|
 |
სილაბუსი EDUC3147 კვლევები განათლებაში-აქტუალური კვლევები სკოლაში
|
|
ბაკალავრიატი
საქართველოს უნივერსიტეტი 2025 წ.
კრედიტების რაოდენობა: 6 ECTS
საგნის კურატორ(ებ)ი : პაჭკორია თამარ
ელ. ფოსტა: t.patchkoria@ug.edu.ge
|
|
კურსზე დაშვების წინაპირობა |
ამ კურსს წინაპირობა არ გააჩნია |
|
აღწერა |
კურსი მოიცავს საგანმანათლებლო კვლევების ძირითად პრინციპებს, კონცეფციებსა და მეთოდოლოგიას. გამოკვეთილია აქტუალური კვლევების მნიშვნელობა სასკოლო განათლების სრულყოფისა და შემდგომი განვითარების პროცესში. |
|
მიზნები |
კურსის მიზანია შეასწავლოს სტუდენტებს საკუთარი საგანმანათლებლო კვლევითი პროექტების მოამზადებისა და განხორციელების ძირითადი მეთოდები და ხელი შეუწყოს სტუდენტთა ჩამოყალიბებას უკვე ჩატარებული კვლევებისა და მათი შედეგების აქტიურ მომხმარებლად. |
|
შედეგები |
ცოდნა და გაცნობიერება
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტი იცნობს:
საგანმანათლებლო კვლევის განსხვავებულ მეთოდებს და მათ თავისებურებებს;
განათლების თემატიკასთან დაკავშირებული აკადემიური კვლევის პროცესის კანონზომიერებებს (კვლევის დაგეგმვა, მონაცემების შეკრება და ანალიზი, საკვლევი კითხვებისა და ჰიპოთეზის ჩამოყალიბება და ა. შ.);
პრაქტიკის კვლევას და მისი გამოყენების შესაძლებლობებს.
უნარი
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია:
გამოქვეყნებული კვლევების მიზანმიმართული კითხვა, გაგება და რაციონალური კრიტიკა;
არსებული კვლევების ადექვატური აღქმა, ინტერპრეტაცია და გამოყენება;
სკოლაში განსახორციელებელი კვლევის დაგეგმვა და კვლევის პროცესის მართვა;
კვლევის მონაცემთა ანალიზი და ინტერპრეტაცია; კვლევის ანგარიშის მომზადება და პრეზენტაცია.
პასუხისმგებლობა და ავტონომიურობა
კურსის დასრულების შემდეგ სტუდენტს შეუძლია:
შეძენილი ცოდნის გაფართოება/ახალთან ინტეგრირება კვლევის განსხვავებული მეთოდების ანალიზისადა შეფასების გზით მიღებული შედეგების გამოყენებით.
|
|
ხანგრძლივობა |
| ლექცია და სემინარი : | კვირაში: 1 საათი : 2 | |
|
|
|
საათობრივი დატვირთვა |
სულ:150 საათი |
არასაკონტაქტო
|
| დამოუკიდებელი მეცადინეობა 94 | | გამოცდების მომზადება 22 | | ნაშრომების მომზადება 6 | |
საკონტაქტო
|
| ლექციაზე და სემინარზე დასწრება 18 | | გამოცდები 3 | | რეფერატი 2 | | ქვიზი 5 | |
|
სწავლის და სწავლების მეთოდები/აქტივობები |
- დისკუსიები
- ახსნა-განმარტებითი მეთოდი
- პრობლემების დასმა და მათი გადაჭრა
- შემთხვევის შესწავლა და ანალიზი
- წერითი მუშაობის მეთოდი
- პრეზენტაციების წარდგენა
|
|
ლიტერატურა |
ძირითადი ლიტერატურა დამატებითი ლიტერატურა |
|
1 კვირა |
ლექცია
თემა
კვლევები განათლებაში - შესავალი. რაოდენობრივი, ხარისხობრივი და შერეული კვლევები.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 2-52
- Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 2-21
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
|
|
2 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
კვლევითი კითხვების ჩამოყალიბება და თეზისის განვითარება. კვლევითი განაცხადის შექმნა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 54-90
- Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 22-74
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
3 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
კვლევის ეთიკა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 92-121
