • პრეზენტაციების წარდგენა
  • შესაბამისი მასალის მოძიება ელექტრონულ ფორმატში ან ბიბლიოთეკაში
  • ზეპირსიტყვიერი, ანუ ვერბალური მეთოდი
  • შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი
  • გუნდური მუშაობა
  • პორტფოლიო
  • ვერბალური ანუ ზეპირსიტყვიერი მეთოდი
  • კრიტიკული ანალიზი
  • ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
  • ინდუქცია, დედუქცია, ანალიზი და სინთეზი
  • ლიტერატურის ანალიზი
  • ქმედებაზე ორიენტირებული
    სწავლება
სწავლის შედეგი:
ცოდნა და გაცნობიერება
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული:

    • აცნობიერებს უმაღლესი, პროფესიული და ზოგად საგანმანათლებლო დაწესებულებების სტრუქტურული და სტრატეგიული განვითარების გეგმებს და განსაზღვრავს მათ შორის ძირითადი პოლიტიკისა და სამართლებრივი ჩარჩოების საჭირეობებს; 
    • განსაზღვრავს ოპერაციული მენეჯმენტის როგორც ბიზნეს ოპერაციების მართვის მნიშვნელობას საგანმანათლებლო დაწესებულებებში;
    • აცნობიერებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების (ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი) ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა და გარე მექანიზმების მნიშვნელობას განათლების ხარისხის მენეჯმენტში;
    • აცნობიერებს საგანმანათლებო დაწესებულებების ფინანსური მენეჯმენტის მნიშვნელობას საგანმანათლებლო დაწესებულებებში;
    • აღწერს ლიდერობისა და ადამიანიური კაპიტალის მართვის თეორიებსა და პრინციპებ;
    • იცის მარკეტინგის მენეჯმენტის ძირითადი პრინციპები და გამოყენების თავისებურებები;
    • განიხილავს სასწავლო გეგმის (კურიკულუმის) შემუშავების, იმპლემენტაციისა და შეფასების სტრატეგიებს (ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი).

  • უნარი
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული:

    • იყენებს მენეჯმენტის თეორიებსა და პრინციპებს საგანმანათლებო დაწესებულებების სტრუქტურისა და სტრატეგიული განვითარების გეგმის ფორმირების პროცესში; 
    • ეფექტურად იყენებს ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა და გარე მექანიზმებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების (ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი) შეფასებისა და განვითარებისათვის;
    • იყენებს კვლევის მეთოდებს და დიზაინს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში არსებული კონკრეტული გამოწვევებისა იდენტიფიცირებისა და გადასაჭრისათვის;
    • ქმნის, ახორციელებს და აფასებს სასწავლო გეგმას (კურიკულუმს) ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი საგანამანათლებო დაწესებულებებისათვის;
    • იყენებს ციფრულ ტექნოლოგიებსა და ხელოვნურ ინტელექტს საგანმანათლებლო პროცესების მართვისას;
    • ეფექტურად იყენებს ლიდერობის თეორიებსა და პრინციპებს საგანმანათლებლო დაწესებულებების მართვის პროცესში;
    • ქმნის სხვადასხვა (კორესპონდენციები, პოლიტიკის დოკუმენტები, ხელშეკრულების დრაფტები და სხვა) ფორმატისა და დანიშნულების მქონე ტექსტებს შესაბამისი კვლევითი ინსტრუმენტების გამოყენებით.

  • პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
  • პროგრამის დასრულების შემდეგ, კურსდამთავრებული:

    • ახორციელებს პრაქტიკულ საქმიანობას ზოგად, პროფესიულ ან უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში აკადემიური პატიოსნების სტანდარტების ზედმიწევნით დაცვის გზით.
    • ახდენს კომბინირებას სამართლებრივ ღირებულებებს და, საჭიროების შემთხვევაში, შეაქვს წვლილი ახალი ღირებულებების ფორმირებაში.
    • აღიარებს და პატივს სცემს საგანმანათლებლო სფეროში ჩართული ყველა დაინტერესებული პორის ღირებულებებსა და უფლებებს. 
    • იცავს აკადემიური თავისუფლების ღურებულებებს და ხელს უწყობს უარლესი საგანმანათლებლო დაწესებულების ავტონომიურობის იდეის მნიშვნელობის გაზრდას.
  • პროგრამის დამტკიცების თარიღი: 04-12-2024
    პროგრამის დამტკიცების ოქმის ნომერი: 06/24
    პროგრამის განახლების თარიღი:
    პროგრამის განახლების ოქმის ნომერი: 09/24
    პროგრამის დეტალები:

    განათლების მენეჯმენტის პროგრამის შინაარსი და სტრუქტურა მოიცავს სასწავლო და კვლევით კომპონენტებს: მაგისტრის აკადემიური ხარსისხის მოსაპოვებლად განათლების მენეჯმენტში განსაზღვრულია 120 ECTS, რაც მოიცავს:

    ✓ პროგრამის ძირითადი კურსები - 84 ECTS (მათ შორის სამაგისტრო ნაშრომის მომზადება და დაცვა – 30 კრედიტი);

    ✓ პროგრამის სპეციალიზაციის მოდული - 24 ECTS;

    ✓ პროგრამის ასარჩევი კურსები- 12 ECTS.