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
4 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
გაზომვა და შეფასება საგანმანათლებლო კვლევებში.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 122-159
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
5 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
მონაცემთა შეგროვების მეთოდები.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 160-195
- Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 22-45
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
6 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
რესპონდენტთა შერჩევა
საკუთარი კვლევითი პროექტის შექმნა და მართვა
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 196-225
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
7 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
კვლევის შედეგების სანდოობა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 226-261
- Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 75-97
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
8 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
ექსპერიმენტული კვლევა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 262-297
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
9 კვირა |
ლექცია
თემა
არაექსპერიმენტალური რაოდენობრივი კვლევა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 326-357
შუალედური საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - , წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ქეისების განხილვა, ამოხსნა |
10 |
|
|
| • |
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი |
100% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები |
50% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები |
25% |
| • |
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული |
0% |
|
|
10 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
ხარისხობრივი კვლევა.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 358-389
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
11 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
ისტორიული კვლევა და კვლევის შერეული მეთოდები.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 390-431
- Research Design Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches 6th Ed Creswell, John W. & Creswell, David J.
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
12 კვირა |
ლექცია (ქვიზი)
თემა
მონაცემთა ანალიზი და კვლევის ანგარიშის მომზადება. აქტუალური, თვითშეფასებითი კვლევები და ცვლილებათა მართვა განათლებაში.
საკითხავი მასალა:- Educational research : Quantitative,qualitative and mixed approaches, 2nd ed. Johnson,B. ; Christensen,l. გვერდი: 432-522
- Action research : a guide for the teacher research-2nd ed. Mills, Geoffrey. გვერდი: 98-208
- Handbook for Teacher research : from design to implementation Lankshear, Colin..,Knobel, Michele
გამოკითხვის სახე: წერითი - 3;
|
|
13 კვირა |
მოსამზადებელი კვირა
|
|
14 კვირა |
პრეზენტაცია
|
რეფერატის შეფასების კრიტერიუმები
ინფორმაციის სისრულე-2 ქულა
- სტუდენტი სრულად ფლობს აუცილებელ ინფორმაციას საკითხთან დაკავშირებით -100%
- სტუდენტი ფლობს აუცილებელი ინფორმაციის მნიშვნელოვან ნაწილს საკითხთან დაკავშირებით -75%
- სტუდენტი ფლობს აუცილებელი ინფორმაციის საკმარის რაოდენობას საკითხთან დაკავშირებით- 50%
- სტუდენტის ინფორმაცია მოცემულ საკითხზე მწირია -25%
- სტუდენტი არ ფლობს საკითხთან დაკავშირებულ აუცილებელ ინფორმაციას-0%
მსჯელობის ლოგიკურობა-1 ქულა
- მსჯელობა მაქსიმალურად თანმიმდევრული და ლოგიკურია - 100%
- მსჯელობის მნიშვნელოვანი ნაწილი თანმიმდევრული და ლოგიკურია - 75%
- მსჯელობის ლოგიკურობა და თანმიმდევრულობა ფრაგმენტულად დარღვეულია -50%
- მსჯელობის თანმიმდევრულობა და ლოგიკურობა არსებითად დარღვეულია - 25%
- მსჯელობა არათანმიდევრული და არალოგიკურია - 0%
დასკვნების დასაბუთებულობა-1 ქულა
- დასკვნები დამაჯერებლადაა დასაბუთებული და არგუმენტები მაქსიმალურად მყარია - 100%
- დასკვნები მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისად მყარია - 75%
- დასკვნები მეტნაკლებად დასაბუთებულია, თუმცა ზოგჯერ არგუმენტებს დამაჯერებლობა აკლია - 50%
- დასკვნები ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია - 25%
- დასკვნები დაუსაბუთებულია - 0%
სტრუქტურა-1 ქულა
- რეფერატის სტრუქტურა სრულად შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი კარგადაა ორგანიზებული, ცალკეული მონაკვეთები თანმიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა მკაფიოდ გამოკვეთილია – 100%
- რეფერატის სტრუქტურა შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი ორგანიზებულია, თუმცა სასურველია მონაკვეთების თანამიმდევრულობა და ლოგიკურობა უფრო მკაფიოდ წარმოჩნდეს - 75%
- რეფერატის სტრუქტურა მხოლოდ ნაწილობრივ შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი მეტ-ნაკლებად ორგანიზებულია, რიგ შემთხვევებში დარღვეულია მონაკვეთების თანამიმდევრულობა, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა ნაკლებად იკვეთება - 50%
- რეფერატის სტრუქტურა ნაკლებად შეესაბამება დასმულ ამოცანას, ტექსტი არაორგანიზებულია, დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა, შესავალი, ძირითადი ნაწილი და დასკვნა არ იკვეთება - 25%
- რეფერატის სტრუქტურა არ შეესაბამება დასმულ ამოცანას-0
აკადემიური წერის (APA) სტილთან შესაბამისობა-1 ქულა
- აკადემიური წერის(APA) სტანდარტები (თანმდევი სათაური, ციტირების წესი, ლიტერატურის მითითების წესი) სრულად არის დაცული -100%
- აკადემიური წერის (APA) სტანდარტებიდან ერთ-ერთი (თანმდევი სათაური ან ლიტერატურის მითითების წესი) დარღვეულია -75%
- აკადემიური წერის(APA) სტანდარტებიდან ორი (თანმდევი სათაური და ლიტერატურის მითითების წესი) დარღვეულია-50%
- აკადემიური წერის (APA) სტანდარტებიდან ორი მნიშვნელოვანი დარღვეულია (ლიტერატურის მითითების და ციტირების წესი) -25%
- აკადემიური წერის (APA) სტანდარტები არ არის დაცული
პრეზენტაციის შეფასების კრიტერიუმები:
პრეზენტაციის შინაარსი-2 ქულა
- პრეზენტაციის შინაარსი კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და კარგად ორგანიზებულია; აქცენტები სწორად არის გადანაწილებული; პრიორიტეტული საკითხები მკაფიოდ არის გამოკვეთილი და მათ შორის ორგანული კავშირი დაცულია- 100%
- პრეზენტაციის შინაარსი კონკრეტული, ლაკონურად ჩამოყალიბებული და ორგანიზებულია; აქცენტები უმეტესად სწორად არის გადანაწილებული; პრიორიტეტული საკითხების მნიშვნელოვანი ნაწილი გამოკვეთილია და მათ შორის ორგანული კავშირი ძირითადად დაცულია- 75%;