    სწავლების ორგანიზების თავისებურებები:

    განათლების მენეჯმენტის სამაგისტრო პროგრამის სტუდენტმა სწავლების პირველ სემესტრში უნდა აირჩიოს პროგრამით გათვალისწინებული 3 პროგრამის სპეციალიზაციის მოდულიდან (ზოგადი, პროფესიული ან უმაღლესი განათლება) ერთ-ერთი, რაც განსაზღვრას სამაგისტრო ნაშრომის ან პროექტის სპეციფიკას.

    სამაგისტრო ნაშრომის ან პროექტის არჩევისთვის სტუდენტს გავლილი უნდა ჰქონდეს 78 ECTS.

    პროგრამის ძირითადი

    კოდი საგანი კრედიტი სემესტრი
    EDMA5002საგანმანათლებო დაწესებულებების სტრუქტურა და სტრატეგიული განვითარება6 1
    EDMA5003განათლების პოლიტიკა და სამართლებრივი ასპექტები6 1
    EDMA5004საგანმანათლებლო ტექნოლოგიები და ტექნიკური აზროვნება6 1
    EDMA5034ლიდერობა და მარკეტინგის მენეჯმენტი6 1
    EDMA5005ოპერაციათა მენეჯმენტი განათლებაში6 2
    EDMA5006ციფრული ტექნოლოგიები და ხელოვნური ინტელექტი განათლებაში6 2
    EDMA5007ფინანსების მართვა განათლებაში6 2
    EDMA5008კვლევის მეთოდები და დიზაინი განათლებაში6 3
    EDMA5009ადამიანური კაპიტალის მართვა6 3
    EDMA5010სამაგისტრო ნაშრომი ან პროექტი30 4

    კრედიტების ჯამი:

    84

    პროგრამის ასარჩევი

    კოდი საგანი კრედიტი
    EDMA5023აკადემიური წერა და კვლევა6
    EDMA5024საქართველოს განათლების ისტორია (XX-XXI სს.)6
    EDMA5025ინკლუზიური განათლება6
    EDMA5026გლობალური პერსპექტივები განათლებაში6
    EDMA5027მრავალფეროვნება, თანასწორობა და ინკლუზიურობა6
    EDMA5028კონფლიქტების მართვა და მოლაპარაკება განათლებაში6
    EDMA5030ბიზნესკომუნიკაცია6
    EDMA5031უმაღლესი განათლება და საერთაშორისო აკრედიტაცია6
    EDMA5032უმაღლესი განათლების ინტერნაციონალიზაცია6
    EDMA5001სწავლებისა და სწავლის თეორიები და სტრატეგიები6

    კრედიტების ჯამი:

    60

    პროგრამის სპეციალიზაციის მოდული 1 - ზოგადი განათლება - პროგრამის სავალდებულო ასარჩევი

    კოდისაგანიკრედიტისემესტრი
    EDMA5011კურიკულუმის შემუშავება და განვითარება ზოგადი განათლებაში61
    EDMA5012ზოგადი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა და გარე მექანიზმები62
    EDMA5013სკოლის განვითარება62
    EDMA5014პრაქტიკა ზოგად განათლებაში63

    კრედიტების ჯამი:

    24

    პროგრამის სპეციალიზაციის მოდული 2 - პროფესიული განათლება - პროგრამის სავალდებულო ასარჩევი

    კოდისაგანიკრედიტისემესტრი
    EDMA5015კურიკულუმის შემუშავება და განვითარება პროფესიულ განათლებაში61
    EDMA5017პროფესიული განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის გარე მექანიზმები62
    EDMA5016პროფესიული განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა მექანიზმები62
    EDMA5018პრაქტიკა პროფესიულ განათლებაში63

    კრედიტების ჯამი:

    24

    პროგრამის სპეციალიზაციის მოდული 3 - უმაღლესი განათლება - პროგრამის სავალდებულო ასარჩევი

    კოდისაგანიკრედიტისემესტრი
    EDMA5019კურიკულუმის შემუშავება და განვითარება უმაღლეს განათლებაში61
    EDMA5021უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის გარე მექანიზმები62
    EDMA5020უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის შიდა მექანიზმები62
    EDMA5022პრაქტიკა უმაღლეს განათლებაში63

    კრედიტების ჯამი:

    24









    პრერეკვიზიტების მატრიცა


    შედეგების საშუალო შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) საუნივერსიტეტო შეფასება   საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება
    97-100 4,00 A+ A ფრიადი
    94-96 3,75 A
    91-93 3,50 A-
    87-90 3,25 B+   ძალიან კარგი
    84-86 3,00 B B
    81-83 2,75 B-  
    77-80 2,50 C+   C კარგი
    74-76 2,25 C
    71-73 2,00 C-
    67-70 1,75 D+   D დამაკმაყოფილებელი
    64-66 1,50 D
    61-63 1,25 D-
    51-60 1,00 E E საკმარისი
    უარყოფითი შეფასება
    41-50   FX FX ვერ ჩააბარა
    <40   F F ჩაიჭრა



    ყველა უფლება დაცულია.Copyright © 2024 საქართველოს უნივერსიტეტი