- პრეზენტაციის შინაარსი არ არის კონკრეტულად ჩამოყალიბებული და სწორად ორგანიზებული; აქცენტების გადანაწილება არასწორია; პრიორიტეტული საკითხების მნიშვნელოვანი ნაწილი არ არის გამოკვეთილი და მათ შორის ორგანული კავშირი ბუნდოვანია- 50%;
- პრეზენტაციის შინაარსი არ არის კონკრეტულად ჩამოყალიბებული და სწორად ორგანიზებული; აქცენტების გადანაწილება სრულიად არასწორია; პრიორიტეტული საკითხები არ იკვეთება -25%;
- პრეზენტაციის შინაარსი არ შეესაბამება თემას-0
წარდგენის უნარი-2 ქულა
- უკუკავშირი აუდიტორიასთან სრულია; მეტყველება გამართულია; აზრი მკაფიოდ და გასაგებადაა ჩამოყალიბებული; ვიზუალიზაცია ეფექტური და ადეკვატურია; დროის ლიმიტი დაცულია- 100%
- უკუკავშირი აუდიტორიასთან პერიოდულად დარღვეულია, თუმცა მეტყველება გამართულია; აზრი მკაფიოდ და გასაგებადაა ჩამოყალიბებული; ვიზუალიზაცია ეფექტური და ადეკვატურია; დროის ლიმიტი დარღვეული არ არის- 75 %
- უკუკავშირი აუდიტორიასთან დარღვეულია, მეტყველება გამართულია, თუმცა აზრი მკაფიოდ არ არის ჩამოყალიბებული; ვიზუალიზაცია ადეკვატურია, თუმცა ნაკლებეფექტური; დროის ლიმიტი დარღვეულია- 50 %
- უკუკავშირი აუდიტორიასთან დარღვეულია, მეტყველება გაუმართავია, აზრი ბუნდოვანია; ვიზუალიზაცია ადეკვატურია და არაეფექტურია; დროის ლიმიტი დარღვეულია- 25 %
- არ არსებობს უკუკავშირი აუდიტორიასთან, მეტყველება სრულიად გაუმართავია, აზრი ბუნდოვანია; ვიზუალიზაცია ადეკვატური და არაეფექტურია; დროის ლიმიტი დარღვეულია-0
|
|
|
15,16,17 კვირა |
დასკვნითი გამოცდა საგამოცდო თემატიკა ( განვლილი მასალიდან)
გამოცდის ფორმა - წერითი
| გამოცდის კომპონენტები და შეფასების კრიტერიუმები |
ქულების ჯამი |
| ქეისების განხილვა, ამოხსნა |
10 |
|
|
| • |
ქეისი სრულად და ამომწურავად არის განხილული/ამოხსნილი |
100% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, არსებითი შეცდომა არ არის |
75% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება მცირეოდენი შეცდომები/უზუსტობები |
50% |
| • |
ქეისი ნაწილობრივ არის განხილული/ამოხსნილი, აღინიშნება არსებითი შეცდომები/უზუსტობები |
25% |
| • |
ქეისი არ არის განხილული/ამოხსნილი / არასწორად არის შესრულებული |
0% |
|
|
18,19 კვირაში
|
აღდგენები/გადაბარებები
|
|
|
| შეფასების სისტემა: |
| ლექცია (ქვიზი)
|
30 ქულა 30% |
| შუალედური
|
20 ქულა 20% |
პრეზენტაცია
- წერითი - 6 ქულა (მინიმალური 1.5 ქულა)
- ზეპირი - 4 ქულა (მინიმალური 1 ქულა)
პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60% შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა |
10 ქულა 10% |
დასკვნითი გამოცდა
- წერითი - 40 ქულა (მინიმალური 20 ქულა)
პრეზენტაცია - 40%, საპრეზენტაციო თემა 60% შენიშნვა: თითოეულ კომპონენტში სავალდებულოა მინიმუმის გადალახვა. წინააღმდეგ შემთხვევაში განულდება მთლიანი შეფასების ქულა |
40 ქულა 40% |
| შედეგების საშუალო |
შედეგების საშუალოს კოეფიციენტი (GPA) |
საუნივერსიტეტო შეფასება |
საქართველოში მოქმედი ზოგადი შეფასება |
| 97-100 |
4,00 |
A+ |
A |
ფრიადი |
| 94-96 |
3,75 |
A |
| 91-93 |
3,50 |
A- |
| 87-90 |
3,25 |
B+ |
|
ძალიან კარგი |
| 84-86 |
3,00 |
B |
B |
| 81-83 |
2,75 |
B- |
|
| 77-80 |
2,50 |
C+ |
C |
კარგი |
| 74-76 |
2,25 |
C |
| 71-73 |
2,00 |
C- |
| 67-70 |
1,75 |
D+ |
D |
დამაკმაყოფილებელი |
| 64-66 |
1,50 |
D |
| 61-63 |
1,25 |
D- |
| 51-60 |
1,00 |
E |
E |
საკმარისი |
| უარყოფითი შეფასება |
| 41-50 |
|
FX |
FX |
ვერ ჩააბარა |
| <40 |
|
F |
F |
ჩაიჭრა |
|